Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 301368 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #560 Gepost op: 23 juli 2016, 14:38:33
Citaat van: ZandZak link=msg=1438374 date=1469276461
Iets met appels en peren

Als doctoraatstudent is het namelijk onmogelijk je even bij de politie te melden van "goh ik wil graag een doktorstitel dus ik loop met een dikke winterjas door de stad, just so you know". Dan heeft de politie inderdaad diepgaande problemen in hun organisatie.....
Het is natuurlijk ook ondenkbaar voor een doctoraatstudent dat je in de huidige tijd midden in de zomer in een drukke stad met een winterjas aan niet opvalt en men niet de politie gaat bellen. Vooral als er ook nog eens draden zichtbaar zijn etc.
Gewoon lekker op laten draaien voor de kosten!

Bijna niemand rijdt dagelijks door de stad in het westen met hoge snelheid met een op een explosief lijkend pakketje zonder dat óf de politie ingelicht is óf het duidelijk wordt gemaakt aan omstanders dat het camera-opnames zijn.

Van dat laatste weet ik dan weer niks af.

Het is een goede zaak als mensen alert zijn en laagdrempelig de politie bellen als ze verdachte situaties zien. Het zegt niet dat men moet gaan overdrijven met extreme inzet.

De doctoraalstudent was gsm-straling aan meten voor zijn onderzoek aan de universiteit van gent. Hij droeg een speciale jas omdat het menselijk lichaam ook straling afgeeft en de meetresultaten kan beinvloeden. Het onderzoek door een student is iets wat je juist wilt, het draagt bij aan de wetenschap en belangrijker je normale openbare leven gaat gewoon door zoals het hoort.

Het excuus van de politie dat de man onvoldoende gehoor gaf aan de vordering van de agenten zegt nog steeds niet dat je zo extreem moet uit pakken met een zootje teams ter plaatse om de man 4 of 5 uur onder schot te houden.

Bij de Belgische agenten mag het kwartje na een half uur al wel vallen dat de man geen bomvest draagt.

De man de rekening presenteren, o.a. 20 werkuren voor de communicatie, is waanzin. Je zal dan eerst eens moeten komen wat de man precies gedaan heeft wat zo strafbaar is en buiten dat als ik een moord pleeg straffen ze mij voor moord en hoef ik niet alle uren te betalen die de politie heeft moet besteden aan mijn zaak aangezien ik er niet om gevraagd heb, laat staan dat ik ook de kosten van de afdeling communicatie die al 20 uur werk had aan een onbenulligheidje ga betalen.

Als ik het goed heb zijn mensen die te snel rijden met de auto een aardige inkomstenbron voor de Nederlandse overheid, als ze een paar schoenen hebben gekocht rijden ze al te hard met een verdacht pakketje in de auto.

Als je hoefgetrappel hoort is het verstandiger om aan paarden te denken in plaats van aan zebra's te gaan denken.

Je moet ook zorgen dat het niet de politiediensten zijn die de samenleving gaan ontregelen door dit soort acties en het bijbehorende mediaspektakel in EU landen. ISIS lacht zich helemaal dood omdat zij in de hangmat kunnen blijven liggen omdat na een aanslag ergens in de EU de rest van de EU weer in de kramp schiet door evenementen te staken, verdachte situaties en valse bommeldingen.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #561 Gepost op: 24 juli 2016, 17:47:29
Ik vind dat allemaal niet zo onlogisch. Je zit in de hoofdstad van Europa enkele maanden na een dubbele aanslag en een hoog dreigingsniveau inzake terreur. Dan komt daar opeens een gekleurde jongeman met dikke winterjas en draden die eronder uitkomen, aanlopen. De politie onderschept de man maar communicatie blijkt totaal onmogelijk (nog zoiets, wat een idee om zo iemand op pad te sturen als ie blijkbaar niet in staat is om te communiceren in een westerse taal). Dan worden politiemensen natuurlijk zenuwachtig en willen ze weten wat er onder die jas zit. Het leger komt erbij met een robot en dan vinden ze iets wat misschien lijkt op springstof (platen/tubes vastgemaakt aan de binnenzijde van de jas). Vind ik eerlijk gezegd ook niet zo gek ver gezocht.

En wat dat Syrisch meisje betreft, je moet natuurlijk wel alles zeggen: het ging om een jongedame met een zware, mentale problematiek die wederom geen westerse taal sprak maar die wel een acuut gevaar vormde door een opvoedster met een wapen te bedreigen  ::)


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #562 Gepost op: 24 juli 2016, 18:32:35
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1438544 date=1469375249
En wat dat Syrisch meisje betreft, je moet natuurlijk wel alles zeggen: het ging om een jongedame met een zware, mentale problematiek die wederom geen westerse taal sprak maar die wel een acuut gevaar vormde door een opvoedster met een wapen te bedreigen  ::)

Een Syrische jongedame van 14 jaar met glasscherven als wapen in een jeugdinstelling. Het doel heiligt niet alle middelen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #563 Gepost op: 24 juli 2016, 18:38:11
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1438544 date=1469375249
Ik vind dat allemaal niet zo onlogisch. Je zit in de hoofdstad van Europa enkele maanden na een dubbele aanslag en een hoog dreigingsniveau inzake terreur. Dan komt daar opeens een gekleurde jongeman met dikke winterjas en draden die eronder uitkomen, aanlopen. De politie onderschept de man maar communicatie blijkt totaal onmogelijk (nog zoiets, wat een idee om zo iemand op pad te sturen als ie blijkbaar niet in staat is om te communiceren in een westerse taal). Dan worden politiemensen natuurlijk zenuwachtig en willen ze weten wat er onder die jas zit. Het leger komt erbij met een robot en dan vinden ze iets wat misschien lijkt op springstof (platen/tubes vastgemaakt aan de binnenzijde van de jas). Vind ik eerlijk gezegd ook niet zo gek ver gezocht.

Ik vind het heel onlogisch. Een paar weken geleden sloeg ISIS binnen 24 uur drie keer toe met zelfmoordterroristen met een bomvest in Saudi Arabie (bij amerikaans consulaat en moskeeen). De politie heeft ze alledrie onderschept voor ze het doel konden bereiken, alle deze heren met bomvest laten het bomvest afgaan zodra ze beseffen dat ze het doel niet meer kunnen bereiken en aangehouden/doodgeschoten zullen worden.

Deze student was opgemerkt door een particulier beveiliger, hij heeft de melding gedaan bij de politie. Hij had gezien dat de man de winterjas droeg en een gordel met draadjes rondom zijn lichaam.

Het komt in Midden Oosten (incl. Israel) niet voor dat men draadjes ziet of het bomvest. Als een ongewapende beveiliger dit soort terroristen zou opmerken is de kans groot dat de terrorist deze beveiliger zal doden om vervolgens zijn missie te voltooien. Terroristen met bomvesten gaan niet een half uur voor een pand heen en weer lopen waardoor ze opvallen bij beveiligers, ze gaan recht op doel af .. boem.

Heb je enig idee hoeveel draadjes er aan een echt bomvest zitten, dus niet de bomvesten die je in Donald Duck gezien hebt?


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #564 Gepost op: 24 juli 2016, 18:41:54
Citaat van: oma link=msg=1438553 date=1469378291
Heb je enig idee hoeveel draadjes er aan een echt bomvest zitten, dus niet de bomvesten die je in Donald Duck gezien hebt?

Nee en dan zitten we meteen bij de essentie: wij zijn dat hier niet gewoon dus het heeft ook geen zin om met een Midden Oosten-bril naar zo een zaken hier te kijken.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #565 Gepost op: 24 juli 2016, 18:44:46
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1438554 date=1469378514
Nee en dan zitten we meteen bij de essentie: wij zijn dat hier niet gewoon dus het heeft ook geen zin om met een Midden Oosten-bril naar zo een zaken hier te kijken.

Het heeft heel veel zin om Midden Oosten erbij te halen omdat zowel Israel als bevriende Golfstaten EU landen hulp hebben aangeboden. In Europa ligt dit soort hulp 'gevoelig'.

In de geneeskunde gaan we ook niet in Belgie of Nederland proberen het wiel uit te vinden als we te maken krijgen met een zeldzame aandoening. We kijken dan ook naar het buitenland en laten ons adviseren of bijstaan.


guest19010

  • Gast
Reactie #566 Gepost op: 24 juli 2016, 18:48:24
Vergeet ook niet dat er telkens nieuwe methoden gevonden worden door IS(-geallieerden) om te doden. Je weet het nooit zeker. Hoeveel experts er ook zijn en verstand hebben. Better safe than sorry. Rekening opsturen, dan weet je ook zeker dat dergelijke acties minder snel voorkomen. Zorg je gelijk dat als er iets gebeurt het ook echt is.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #567 Gepost op: 24 juli 2016, 19:00:32
Citaat van: ZandZak link=msg=1438558 date=1469378904
Vergeet ook niet dat er telkens nieuwe methoden gevonden worden door IS(-geallieerden) om te doden. Je weet het nooit zeker. Hoeveel experts er ook zijn en verstand hebben. Better safe than sorry. Rekening opsturen, dan weet je ook zeker dat dergelijke acties minder snel voorkomen. Zorg je gelijk dat als er iets gebeurt het ook echt is.

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Je stuurt de rekening niet op naar IS of een terrorist. Je stuurt de rekening naar burgers die precies doen wat ze moeten doen, zich niet laten kisten door terreur en doorgaan met het normale leven. In een vrije samenleving moet je midden in de zomer over straat kunnen in alle vrijheid zonder lastig gevallen te worden.

Asterix noemt Brussel de Europese hoofdstad. Als hulpverleningsdienst hoor je dan te zorgen voor voldoende tolken in de uitrukdienst hebt die onmiddelijk ter plaatse komen. De tolken moeten minimaal alle Europese talen beheersen en uiteraard Arabisch/Turks aangezien en er veel arabisch/turks sprekende mensen in de EU zijn.

In Belgie is het niet eens normaal dat agenten twee talen spreken; Frans en Nederlands. Het kan een Belg zelfs overkomen dat een agent in eigen land hem niet verstaat.


guest19010

  • Gast
Reactie #568 Gepost op: 25 juli 2016, 07:42:21
Citaat van: oma link=msg=1438560 date=1469379632
Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Je stuurt de rekening niet op naar IS of een terrorist. Je stuurt de rekening naar burgers die precies doen wat ze moeten doen, zich niet laten kisten door terreur en doorgaan met het normale leven. In een vrije samenleving moet je midden in de zomer over straat kunnen in alle vrijheid zonder lastig gevallen te worden.

Asterix noemt Brussel de Europese hoofdstad. Als hulpverleningsdienst hoor je dan te zorgen voor voldoende tolken in de uitrukdienst hebt die onmiddelijk ter plaatse komen. De tolken moeten minimaal alle Europese talen beheersen en uiteraard Arabisch/Turks aangezien en er veel arabisch/turks sprekende mensen in de EU zijn.

In Belgie is het niet eens normaal dat agenten twee talen spreken; Frans en Nederlands. Het kan een Belg zelfs overkomen dat een agent in eigen land hem niet verstaat.

Zoals blijkt stuur je de rekening niet op naar een terrorist maar een doctoraatstudent en universiteit die zich totaal niet omgevingsbewust weergeven en het acceptabel vinden om midden in de zomer met een winterjas waaronder uit diverse draden steken over straat te sturen om een "onderzoek uit te voeren" en vervolgens ondanks alle pogingen van diverse politie-eenheden totaal onaanspreekbaar is.
De rekening is ook overigens daadwerkelijk opgestuurd naar de student.

Bron: http://www.nu.nl/buitenland/4297844/politie-brussel-brengt-student-aanhouding-in-rekening.html


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #569 Gepost op: 25 juli 2016, 08:19:48
Citaat van: ZandZak link=msg=1438618 date=1469425341
Zoals blijkt stuur je de rekening niet op naar een terrorist maar een doctoraatstudent en universiteit die zich totaal niet omgevingsbewust weergeven en het acceptabel vinden om midden in de zomer met een winterjas waaronder uit diverse draden steken over straat te sturen om een "onderzoek uit te voeren" en vervolgens ondanks alle pogingen van diverse politie-eenheden totaal onaanspreekbaar is.
De rekening is ook overigens daadwerkelijk opgestuurd naar de student.



Vertel mij dan eens sinds wanneer het strafbaar of verwijtbaar is geworden in onze Westerse, vrije, democratische rechtsstaten om in de zomer in een winterjas buiten op straat te lopen. Vertel mij eens sinds wanneer het strafbaar, laakbaar of verwijtbaar is als iemand in onze Westerse, vrije, democratische rechtsstaten een half uur voor een winkel heen- en weer wil lopen.

Vertel mij eens sinds wanneer het strafbaar is als ik vandaag de hele dag over straat wil lopen in amsterdam met draden die onder mijn jas of shirt uitkomen. Als iemand 5 uur onder schot is gehouden door de politie kan je moelijk zeggen dat hij geen gehoor heeft gegeven aan bevel of vordering. Hij is namelijk stil blijven staan en heeft zijn armen gehouden zoals de politie hem gezegd heeft. Vertel mij eens sinds wanneer het verplicht is in onze Westerse, vrije democratische rechtsstaten om een uitvoerig gesprek aan te gaan met de politie. Hij is op moment dat ze hem onder schot houden al een verdachte, een verdachte hoeft helemaal niets te zeggen tegen de politie ongeacht of hij wel of niet dezelfde taal spreekt als de politiemensen.

Deze man was geen terrorist en zelfs geen crimineel. De aanhouding heeft erg lang geduurd, enkele uren na zijn aanhouding heeft de politie hem weer vrijgelaten.

Een rekening op sturen zegt nog niet dat de rekening ook zal worden voldaan. Ik betaal geen enkele rekening als ik het er niet mee eens ben. De Universiteit van Gent is het ook niet eens met de rekening.