Terreurdreiging Nederland en Europa

Auteur Topic: Terreurdreiging Nederland en Europa  (gelezen 301367 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #600 Gepost op: 31 juli 2016, 17:05:55
Citaat van: enrico1972 link=msg=1439812 date=1469976744
Die zal dan waarschijnlijk wel gaan veranderen ja maar zo ver is het gelukkig NOG niet dat deze taferelen zich hier afspelen al vraag ik me zeker af wanneer wij de Sjaak zullen zijn.

Nee, het zijn taferelen die zich afspelen in Israel, Irak, Saudi Arabie, Koeweit, Bahrain, Qatar, enz.

In de USA noemt men het afschieten van politiemensen door zwarte Amerikanen geen terreur, echter heeft men zelfs de brandweermannen in New York en Boston gewaarschuwd om zeer alert te zijn aangezien boze zwarte mensen hebben gezegd "Maak politiemensen af maar ook de brandweermannen omdat ze aan dezelfde kant staan als de politie; kill everything in blue except the mailman, unless he is carrying more than mail.

Je mag je de vraag stellen of je als brave burger deze mensen in gevaar wilt brengen door ze op de foto te zetten of real-time te delen op je twitteraccountje waar ze staan of wat ze precies aan doen zijn.

Nederland moet nog over punt komen dat dit soort controles door kMar of politie op snelwegen geen evenement zijn. In Qatar zet iedereen de TV op een andere zender als het journaal als hoofdonderwerp een controle door (veiligheids)politie nabij de luchthaven zou hebben.


guest19010

  • Gast
Reactie #601 Gepost op: 31 juli 2016, 18:01:36
Citaat van: enrico1972 link=msg=1439803 date=1469974906
Als jij die opmerking van Harald Doornbos maar raar vindt dan zegt dat meer over jou dan over hem.
Het zijn namelijk toch echt tot nu toe altijd moslims geweest die voor dood en verderf zorgen dan een volledig Nederlands gezin zoals je op de foto ziet. Kom eens onder je steen vandaan waar je volgens mij de laatste tijd hebt gezeten en open je ogen voor de realiteit.

Opmerkelijk man, als ik hier had geschreven dat ik voor geen seconde begrijp dat de Marechaussee Nederlandse families controleert in plaats van de focus te leggen op alles wat enigszins een donkere huidskleur heeft had ik jullie wel eens zien flippen over racisme en discriminatie


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #602 Gepost op: 31 juli 2016, 18:23:23
Citaat van: ZandZak link=msg=1439827 date=1469980896
Opmerkelijk man, als ik hier had geschreven dat ik voor geen seconde begrijp dat de Marechaussee Nederlandse families controleert in plaats van de focus te leggen op alles wat enigszins een donkere huidskleur heeft had ik jullie wel eens zien flippen over racisme en discriminatie

Te donkere wel controleren en blanke Nederlanders niet controleren zou racimse zijn. Arabisch uiterlijk extra aandacht schenken is geen racisme of discriminatie als het signaal te maken heeft met de dreiging conform de frequente en actuele ISIS-oproepen om aanslagen te plegen in landen die deelnemen aan de internationale coalitie.

De feiten hebben je al geleerd dat er tot op heden in de EU en zelfs in midden-oosten geen enkele aanslag is uitgevoerd door mensen die geen arabisch uiterlijk hebben. De kans is groot dat Westerse politiemensen het verschil niet zien tussen arabisch uiterlijk en pakistanen. Pakistanen zijn niet arabisch echter geen probleem om ze ook goed te controleren.

De overheden van Arabische landen geven ook reisadvies aan de eigen onderdanen. In deze reisadviezen staat dat Arabieren in EU rekeningen moeten houden met extra controles door politie en/of leger. Een aantal golfstaten geeft haar eigen onderdanen advies rekening te houden met sentimenten die leven in de Europese samenleving en het te voorkomen door geen traditionele kleding te dragen maar Westerse kleding.

Als mensen met arabisch uiterlijk met dubbele nationaliteit geen begrip hebben of zich niet willen aanpassen zoals de echte arabieren op reis in EU heb je een behoorlijk probleem.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #603 Gepost op: 31 juli 2016, 18:52:16
Citaat van: enrico1972 link=msg=1439803 date=1469974906
Als jij die opmerking van Harald Doornbos maar raar vindt dan zegt dat meer over jou dan over hem.
Het zijn namelijk toch echt tot nu toe altijd moslims geweest die voor dood en verderf zorgen dan een volledig Nederlands gezin zoals je op de foto ziet. Kom eens onder je steen vandaan waar je volgens mij de laatste tijd hebt gezeten en open je ogen voor de realiteit.

Anders Breivik was ook erg getint.  :-\
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #604 Gepost op: 31 juli 2016, 19:06:49
Citaat van: DiNozzo link=msg=1439839 date=1469983936
Anders Breivik was ook erg getint.  :-

Hoe groot schat jij de kans dat een blanke rechts-extremistische terreurgroep een signaal geeft dat ze een aanslag willen plegen op of nabij een internationale luchthaven?

Als je hoefgetrappel hoort is het wijs om aan paarden te denken ipv zebra's.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #605 Gepost op: 31 juli 2016, 19:19:05
Citaat van: DiNozzo link=msg=1439839 date=1469983936
Anders Breivik was ook erg getint.  :-\

Anders hebben we nog bijvoorbeeld Tom B. of Jordi de J. gewoon Nederlandse jongens die zijn geradicaliseerd. Uiteraard zal het grootste gedeelte van de jihadisten van Arabsiche afkomst zijn, maar het zou erg dom zijn om je ogen te sluiten voor alle andere afkomsten.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #606 Gepost op: 31 juli 2016, 19:20:14
Citaat van: oma link=msg=1439840 date=1469984809
Hoe groot schat jij de kans dat een blanke rechts-extremistische terreurgroep een signaal geeft dat ze een aanslag willen plegen op of nabij een internationale luchthaven?

Als je hoefgetrappel hoort is het wijs om aan paarden te denken ipv zebra's.

Ik zeg alleen dat zolang wij het 'signaal' niet kennen we niet voor anderen moeten beoordelen wie er gecontroleerd moeten worden, ook Nederlanders kunnen radicaliseren en niet alleen moslims plegen terreur. Dat is namelijk de suggestie die Enrico1972 maakt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


guest19010

  • Gast
Reactie #607 Gepost op: 31 juli 2016, 19:56:24
Citaat van: oma link=msg=1439832 date=1469982203
Arabisch uiterlijk extra aandacht schenken is geen racisme of discriminatie als het signaal te maken heeft met de dreiging conform de frequente en actuele ISIS-oproepen om aanslagen te plegen in landen die deelnemen aan de internationale coalitie.
en het te voorkomen door geen traditionele kleding te dragen maar Westerse kleding.

Precies dat bedoelde ik ook: het hoofddoel van de controles is IS en lone wolfs demotiveren een aanslag te plegen op Schiphol. Hierbij maak je dus gebruik van controles. Iedereen kan hierbij dus gecontroleerd worden. Dat de focus ligt op Arabisch uitziende mensen betekent alleen maar dat zij iets sneller van de weg getrokken worden dan de familie Jansen. Dat is dan ook hetgeen waardoor ik de opmerking apart vind.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #608 Gepost op: 1 augustus 2016, 09:26:49
Citaat van: ZandZak link=msg=1439849 date=1469987784
Precies dat bedoelde ik ook: het hoofddoel van de controles is IS en lone wolfs demotiveren een aanslag te plegen op Schiphol. Hierbij maak je dus gebruik van controles. Iedereen kan hierbij dus gecontroleerd worden. Dat de focus ligt op Arabisch uitziende mensen betekent alleen maar dat zij iets sneller van de weg getrokken worden dan de familie Jansen. Dat is dan ook hetgeen waardoor ik de opmerking apart vind.

Doel van controles is niet om terroristen te demotiveren. Demotiveren van dit soort gekkies had je moeten doen voor ze in de kop halen om in de auto te stappen met bomvest.

Als het signaal te maken heeft de ISIS-oproep moet je de focus leggen op arabische afkomst. Ik walg van het geklaag van burgers over het etnisch profileren door politie. Het gaat hier om terreurdreiging, terreur is iets anders dan 'gewone criminaliteit'. Het is iets extreems waardoor extreme maatregelen noodzakelijk zijn.

Ik denk dat veel mensen niet eens beseffen dat die mannen en vrouwen die op onze poldersnelweg staan te controleren helden zijn. Het is iets anders dan een alcoholcontrole door politie of controles langs de snelweg om drugs, wapens en inbrekersgereedschap op te sporen.

Bij alcoholcontrole of andere controles langs de snelweg loop je uiteraard als agent ook risico echter heb je te maken met criminelen. Geen crimineel zal het in zijn hoofd halen de agent dood te schieten.

De mannen en vrouwen die voor ons op de snelweg staan te controlen bij Schiphol weten dat de kans relatief groot is dat ze het niet overleven zodra ze een voertuig controleren en er iemand in zit met bomvest aan.

Het bovenstaande zegt zelfs dat de KMar-leden door etnisch profileren, i.c. de focus leggen op Arabisch uiterlijk, de kans om zelf te sterven op de snelweg groter maken.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #609 Gepost op: 1 augustus 2016, 10:02:11
Citaat
Amsterdam - De politie heeft maandag 1 augustus 2016 om 08.53 uur een melding gekregen van een persoon in een autobus die vreemde opmerkingen maakte met daarin het woord ‘bom’. De buschauffeur heeft de bus tot stilstand gebracht op de A4 ter hoogte van Sloten.

https://www.politie.nl/nieuws/2016/augustus/1/05-a4.html