Burger grijpt in

Auteur Topic: Burger grijpt in  (gelezen 7513 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

112Duiven

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 24 december 2008, 14:34:44
Ze hadden iets harder tegen die kop van die vent moeten trappen!!!

Laten we het wel netjes houden......het is tenslotte de tijd van vrede op aarde.  ;D

Een (geheel vrijwillig - 112 Duiven kan het nog veranderen....) bijdrage van je vriendelijke Mod Welsh Medic.


En fijne feestdagen allemaal!!!!!!


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #11 Gepost op: 24 december 2008, 17:38:59
Ze hadden iets harder tegen die kop van die vent moeten trappen!!!

IWAB....  ::)


Zorbacop

  • Brigadier RR - coach/ANPR/biker/ME
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 132
  • Servo Per Amikeco
    • Zorba-shirts
Reactie #12 Gepost op: 24 december 2008, 18:28:02
IWAB....  ::)

Waarom een IWAB?
Als hij daarmee het geweld kan doen stoppen?
Crime is a disease  I'm the cure When everythi


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 24 december 2008, 19:47:51
Meer over dit incident is te lezen op: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,14513.0.html


Dit filmpje heeft er toe geleid dat de advocaat van deze meneer weinig excuses / uitvluchten meer kon bedenken in de rechtzaal... Hij heeft ook geprobeerd om het filmpje uit te sluiten... Kan alleen de nieuwsberichten hierover niet meer vinden.


http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2007%2Fjuni%2F40-maanden-voor-neersteken-ex-vriendin

40 maanden voor neersteken ex-vriendin

13 juni 2007

Justitie heeft een celstraf van 40 maanden geëist tegen een 35-jarige Rotterdammer, die zijn ex-vriendin had neergestoken.
Het incident speelde zich vorig jaar oktober af op de Walenburgerweg in Rotterdam. Justitie spreekt van een slachting; de vrouw werd meer dan 70 keer gestoken.

De Rotterdammer zegt dat hij in een opwelling heeft gehandeld nadat zijn vriendin de relatie had verbroken.

De man werd destijds door omstanders van de vrouw afgetrokken. Volgens de rechter is het een wonder dat het slachtoffer de steekpartij overleefde. Tijdens de rechtszaak woensdag zijn beelden van het incident vertoond die door een omstander waren gemaakt.



Waarschijnlijk de longstay afdeling... ?  ??? :-X

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2007%2Fjuni%2FTBS-voor-neersteken-ex-vriendin

TBS voor neersteken ex-vriendin

27 juni 2007

De rechter heeft een 35-jarige Rotterdammer TBS met dwangverpleging opgelegd voor het neersteken van zijn ex-vriendin op de Walenburgerweg in Rotterdam op 7 oktober vorig jaar.
De man had destijds twee messen bij zich en heeft het slachtoffer meer dan zeventig keer geraakt. De man wilde niet accepteren dat de vrouw de relatie had beëindigd. Volgens de rechter is het een wonder dat het slachtoffer het incident heeft overleefd.

Justitie had eerder een celstraf van veertig maanden geëist. Maar volgens de rechter is het beter als de man direct naar een TBS-kliniek gaat. De kans op herhaling is groot en daarom is intensieve behandeling nodig, aldus de rechter.






http://www.meldgeweld.nl/pages/nieuws/nieuwsitem.php?id=79

Meld Geweld in het nieuws & Persberichten
Oproep: blijf misdrijven fotograferen
17 oktober 2006

Bron: www.tvrijnmond.nl

De Stichting Meld Geweld blijft mensen oproepen om met hun digitale camera’s misdrijven vast te leggen. Door het beeldmateriaal is de politie beter in staat de daders van een misdrijf te vinden.


Een woordvoerster van de stichting doet die uitspraak in reactie op de steekpartij aan de Walenburgerweg in Rotterdam. Dankzij oplettende omstanders bracht een 22-jarige vrouw het er vorig weekend levend van af bij een steekpartij aan de Walenburgerweg.

Door omstanders gemaakt film- en fotomateriaal kan door de politie gebruikt worden bij het vervolgen van de verdachte. Andere getuigen wisten de man te overmeesteren.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #14 Gepost op: 24 december 2008, 21:52:06
Beste Zorbacop,

Even een reactie vanuit persoonlijke titel i.p.v. Moderator. Ik vind je opmerking wel vreemd. Het gebruik van geweld  leidt alleen maar tot meer geweld. Dat is al sinds de apen het geval, overigens......

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


112Duiven

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 25 december 2008, 00:52:57
Gerard, jij zou mischien staan toekijken hoe iemand een ander iemand 70 x steekt,maar ik zou dat absoluut niet kunnen.
Wat een straf trouwens, zo iemand moeten ze nooit meer loslaten!!!


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #16 Gepost op: 25 december 2008, 00:56:53
Beste Zorbacop,

Even een reactie vanuit persoonlijke titel i.p.v. Moderator. Ik vind je opmerking wel vreemd. Het gebruik van geweld  leidt alleen maar tot meer geweld. Dat is al sinds de apen het geval, overigens......

WM
Ook even los van de sterretjes naast mijn naam... ;)


Ik snap de reactie van Zorbacop wel... Dit is een extreem geval, en hiervan gaan mijn handen al jeuken, maar ook in andere gevallen(veel minder heftig dan deze) heb ik de ervaring dat je op sommige momenten door iets hoger in de geweldsspiraal(verbaal of fysiek) in te stappen dan degene tegenover je de situatie kunt de-escaleren... Het klinkt heel erg tegenstrijdig, maar door hoger in te stappen "stoot" je de ander op dat moment uit de spiraal, waardoor diegene uit zijn "evenwicht" is en daardoor beter te hanteren... Nogmaals, persoonlijke ervaring, misschien dat het voor iemand anders heel anders werkt, het werkt ook zeker niet in alle gevallen bij iedereen, maar ik heb er diverse malen profijt van gehad......
 ;)


Gerard, jij zou mischien staan toekijken hoe iemand een ander iemand 70 x steekt,maar ik zou dat absoluut niet kunnen.
Wat een straf trouwens, zo iemand moeten ze nooit meer loslaten!!!
Gerard zal echt 100% zeker ingrijpen, dat is het punt hier niet.... IWAB staat voor "Ik Weet Alles Beter" en achteraf is het natuurlijk makkelijk l*llen om "ik zou zus en ik zou zo" te zeggen ;)

Over de straf: TBS is voor deze persoon eerder levenslang gok ik, long stay TBS is echt wel vrij definitief......
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #17 Gepost op: 25 december 2008, 01:08:56
(...)

Over de straf: TBS is voor deze persoon eerder levenslang gok ik, long stay TBS is echt wel vrij definitief......


Er zit er al één vast sinds 1960 in een longstay afdeling....  ;) http://nl.wikipedia.org/wiki/Terbeschikkingstelling_(strafrecht)  Die heeft er haast al 50 jaar opzitten...  ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #18 Gepost op: 26 december 2008, 00:44:31
Beste Zorbacop,

Even een reactie vanuit persoonlijke titel i.p.v. Moderator. Ik vind je opmerking wel vreemd. Het gebruik van geweld  leidt alleen maar tot meer geweld. Dat is al sinds de apen het geval, overigens......

WM

Ik vind deze reaktie niet heel erg vreems Welsh... als je dan toch geweld moet gebruiken doe het dan op die wijze dat je je doel (tijdelijk) uitschakelt...ik ken het filmpje en een trap tegen lijf of hoofd lijkt mij in dit geval nog proportioneel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 26 december 2008, 00:50:49
Ik vind deze reaktie niet heel erg vreems Welsh... als je dan toch geweld moet gebruiken doe het dan op die wijze dat je je doel (tijdelijk) uitschakelt...ik ken het filmpje en een trap tegen lijf of hoofd lijkt mij in dit geval nog proportioneel...

Los daarvan, is dit forum niet bedoeld voor dat soort kreten ;)

Het betreffende filmpje doet mijn handen/voeten ook jeuken, maar een zekere beroepattitude mogen we toch wel van elkaar verlangen vind ik :)

Grt,
Maarten

(zowel op persoonlijke als moderator titel 8))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s