Kleine brandblusmiddel

Auteur Topic: Kleine brandblusmiddel  (gelezen 24098 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #70 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:21:00
Een oud topic, maar hij past het beste bij mijn vraag:

Thuis hebben we 2 van die 1kg poederblussers. Wanneer je hem vol inknijpt, hoelang blaast zo'n blussertje dan over het algemeen?
Is wel handig om te weten wat je kan verwachten, mocht zo een moment ooit (hopelijk nooit) aanbreken.


Menneke86

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 401
Reactie #71 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:26:24
1 KG is zo goed als niets. Je zal moeten denken aan 2 á 3 seconden. (Uitgaande van een 6kg blusser circa 12 seconden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #72 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:27:00
Volgens mij hoogstens 5 seconden... De meeste autoblussers werken na een aantal jaren niet meer...

Je kan beter, ook voor de nevenschade bij een erg kleine brand, een schuimblusser en een blusdeken aanschaffen aanschaffen.  :)


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #73 Gepost op: 30 oktober 2009, 15:33:16
Blusdeken hangt hier ook ;) I.g.v. uiterste nood komt dat blussertje pas van de muur. Ik heb inderdaad van collega's, die hun BHV hebben, gehoord dat wanneer je de rotzooi van de poederblusser op wilt zuigen, het gewoon je door je filter weer uit komt, zo fijn dat poeder is :)


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #74 Gepost op: 30 oktober 2009, 18:55:34
Blusdeken hangt hier ook ;) I.g.v. uiterste nood komt dat blussertje pas van de muur. Ik heb inderdaad van collega's, die hun BHV hebben, gehoord dat wanneer je de rotzooi van de poederblusser op wilt zuigen, het gewoon je door je filter weer uit komt, zo fijn dat poeder is :)

Dat poeder is ook niet bepaald goed voor al je elektronische apparatuur..


1300001-MR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,198
Reactie #75 Gepost op: 30 oktober 2009, 20:03:22
Een oud topic, maar hij past het beste bij mijn vraag:

Thuis hebben we 2 van die 1kg poederblussers. Wanneer je hem vol inknijpt, hoelang blaast zo'n blussertje dan over het algemeen?
Is wel handig om te weten wat je kan verwachten, mocht zo een moment ooit (hopelijk nooit) aanbreken.
Vervangen door een schuimblussertje van 6 liter.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #76 Gepost op: 30 oktober 2009, 20:05:02
Dat poeder is ook niet bepaald goed voor al je elektronische apparatuur..

Dat staat er inderdaad duidelijk op vermeld: VOORZICHTIG BIJ ELEKTRISCHE INSTALLATIES.
Heb alleen nooit begrepen hoe je dat op moet vatten. Als het brandt dan moet het vuur uit, en ik weet niet hoe ze dan 'voorzichtig' inbeelden...


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #77 Gepost op: 30 oktober 2009, 22:49:14
zoiezo dat bluspoeder behoorlijk nevenschade aanricht aan je apparatiuur.. het gaat echt overal in / tussen zitten en als ik goed heb trekt het als ware in de printplaatjes e.d. en die stoppen er dan mee


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 1 november 2009, 20:56:34
Dat staat er inderdaad duidelijk op vermeld: VOORZICHTIG BIJ ELEKTRISCHE INSTALLATIES.
Heb alleen nooit begrepen hoe je dat op moet vatten. Als het brandt dan moet het vuur uit, en ik weet niet hoe ze dan 'voorzichtig' inbeelden...
Deze tekst zul je voornamelijk aantreffen op de schuimblussers,aangezien je met de huidige generatie schuimblussers probleemloos onder spanning staande delen kan blussen.
Mits je voldoet aan een paar voorwaardes,waaronder dat je tenminste met de blusser ander halve meter van het brandende object blijft.Zodat de blusstof de kans krijgt zich te vernevelen.

zoiezo dat bluspoeder behoorlijk nevenschade aanricht aan je apparatiuur.. het gaat echt overal in / tussen zitten en als ik goed heb trekt het als ware in de printplaatjes e.d. en die stoppen er dan mee
Bluspoeder bestaat voornamelijke uit zouten,en een ieder weet dat zouten vocht aantrekken.Dus ook het zout in bluspoeder,dus dat is de voornaamste reden dat electrische aparatuur stuk gaat na verloop van tijd.


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #79 Gepost op: 1 november 2009, 20:58:04
Bluspoeder bestaat voornamelijke uit zouten,en een ieder weet dat zouten vocht aantrekken.Dus ook het zout in bluspoeder,dus dat is de voornaamste reden dat electrische aparatuur stuk gaat na verloop van tijd.

Kijk, dat was ik dus ff kwijt.. bedankt voor de aanvulling  O0