'Boete na weggooien peuk vraagt om meer politie'

Auteur Topic: 'Boete na weggooien peuk vraagt om meer politie'  (gelezen 7208 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 31 december 2008, 01:24:05
Waarom zouden het agenten moeten zijn?, de gemeente's hebben ook zat boa's indienst die ervoor kunnen schrijven.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 31 december 2008, 01:35:46
en dat was de aanleiding van het bericht... Doordat er meer boa's komen krijgen de agenten het drukker om hun te assisteren!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #22 Gepost op: 31 december 2008, 12:08:48
Moet je eens zoeken op Gerard Suijker op het internet... Als je éénmaal de bazen tegen je hebt dan blijven ze het proberen... hoe goed je ook in je recht staat...  :-X

Sigarettenpeuken vergelijken met het dragen van een vuurwapen bij de parketpolitie is appels met peren vergelijken.  ;)

In Utrecht worden de vuurwapendragende parketmedewerkers ook erg schaars. Scheelt in de kosten he...

On-topic maar weer.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #23 Gepost op: 31 december 2008, 12:15:43
Sigarettenpeuken vergelijken met het dragen van een vuurwapen bij de parketpolitie is appels met peren vergelijken.  ;)

In Utrecht worden de vuurwapendragende parketmedewerkers ook erg schaars. Scheelt in de kosten he...

On-topic maar weer.

Het ging niet om de inhoud maar om wat er gebeurt als je 'ruzie' zoekt met je baas en niet opvolgt wat hij bepaald...  ::)


Ontopic:

Ik ben er helemaal voor dat gemeentelijke boa's een zero tolerance beleid gaan voeren. Ze doen dit al bij vuilniszakken en ik zie zelf in de straat dat het werkt... er staat er nooit meer één naast de container.  :) Vroeger kwamen er bij zo'n zak wel eens van de vliegende ratten (meeuwen) langs en dan lag heel de straat bezaaid met afval.. :-X


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 31 december 2008, 14:15:59
en dat was de aanleiding van het bericht... Doordat er meer boa's komen krijgen de agenten het drukker om hun te assisteren!

Nou ben ik niet echt met je eens. Ik ken een redelijk aantal boa's welke daar geen hulp van de sterke arm bij nodig hebben en als het nodig is zelf een verdachte aanhouden en overbrengen naar het buro. Voorbeeld: Milieupolitie Amsterdam zuidoost, Zeeburg Handhaving Naarden en Baarn.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #25 Gepost op: 31 december 2008, 15:32:04
Nou ben ik niet echt met je eens. Ik ken een redelijk aantal boa's welke daar geen hulp van de sterke arm bij nodig hebben en als het nodig is zelf een verdachte aanhouden en overbrengen naar het buro. Voorbeeld: Milieupolitie Amsterdam zuidoost, Zeeburg Handhaving Naarden en Baarn.

Ik zeg ook niet dat het mijn mening is...  ;) Het is de mening van van de politiebonden... Jullie vertegenwoordigers  ;)


'Boete na weggooien peuk vraagt om meer politie'

(Novum) - Meer politieagenten zijn nodig om mensen te beboeten die kauwgom of een sigaret op straat gooien. Dit omdat de kans op agressie groot is, melden de politievakbond ACP en de Nederlandse Politiebond (NPB) dinsdag. Nu worden de bekeuringen in gemeenten vaak uitgedeeld door buitengewone opsporingsambtenaren die alleen de bevoegdheid hebben te beboeten en te waarschuwen.

De bonden verwachten dat het moeilijk wordt om het verbod op het weggooien van een sigaret of kauwgom na te leven, waarvoor veel extra agenten nodig zijn. Naar hun opvatting zouden die echter ook elders kunnen worden ingezet.

Voorzitter van politievakbond ACP Gerrit van de Kamp stelt dat de hoogte van de boete agressie in de hand werkt. "Ik vind dat bestuurders en politici goed moeten nadenken over de verhouding tussen het vergrijp en de boete die daarop staat." De voorzitter acht de kans op agressie en excessen bij de nieuwe regelgeving hoog.

Via een Algemene Plaatselijke Verordening (APV) is het voor gemeenten mogelijk om een verbod in te stellen. De gemeente Den Haag wil volgens een woordvoerder volgend jaar het accent gaan leggen op de bestrijding van zwerfafval zoals peuken en kauwgom. De boete hiervoor is hier nu negentig euro. De hoogte van de boetes en op welke plaatsen de APV's worden ingezet verschilt per gemeente.

De Algemene Nederlandse Politievereniging was dinsdag niet bereikbaar voor commentaar.

http://binnenland.nieuws.nl/541022/boete_na_weggooien_peuk_vraagt_om_meer_politie




Ron-Almere

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 31 december 2008, 15:37:22
Ja en dat vind ik het jammere van zowel de ACP en de ANPV, ze willen wel graag boa's als lid hebben maar das dan ook alles.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #27 Gepost op: 31 december 2008, 16:35:27
Schrijf regelmatig voor APV feiten en met mij nog vele andere collega's. Niets mis mee. Zal persoonlijk niet zo snel schrijven voor een peuk. Tenzij het tijdens een hittegolf is en de peuk wordt in de berm gegooid.

Ga je wel schrijven voor poepzakken...  ;D ;D

http://www.ad.nl/rotterdam/stad/2880332/lsquoGeen_poepzak_Op_de_bonrsquo.html

 woensdag 31 december 2008
‘Geen poepzak? Op de bon’

RIDDERKERK - Iedere Ridderkerkse hondenbezitter moet op pad met een zakje om de poep van zijn viervoeter op te ruimen, als het aan Leefbaar Ridderkerk ligt.
Wie geen zakjes kan laten zien aan de toezichthouder, krijgt een boete. Nu mogen honden op uitlaatstroken poepen zonder dat hun baasje hoeft op te ruimen. Op andere plekken moet al wel worden geraapt. Volgens Leefbaar heeft dit niet geleid tot schonere straten. Op 29 januari bespreekt de raad het voorstel.