Kleine brandblusmiddel

Auteur Topic: Kleine brandblusmiddel  (gelezen 24104 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Thijs

  • Gast
Gepost op: 29 december 2003, 12:34:37
Ik was vanmorgen in een supermarkt met duitse achtergrond. Zie ik daar voor €19.95 een poederblusser liggen. Ik heb er even naar gekeken en getwijfeld om z'n ding mee te nemen. Helaas het was duits en een rijkskeurmerk niet gezien/opgelet.

Ik heb hem maar laten liggen.
Is dit een juist beslissing? Wie heeft ervaring met z'n brandblusmiddel?

Thijs




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 29 december 2003, 13:15:16
Ik was vanmorgen in een supermarkt met duitse achtergrond. Zie ik daar voor €19.95 een poederblusser liggen. Ik heb er even naar gekeken en getwijfeld om z'n ding mee te nemen. Helaas het was duits en een rijkskeurmerk niet gezien/opgelet.

Ik heb hem maar laten liggen.
Is dit een juist beslissing? Wie heeft ervaring met z'n brandblusmiddel?

Thijs
is wel een verstandige beslissing van je geweest ,volgens de norm mag een brandblusser in Nederland geen buitenlands transfer hebben en moet deze voorzien zijn van het rijkstypekeur.Maarja wat een supermarkt op de markt zet,ja hou dat maar eens tegen.Maar als jij die blusser zou kopen zal er geen servicemonteur kleine blusmiddelen de blusser keuren.Dus gewoon een blusser kopen bij een van de vele bedrijven,of bij de bouwmarkt


Thijs

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 29 december 2003, 13:19:13
Die van de bouwmarkt zijn wel erg klein. Of die hier en daar in de winkel hangen. Die zijn wel goed


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 29 december 2003, 13:24:02
ik weet dat er een paar bouwmarkten ze ook van 6kg verkopen,en dan praat ik over de bouwmarkt di zijn naam eindigt met "ama" ;)(ik weet niet of de naam genoemt mag worden)

 :-[ :-X


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #4 Gepost op: 29 december 2003, 13:29:44
karama?


Thijs

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 december 2003, 13:33:09
bricorama?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 29 december 2003, 13:34:44
bricorama?
was iets met Gamma ofzo :-X :-X :-X


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #7 Gepost op: 29 december 2003, 13:36:01
Peter *piep*piep* ;D


brw

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 29 december 2003, 19:34:05
hoi allemaal,
de blusser die op dit moment in de verkoop staat bij die firma met een duitse achtergrond is een protex poederblusser en heeft een nederlandse rijkstypekeur.
deze blusser zal door elke reob monteur worden nagekeken.
verder is het een misverstand dat een reobmonteur kleine blusmiddelen alleen nederlandse blusmiddelen zal nakijken.
heeft zo´n monteur een martime licentie zal hij of zij alle blusmiddelen die aan boord van schepen voorkomen inspecteren.


firemanr

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 december 2003, 22:42:41
Als het zo is als Peter (?) onze gast schrijft, is het geen probleem om zo een brandblusser aan te schaffen dus..... ;D