http://www.destentor.nl/regio/zwolle/5299019/Manager-beticht-van-ontvoering.ece'Manager' beticht van ontvoering
door Caspar van Oirschot. vrijdag 24 juli 2009 | 23:09 | Laatst bijgewerkt op: zaterdag 25 juli 2009 | 09:22
Tekstgrootte tekst verkleinentekst vergroten
http://www.destentor.nl/multimedia/archive/01189/ST_8564849_8564849_1189462b.jpgPrescilla Hendriks.foto Eigen foto
SWIFTERBANT/ZWOLLE - De 17-jarige Prescilla Hendriks is sinds zondag spoorloos. Volgens haar ouders is ze onder dwang meegenomen door Martin Bruins (41), ook bekend als zanger Martin Melro. Zo lang niet vast staat dat Bruins Prescilla gedwongen heeft mee te gaan, kan de politie niets doen. Prescilla's vader Herman is bezorgd: "Buren zagen haar huilen toen Bruins haar meenam".
Bruins is verwikkeld in nog minstens één soortgelijke zaak. Een minderjarig meisje uit Voorthuizen beschuldigt hem er van haar vorig jaar ontvoerd en gegijzeld te hebben. HetOpenbaar Ministerie in Arnhem zegt dat in deze zaak al een besluit over vervolging of sepot is gevallen, maar dat Bruins zelf daar nog niet van op de hoogte is gesteld. Daarom kan het OM inhoudelijk niet op deze kwestie ingaan.
De politie in Flevoland heeft een signaleringsbericht laten uitgaan. Mensen die Prescilla zien wordt gevraagd haar contact te laten opnemen met de politie. "We willen haar graag spreken, haar ouders zijn heel ongerust", stelt een woordvoerster.
Prescilla's vader Herman Hendriks zegt Bruins een half jaar geleden in het Nederlandstalige muziekwereldje tegen het lijf te zijn gelopen. "Hij vertelde over zijn management- en entertainmentbedrijf. Hij zou mijn dochter helpen met haar carrière. Beloofde haar gouden bergen. Maar er kwam niets van."
In het muziekwereldje geldt Bruins als hoogst onbetrouwbaar. De afgelopen jaren hebben meerdere mensen aangifte tegen Bruins gedaan van onder meer smaad, oplichting en bedreiging.
De net als Prescilla spoorloze Martin Bruins kwam jaren geleden in zijn geboorteplaats Apeldoorn in opspraak toen hij een benefietconcert zou organiseren voor behandeling van een kankerpatiëntje. Dat liep uit op een debacle. Gedupeerde ondernemers en boze Apeldoorners dreigden hem toen te lynchen.
Bruins, die de afgelopen jaren woonde in onder meer Zwolle, Swifterbant, Apeldoorn en Voorthuizen, werd eerder dit jaar veroordeeld tot een werkstraf en voorwaardelijke gevanigenisstraf wegens mishandeling van zijn ex-vrouw en kind.
In een poging met Prescilla in contact te komen zette Herman Hendriks op Hyves een bericht over de vermissing van zijn dochter en de mogelijke rol van Bruins daarbij. Dat leverde onder meer een reactie op, die was ondertkend met Cilla. Daarin stond dat het prima met haar ging en dat ze niet bij Bruins was, maar in Drenthe. Hendriksgelooft niet dat die reactie van Prescilla is. "Dat weet ik zeker. Viavia heb ik tips gekregen over waar hij zit. Ik blijf op zoek, we willen onze dochter terug."