Ik ben dan ook benieuwd of er andere collega's zijn die hier anders over denken, als ik jou moet geloven zijn dat er nogal wat.
Ik ben zelf ook hondengeleider binnen de beveiliging, maar de regels voor het inzetten van de hond zijn bij mij ook duidelijk. De hond is voor mijn persoonlijk alleen voor mijn verdediging en zal hem voor de rest ook niet gebruiken. Ik zal de hond ook nooit bij een aanhouding gebruiken. Ik trek me dan terug. Met alle respect naar de blauwe kant toe als ze me vragen of eventueel een vordering voor eventuele hulp van de hond, dan zal ik alle tijden weigeren met uitzondering als de politieagenten zelf in de problemen zijn. Persoonlijk wil ik de ernstige gevolgen als het verkeerd gaat gewoon voor zijn.
Ik ben het eens met Tony-cc dat er nog wat onduidelijkheid is over het gebruik van onze honden, zowel binnen de beveilging als bij de politie.
Ik ben momenteel de laatste maanden ingedeeld op een object in Diemen-zuid. Dit object is standaard geworden in de surveillance van de politie, omdat het toch regelmatig mis gaat en de hulp van de politie nodig hebben, hierdoor maak ik toch regelmatig een praatje met de dienders op dienst. Als ze zien dat ik van de hondenbrigade ben, dan krijg ik toch regelmatig de vraag wat ik allemaal mag met mijn hond. Dan leg ik dat netjes uit.
As het toch ooit is tot een bijtincident komt, dan zal ik altijd bij het melden daarvan vragen naar een hondengeleider van de poltie.