Het is een slechte zaak. Als er nu al militairen ingezet moeten worden om de Kmar en NP te ontlasten terwijl het dreigingsniveau nog steeds substantieel is. Laat staan als het dreigingsbeeld hoger wordt...
De militairen zijn al vol ingezet ten tijde van de vluchtelingencontrole. Hier stonden meer als een half jaar lang leden van de luchtmobiel en pantserinfanterie samen met de Kmar langs de grenzen. Staan nu nog in Hoek van Holland te assisiteren. Waar ik me meer verbaas (of eigenlijk niet omdat ik jaren geleden al bekend was met de hoofdlijnen van de plannen) dat er de andere grote groene partner van de Kmar niet gebruikt word. Maar dat zal wel iets zijn van "verkeerd beeld", "weinig bezetting" "totale desinteresse" van deze dienst zijn.
Probleem is ook dat er al jaren wordt gestuurd op een robuuste overheidsdienst, en dan met name het gedeelte wat buiten het werk moet doen. Deze mag niet te groot zijn want dat kost te veel (en daar moeten dan ook extra managers voor aangesteld worden om dit op een juiste wijze te leiden). Hierdoor kunnen onverwachte omstandigheden dus slecht opgevangen worden. Als privepersoon kan ik wel 3 verschillende afspraken in de agenda zetten op dezelfde tijd, maar ik kan er toch echt maar naar 1 toe. Echter volgens deze managers kan de overheid wel naar 5 van die afspraken zonder dat de andere partij daar iets van merkt.