Ik heb dit eens bekeken en ook deel 2 van dit redmiddel en ik ben dan ook benieuwd of er een organisatie is die dit heeft aangeschaft en er ook al ervaring mee heeeft.
Omgerekend naar euro's kost het op dit moment afgerond € 2565,00 niet dat het nou goedkoop is maar het lijkt me zeker geen duurkoop als je er ook maar 1 leven mee kan redeen.
Dit platform is redelijk te gebruiken, alleen voor die prijs, heb je ook platformen die veel breder te gebruiken zijn, nog beter het gewicht verdelen.. En als ik kijk naar de budgetten van een gemiddelde reddingsbrigade zou als bestuur een aantal NAJO RediWide® wervelplanken kopen en goede droogpakken, en een paar goede drijvende canyon lijnen.. en een paar goede ijspriemen.. daar doe je het meeste mee..
De procedures voor dun ijsredding zijn niet veel anders dan procedures voor koud oppervlakte water redding, met een paar aanpassingen.. En zak je er door.. is het gewoon waterredding... (ja het kan koud zijn... )...
De evacuatie over dik ijs levert iets meer uitdaging op,
Je reddingsmiddelen en PBM zouden voor alle procedures min of meer gelijk moeten zijn en met een beetje meer handige tools, kan je in een andere omgeving ook je werk doen..