Je beschrijft hier een compleet andere combinatie dan in je eerste bericht?
Te illustratie van dat wat mág niet alijd goed is, dus niet moét. Je mag met die combinatie de snelweg op. Net als met een auto die maar net 60 kán.
Als dat mag, wat is er dan op tegen het te doén? Een kapstokartikel?
Ja, op overzichtelijke rechte vlakke stukken snelweg is met een goede gewichtsverhouding 80-90 een mooie snelheid.
Voeg nu van snelheid en baan wisselend verkeer toe.
Of de rondweg van Amsterdam met bochten, op- en afritten, viaducten.
Straks mag je 90. Moeten dan de vrachwagens ook maar 90 omdat ze anders de lichte aanhangers ophouden en daardoor een gevaar op de weg zijn want aanleiding geven tot gevaarlijk inhalen?
Zijn er dan vier ´stromen´ op twee banen?
Mag je straks geen 70 met een maximaal treingewicht? Moet een auto dan ook >70 kúnnen? Of verandert dat 60 moeten kunnen niet, maar mag je er toch niet de weg mee op want je rijdt niet hard genoeg?
Wat is ´aanpassen´? Waar mag/moet ik me bij aanpassen? Dat wordt binnenkort 10 km/u aktueler en aangezien de gevolgen van een ongeval toenemen met het kwadraat van de snelheid is dat geen paardenpis.
hc