Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 301369 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #580 Gepost op: 26 juli 2016, 18:54:52
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1438861 date=1469547616
Dat het nooit zo ver had mogen komen, daar ben ik het volledig mee eens. Maar eens de politie dan toch wordt opgeroepen, kan je hen moeilijk verwijten dat ze politioneel optreden.

Nogmaals: zoals?

Wat was uiteindelijk het resultaat van deze actie? Meisje lichtgewond en een blauwe plek zonder meer. Daar zou ik in zo een situatie meteen voor tekenen en dit alles zonder (risico op) letsel voor de politieagenten, wat bij lichamelijk contact met iemand met een steekwapen wel wat anders ligt. Het grote probleem in deze is natuurlijk de 'framing': stoere politieagenten die met een zwaar oorlogswapen een arm, weerloos Syrisch meisje dat al zoveel heeft meegemaakt, overhoop knallen. Zo lijkt het althans. Maar zo was het uiteindelijk niet.

Ik heb geen enkel probleem met politioneel optreden als het maar subsidiar en proportioneel is.

Als jij het probleem niet ziet van een rubber kogel in de buik van een 14-jarig kind schieten nodig ik je bij deze uit om, als je een keer in Qatar komt, een rubberen kogel te ervaren tijdens een oefening van de zwaardere eenheden van de politie. Je mag mij daarna nog een keer vertellen dat je het probleem niet zo ziet.

In het publieke domein maken wij ook wel eens gebruik van de hand- en spandiensten van deze zware eenheden van politie/anti-terreureenheden. Ik heb het nog nooit meegemaakt dat ze op volwassen mensen met een echt steekwapen (mes) in psychose hebben geschoten. Elders op het forum kan je ook lezen dat Nederlandse agenten regelmatig worden geconfronteerd met dit soort problematiek, zij schieten ook niet met rubberen kogels.

Ik vind het dus terecht dat er mensen in Belgie zijn die dit afkeuren en stellen dat men voorheen dit soort problemen altijd heeft opgelost zonder te schieten op een kind en er geen enkele reden is om het nu wel te doen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #581 Gepost op: 27 juli 2016, 07:40:48
Citaat
As France searches for ways to deal with the threat from jihadists, lawmakers are suggesting radical ideas with one suggesting a French Guantanamo should be opened on an idyllic island off the west coast.

The tranquil island of Ile de Ré, which lies just off the La Rochelle on France’s west coast, is used to welcoming tourists from the UK and France in search of peace and quiet.

http://www.thelocal.fr/20160721/a-guantanamo-a-la-franaise-on-an-idyllic-french-island


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #582 Gepost op: 29 juli 2016, 09:42:51
Citaat
FBI-directeur James Comey verwacht veel meer aanslagen in westerse landen zodra Islamitische Staat is verslagen.

http://nos.nl/artikel/2121667-fbi-nederlaag-is-betekent-meer-aanslagen-in-westen.html


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #583 Gepost op: 30 juli 2016, 09:52:23
Citaat
Op en rond Schiphol zijn zaterdag extra maatregelen getroffen in verband met ''een signaal dat betrekking heeft op de luchthaven''.
De marechaussee voert extra controles uit, bevestigt een woordvoerder aan NU.nl. De woordvoerder kan nog niet melden waarom de controles uitgevoerd worden.

http://www.nu.nl/binnenland/4300277/marechaussee-voert-extra-controles-rondom-schiphol.html


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #584 Gepost op: 30 juli 2016, 10:10:45
Jelmer Geerds
@JelmerGeerds
Marechaussee haalt alle busjes van de weg, auto's mogen zonder inspectie doorrijden. #Schiphol #terreur



koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Reactie #585 Gepost op: 30 juli 2016, 10:27:43
Haarlemmermeer ‏@haarlemmermeer  11m
Persbericht gemeente Haarlemmermeer: extra maatregelen rondom Schiphol. #haarlemmermeer >MJC


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #586 Gepost op: 30 juli 2016, 10:51:32
Schiphol
@Schiphol 20m
Schiphol blijft toegankelijk en alle activiteiten kunnen doorgaan. Houd wel rekening met extra controles.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #587 Gepost op: 30 juli 2016, 11:47:12
Citaat van: oma link=msg=1439579 date=1469866245
Jelmer Geerds
@JelmerGeerds
Marechaussee haalt alle busjes van de weg, auto's mogen zonder inspectie doorrijden. #Schiphol #terreur


En als ze dat a weten nemen ze toch een paar personenautos


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #588 Gepost op: 30 juli 2016, 12:40:17
Citaat
Belgian police on Friday arrested two men in connection with an anti-terrorism case, the Belgian federal prosecutor's office said.

"Both are suspected of planning a terrorist attack somewhere in Belgium," the prosecutor's office said Saturday.

http://maydan.qa/lang/en/#!/articles/1469873616660204800/


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #589 Gepost op: 30 juli 2016, 19:49:45
Citaat van: Thor link=msg=1439596 date=1469872032
En als ze dat a weten nemen ze toch een paar personenautos

Als er echt een acute dreiging is met gerichte aanwijzingen, zal het niet zo makkelijk zijn om je busje om te ruilen en even de lading over te zetten......