Mariniers die aan land werken. Hoe deze heten weet ik niet.
Het
Korps
Mariniers werkt op de rand van water,lucht en zee. Het zijn zeesoldaten en Het Korps is een onderdeel van de Kon.Marine. En Het Korps heeft een afdeling Bijzondere Bijstandseenheid, deze heet tegewoordig Unit Interventie Mariniers, welke binnen de DSI(Dienst Speciale Interventies) een eigentaakstelling heeft. Daarom staan ze op de derde plaats van de wereldranglijst van CT-teams(Counter Terorism Team).
De vloot heeft zowel varendpersoneel als walpersoneel op kazerne's in Nederland en op de Ned.Antillen. Daar kom je ook Mariniers tegen, want ook die kunnen zowel een wal of varende plaatsing hebben.
Het valt me verder op in diverse postings dat je totaal geen enbkel inzicht hebt over hoe het e.e.a. is geregeld, zowel bij de politie en defensie, over het aanwenden van geweld en de uitvoering van geweld in het algemeen. Waneer ik een budosport in de spotlight wil zetten bij de overheid in het algemeen, dan zal ik zeker zorgen dat ik A.) op de hoogte ben van de geweldsbevoedheid en B.) dat ik weet waar ik over praat.