'Boete na weggooien peuk vraagt om meer politie'

Auteur Topic: 'Boete na weggooien peuk vraagt om meer politie'  (gelezen 7334 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #10 Gepost op: 30 december 2008, 22:08:36
Dat zeg ik:

p2kflex
21:55:33 30-12-08GROUP-1Prio 1 GOUW 4 D OPPERDOES Scheepsbrand NHN524 MBK648 MBK649
0200682BRW Noord Holland Noord (OvD West Friesland Oost)
0202172BRW Medemblik (Blusgroep 1)
0202173BRW Medemblik (Blusgroep 2)
0202183BRW Medemblik (Monitor kazerne)
0202189BRW Medemblik (Monitor Gemeente)
0202997BRW Noord Holland Noord (GMS Koppelcode)


Boot op een kar, midden op het plein, voor de kroeg. Een tiental jeugd eromheen met de flessen bier in de hand, 2 tasssen waarvan de 2e overrichterzake weer kon inrukken.
En geen juut te bekennen. waarmee ik dus wil aangeven dat APV-s hier niets maar dan ook niets betekenen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #11 Gepost op: 30 december 2008, 23:34:23
APV-s zijn niets meer dan stukjes papier die naar de recycling kunnen als het de politie aan capaciteit ontbreekt om ze te handhaven.

(...)

Je kan het i.m.o. van twee kanten bekijken:

APV instellen om op die manier te proberen overlast in te dammen, wat eigenlijk niet te handhaven is.
De handhavers, door het instellen van de APV, een instrument geven voor wanneer handhaven noodzakelijk is.

Zo werkt het met veel wet- en regelgeving. Er mag zoveel niet en het gebeurt wel. Maar als een handhaver het dan constateert, heeft hij in ieder geval een instrument op basis waarvan gehandhaafd kan worden. Voor de excessen dan dus eigenlijk.

Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met verkeershandhaving, daar worden ook de excessen uitgepikt door de VROS, terwijl er zat anderen zijn die overtredingen begaan (maar geen noemenswaardige hinder veroorzaken).


Ik wens het gemeentebestuur van Medenblik veel sterkte, als ze het echt strak wilt gaan handhaven...
Of liever gezegd de handhavers, het gemeentebestuur ondervindt achteraf slechts politieke gevolgen en zit ten tijde van de rottigheid lekker aan de champagne...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 30 december 2008, 23:52:07
waarmee ik dus wil aangeven dat APV-s hier niets maar dan ook niets betekenen.

Schrijf regelmatig voor APV feiten en met mij nog vele andere collega's. Niets mis mee. Zal persoonlijk niet zo snel schrijven voor een peuk. Tenzij het tijdens een hittegolf is en de peuk wordt in de berm gegooid.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #13 Gepost op: 30 december 2008, 23:55:34
Schrijf regelmatig voor APV feiten en met mij nog vele andere collega's. Niets mis mee. Zal persoonlijk niet zo snel schrijven voor een peuk. Tenzij het tijdens een hittegolf is en de peuk wordt in de berm gegooid.

En als jouw baas nu een prestatie contract afsluit met de burgemeester dat er in 2009 minimaal 1000 verbalen geschreven gaan worden voor dit feit?  ::) ::) ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #14 Gepost op: 30 december 2008, 23:56:44
En als jouw baas nu een prestatie contract afsluit met de burgemeester dat er in 2009 minimaal 1000 verbalen geschreven gaan worden voor dit feit?  ::) ::) ;)

Dan denk ik dat mijn baas verkeerd bezig is en zal ik mijn werkzaamheden zoals ik ze nu uitvoer niet veranderen. Ik schrijf naar eigen inzicht, niet naar die van mijn baas.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #15 Gepost op: 31 december 2008, 00:01:12
Dan denk ik dat mijn baas verkeerd bezig is en zal ik mijn werkzaamheden zoals ik ze nu uitvoer niet veranderen. Ik schrijf naar eigen inzicht, niet naar die van mijn baas.

Ik denk dat jouw baas daar anders over denkt....  ;D ;D ;D ;) Het management stelt de prioriteiten vast en het voetvolk voert deze uit... Dat geld in elke bedrijf / instelling...  :)


Anders mist hij o.a. zijn bonus aan het eind van het jaar... ;D ;D ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #16 Gepost op: 31 december 2008, 00:05:59
Ik denk dat jouw baas daar anders over denkt....  ;D ;D ;D ;) Het management stelt de prioriteiten vast en het voetvolk voert deze uit... Dat geld in elke bedrijf / instelling...  :)


Anders mist hij o.a. zijn bonus aan het eind van het jaar... ;D ;D ;)

Als zijn bonus afhangt van sigarettenpeuken dan kan hij beter chef toezicht en handhaving worden. Weinig dienders die er voor zullen schrijven.  ;) :P


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #17 Gepost op: 31 december 2008, 00:09:16
Waaruit dus maar weer blijkt dat de Zero Tolerance die zo vaak gepredikt word, hier dus geen schijn van kans heeft.

We zijn Koning in het verzinnen van allerlei regeltjes, maar handhaving schiet gewoon ernstig te kort.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #18 Gepost op: 31 december 2008, 00:10:13
Dan denk ik dat mijn baas verkeerd bezig is en zal ik mijn werkzaamheden zoals ik ze nu uitvoer niet veranderen. Ik schrijf naar eigen inzicht, niet naar die van mijn baas.

Moet je eens zoeken op Gerard Suijker op het internet... Als je éénmaal de bazen tegen je hebt dan blijven ze het proberen... hoe goed je ook in je recht staat...  :-X

Bijv: http://www.anpv.nl/ayb/index.php?option=com_content&task=view&id=56&Itemid=37

en

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2008%2Fdecember%2FPolitieman%20vecht%20ontslag%20aan

Politieman vecht ontslag aan

19 december 2008

De Rotterdamse politieman Gerard Suijker gaat zijn ontslag aanvechten. Suijker kreeg een conflict met de korpsleiding omdat hij vuurwapens wilde dragen in de rechtszaal. Hij is nu op andere gronden ontslagen. "Ze zoeken gewoon een stok om de hond te slaan", zegt Suijker. "Of eigenlijk: een knuppel".

Gerard Suijker (54) is werkzaam bij de parketpolitie: de afdeling bij het korps die zorg draagt over de veiligheid in de rechtszaal en de begeleiding van de verdachten. Hij wordt al jaren beschouwd als het 'enfant terrible' van het korps. In 2005 leidde dat ook tot ontslag. Destijds werd hij ervan beschuldigd met zijn auto het achterlicht van een andere wagen te hebben geraakt en daarna te zijn weggereden. "Verlaten plaats ongeval", heet dat. Het resulteerde in rechtszaken, waarbij Suijker werd vrijgesproken. Het ontslag werd teruggedraaid.

Nu, drie jaar later, ligt er een nieuw conflict. Gerard Suijker vindt dat de parketpolitie ook in de rechtszaal een vuurwapen moet dragen. "Dat was vroeger ook zo. Ik weet nog goed dat er in 1995 een schietpartij was op de rechtbank, toen nog aan de Noordsingel. Ik had daar nooit kunnen optreden als ik geen vuurwapen had gehad".

Suijker stuurde een brief naar het ministerie van Binnenlandse Zaken en kreeg een persoonlijke brief terug van minister Guusje Ter Horst. "Ze bedankte mij en zei dat de landelijke richtlijn is dat de parketpolitie vuurwapens draagt. Sindsdien is dat overal het geval, behalve in Rotterdam". De reden is dat de politieleiding bang is dat wapens door verdachten worden afgepakt.

Gerard Suijker kondigde aan ook in Rotterdam wapens te gaan dragen. Het leverde hem een dienstbevel op: als hij dat zou doen, zou ontslag volgen. Twee dagen later kwam een nieuwe brief: Suijker kreeg een andere functie, namelijk het vervoer van verdachten en arrestanten tussen Huis van Bewaring en rechtbank. "Een taak waarbij je wel wapens móet dragen. Ze hebben mij bewust uit de rechtszaal gehaald. Kennelijk durfden zij de confrontatie toch niet aan".

Racistisch

Weer kort daarna volgde alsnog het ontslag, met als één van de redenen: Suijker zou racistisch zijn. "Ik heb inderdaad een collega "zwarte trekhond" genoemd, maar die had daar helemaal geen problemen mee. Want die zegt: ik vind Gerard een toffe gozer. Ik bedoel er ook niets racistisch mee. Ik heb 15 jaar op de Kruiskade rondgelopen. Denk je dat ik mij daar had kunnen handhaven als ik zou discrimineren? Trouwens, ik heb voor de vakbond tientallen allochtone collega's bijgestaan. Ik vind het een vreemd verwijt na 34 jaar trouwe dienst".

Een andere ontslaggrond is het niet willen dragen van peperspray en een wapenstok in de rechtszaal. "Een vuurwapen is de richtlijn. Die andere middelen vind ik geen alternatief". Suijker haalt er ook de schouders over op. "Ze hebben het drie jaar geleden geprobeerd en toen is het niet gelukt om mij weg te krijgen. Sindsdien was niet de vraag óf Gerard ging, maar wannéér".

Heeft hij de ruzie met zijn meerderen ook niet aan zichzelf te wijten door zijn recalcitrante gedrag? "Ach, ik had bepaalde opmerkingen misschien niet moeten maken, maar ik vind dat ik in mijn recht sta. Als ze de strijd met mij aanwillen, nou dan moet dat maar". De parketwachter stapt naar de beroeps- en bezwaarcommissie van de politie om zijn ontslag aan te vechten.

Ongeschikt

De korpsleiding zegt in een reactie dat niet gedetailleerd wordt ingegaan op het ontslag. "De heer Suijker is ongeschikt bevonden voor zijn werk" is de simpele mededeling.

Het Tweede Kamerlid Attje Kuiken van de PvdA zegt het vreemd te vinden dat Rotterdam een uitzonderingspositie inneemt, als het gaat om de vuurwapens. "Daar kan je van afwijken als je dat goed weet te motiveren, maar een dergelijk verhaal heb ik nog niet onder ogen gezien van de kant van Rotterdam". Zij wil niet ingaan op het individuele verhaal van Gerard Suijker. "Dat conflict heeft ook een hele voorgeschiedenis. Het is alleen wel wrang dat uitgerekend de man die de kwestie van de vuurwapens op de agenda zet, daar nu onenigheid over heeft".


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #19 Gepost op: 31 december 2008, 01:11:27
Zoveelmogelijk agenten voor vrij maken! grote criminelen die mensen die sigaretten weggooien op straat.

Pff waar men zich druk over maakt...