Bijna-ramp door brand in vakantiehuisje op campingHOEK VAN HOLLAND - Omdat bewoners van omliggende vakantiehuisjes direct in actie kwamen en de Hoekse brandweer razendsnel ter plaatse was, is dit weekeinde een kleine ramp voorkomen.
Zondagmorgen ontdekten omwonenden dat een huisje op het terrein van Camping Hoek van Holland in lichterlaaie stond. Zij begonnen gelijk met blussen en belden de brandweer, die er snel was.
,,In feite was het een, in onze ogen, simpele brand. Een kwartiertje en de zaak was geblust,'' aldus een woordvoerder van de brandweer Hoek van Holland. ,,Maar het was wel een geluk dat het uitgerekend op dat tijdstip windstil was. Dat gebeurt niet vaak in Hoek van Holland.''
De eigenaar van het vakantiehuisje aan de rand van het complex, was op het moment van de brand niet aanwezig. Die zat in Griekenland maar hij is gisteren spoorslags teruggekeerd naar Hoek van Holland. Gisteravond is ook de verzekering begonnen met een inventarisatie, maar het huisje moet als verloren worden beschouwd.
Opvallend is dat de beheerder van het vakantiepark er gisteren alles aan deed om pottenkijkers van zijn terrein te houden. Ook de pers was niet welkom. ,,Dat heb ik zo afgesproken met de verzekering. Bovendien mogen buitenstaanders alleen onder mijn begeleiding het terrein op en ik heb daar nu geen tijd voor,'' aldus de beheerder.
De politie onderzoekt nog de oorzaak van de brand. Vast staat dat de schade aanzienlijk is.
http://www.ad.nl/rotterdam/waterweg/3311930/Bijnaramp_door_brand_in_vakantiehuisje_op_camping.html