Uit de media 2009

Auteur Topic: Uit de media 2009  (gelezen 546706 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1820 Gepost op: 12 september 2009, 12:16:02
http://www.radionof.nl/?page=33&id=8212

Droogdok gezonken in haven Lauwersoog

zaterdag 12 september 2009

LAUWERSOOG - Een droogdok is zaterdagmorgen gezonken in de haven van Lauwersoog. Bij aankomst van de brandweer was linkerdeel van het dok deels onder water. Waarschijnlijk is een klein gaatje door de kracht van het water een groot gat geworden.

Hierdoor stroomde het dog snel vol en had de brandweer samen met de KNRM van Lauwersoog en Schiermonnikoog de handel vol om het water weg te pompen. Na een dik uur was er geen houden meer aan en begon het dok te zinken. Direct werd de reddingsoperatie afgebroken  en moest iedereen een veilig heenkomen zoeken.

Enkele minuten later lag het dok op de bodem van de haven. Een minikraan die op het dok stond kon nog gered worden, een aantal gasflessen gingen verloren. Het droogdok werd al geruime tijd niet meer gebruikt en moest ingekort worden om deze te vervoeren via het water richting Kootstertille. Persoonlijke ongelukken deden zich niet voor.

http://www.radionof.nl/images/redactioneel/origineel/20090912115709_l1.jpg

http://www.radionof.nl/images/redactioneel/origineel/20090912115709_l2.jpg


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1821 Gepost op: 12 september 2009, 14:54:16
http://www.nos.nl/nos/artikelen/2009/09/art000001CA33A0397C183A.html
 
14:04 12 September 2009
Kort nieuws binnenland

In Hessen in Duitsland zijn roedels wolven gesignaleerd, op 200 km van de Nederlandse grens. Jonge wolven leggen gemakkelijk 50 km per dag af en het is volgens de zoogdierenvereniging niet ondenkbaar dat ze op korte termijn de grens oversteken. Vooral de Veluwe met z'n wild is aantrekkelijk voor de wilde dieren.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1822 Gepost op: 12 september 2009, 23:12:23
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fseptember%2FPeuter%20verdronken%20in%20Capelle%20aan%20den%20IJssel

Peuter verdronken in Capelle aan den IJssel

12 september 2009

Een driejarig jongetje is zaterdag begin van de middag overleden. Hij was in het water terecht gekomen langs de Torenhof in Capelle aan den IJssel. Hoe dat kon gebeuren, is nog niet bekend.

De peuter was ondergebracht bij zijn tante en met een groepje kinderen aan het spelen. Een vrouw heeft hem uit het water gehaald. Politie en GGD hebben het kind direct proberen te reanimeren.

 In het Sophia Kinderziekenhuis bleek dat de hulp te laat was gekomen.


    * Wat een vreselijk nieuws om nu toch te lezen dat dit jonge jongetje is overleden. Krijg er voor de tweede keer kippevel van(was erbij toen er gereanimeerd werd) Ik had nog hoop dat het goed zou komen toen ik de ambulance`s naar het ziekenhuis zag rijden, maar helaas wist ik dat het ook minder goed zou kunnen aflopen. Ik wens de familie en iedereen die er op wat voor manier dan ook bij betrokken was ontzettend veel sterkte toe. Rust zacht lieve kleine jongen.
      Jorrit, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 23:03
    
* Het was toevallig mijn moeder die het kindje samen met een meisje eruit gehaald heeft. Ik ben trots op haar !!!! Er stonden omstanders te kijken terwijl het kind daar lag. Zij kwam aanlopen en heeft het kindje er samen met het meisje eruit gehaald. Zij is vanavond op het politieburo geweest om een verklaring af te leggen en te melden dat er mensen naar hebben staan te kijken. Op het buro zeiden ze dat dat zo vaak gebeurt. Heeeeel erg triest. Mijn medeleven gaat uit naar de ouders.
      Heiltje, Capelle aan den ijssel 12 september 2009 om 22:43
    
* ik was aan de overkant van de water ik heb gebeden dat de jongetje zou leven maar tevergeefs de kleine man heeft het niet gered i send my heart to the ouders
      sue kruitho, capelle ad ijssel 12 september 2009 om 22:14
    
* Wat een triest bericht weer beste mensen. Zijn klein kindje wat maar zo kort heeft mogen leven. Ik krijg er werkelijk kippenvel van als ik dit soort berichten lees. Het eerste waar ik dan aan denk is de ouders en ook in dit geval de tante die op het kind paste vandaag. En Jaap, hou jij alsjeblieft je grote muil eens dicht met je betweterig gezeik. Je was er niet bij en mag er dan ook geen oordeel over geven vind ik. Hier op deze nieuwssite van Rijnmond zitten veel te veel mensen die alles beter weten en alles anders zouden hebben gedaan als ik de berichten steeds weer lees. En je bent nog wel de eerste die hier wat achter gelaten heeft. Mijn medeleven gaan uit naar de ouders en de tante die vreselijk veel leed zullen moeten verwerken en jij lief kleintje, moge je zacht rusten na een veel te kort leven.
      Hans, Rotterdam 12 september 2009 om 22:11
    
* Vreselijk, hij heeft vanmorgen nog met onze zoon gespeeld en dan zie je vanmiddag dit. Heel veel sterkte voor de nabestaanden.
      Gerda, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 21:34
    
* Wat vreselijk voor de nabestaanden. Mijn medeleven gaat naar hen uit.
      Medelever, Capelle aan den IJssel 12 september 2009 om 20:46
  
 * ik was erbij ik stond te kijken ik kwam aan toen ik trauma hoorde ik zag het kind liggen ik krijg er kippevel van ik heb gwn eigenlijk een kindje zien overlijden ik ben boos en verdrietig tegelijk ik ken het kindje niet eens alsi k een half uur eerder was geweest...... ik hoorde ook dat het meisje (het was een meid ) geen vrouw die hem uit het water haadle dat meisje vroeg nog om hulp aan een oudere vrouw ze liep door en zi zijn niet mn zaken egt triest R.I.P. jonge en sterkte aan de nabestaanden en sterkte aan de omstanders
      shawn, capelle aan den ijssel 12 september 2009 om 20:12
    
* Sorry hoor maar een 3 jarig kind laat je niet alleen, met andere kinderen spelen ok maar blijf er als volwassene in de buurt zeker als er water in de buurt is. Iedereen weet inmiddels hoe vlug kinderen kunnen zijn probeer dat nou eens te begrijpen en voor te zijn. Toch mjn medeleven met de nabestaanden
      Jaap, Rotterdam 12 september 2009 om 18:49


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #1823 Gepost op: 13 september 2009, 10:06:24
Citaat
21:39:35 12-09-09  -ALPHA- A1 a4 li/afrit leidscheveen 77294
1520012Ambu 15-112 (GGD Den-Haag - Zichtenburg)
p2kflex
21:32:54 12-09-09-ALPHA-A1 a4 li/afrit leidscheveen 77293
1520008Ambu 15-108 (GGD Den-Haag - Zichtenburg)
p2kflex
21:32:03 12-09-09-ALPHA-A1 a4 li/afrit leidscheveen 77292
1520084MotorAmbu 15-384 (Ambulance Motorondersteuning)
p2kflex
21:31:03 12-09-09-ALPHA-A1 a4 li/afrit leidscheveen 77290
1520024Ambu 15-124 (Het Witte Kruis Den Haag)
p2kflex
21:30:42 12-09-09-ALPHA-A1 a4 li/afrit leidscheveen 77289
1520014Ambu 15-114 (GGD Den-Haag - Zichtenburg)
p2kflex
21:20:42 12-09-09-ALPHA-A1 a4 li/afrit leidscheveen 77286
1520011Ambu 15-111 (GGD Den-Haag)

Auto uit de bocht A4 afrit Leidschendam
 
zaterdag 12 september 2009 21:20
 

 
Om 21.20 uur kwam er een melding binnen van een ongeval met letsel op de A4 links (rijbaan richting Amsterdam) op de afrit bij Leidschendam.
Op de afrit is een automobilist de macht over het stuur verloren en na een verkeersbord geramd te hebben is het voertuig in de berm tot stilstand gekomen. Na aankomst bleken de 4 inzittenden gewond te zijn en hierop zijn extra ambulance's gealarmeerd. Alle inzittenden zijn met onbekende verwondingen vervoerd naar het ziekenhuis. De Verkeers Ongevallen Analyse (VOA) is ter plaatse gekomen om het ongeval te onderzoeken. Tijdens dit onderzoek is de afrit enkele minuten afgesloten geweest zodat de VOA de aanwezige remsporen kon fotograferen. Na dit onderzoek is het voertuig door de politie vervoerd naar Bureau Zichtenburg voor technisch onderzoek.
 
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/2-ongevallen/2230-auto-uit-de-bocht-a4-afrit-leidschendam


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1824 Gepost op: 13 september 2009, 13:17:36
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/429743/2009/09/13/Ruim-vijftig-gewonden-na-botsing-treinen.dhtml

Ruim vijftig gewonden na botsing treinen

Op de 'Lössnitzgrundbahn' zijn twee historische oude stoomtreinen op elkaar gebotst.
FRIEDEWALD - Zeker 52 mensen zijn gewond geraakt door een botsing tussen twee stoomtreinen in de Duitse deelstaat Saksen. Onder de gewonden zijn veel kinderen. Vier gewonden zijn er slecht aan toe. De materiële schade door de botsing bedraagt ruim 1 miljoen euro.

De oorzaak van het ongeval is niet bekend. Dat heeft de Duitse politie zondag laten weten. De treinen botsen zaterdag aan het eind van de middag op een enkelspoor tegen elkaar tijdens de viering van het 125-jarige jubileum van de spoorlijn.

Het ongeluk had plaats tussen de halte Friedewald en het station Friedewald-Bad. Het bergen van de treinen is zondagmorgen begonnen. (ANP/DPA)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1825 Gepost op: 13 september 2009, 13:19:30
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/429744/2009/09/13/Hondenredster-komt-zelf-om.dhtml

Hondenredster komt zelf om

Een Duitse vrouw die haar hond wilde redden uit het water, is daarbij zelf om het leven gekomen. De 50-jarige vrouw was haar retriever achternagesprongen aan het wildwatercomplex in Augsburg , nadat het dier in een draaikolk was terechtgekomen.
De ervaren zwemster geraakte daarbij in het zog van de kolk en werd onder water getrokken. Pas na verschillende minuten konden voobijgangers de vrouw terug aan land trekken. Een dokter kon haar reanimeren, waarna de vrouw naar het ziekenhuis werd overgebracht.
Daar bezweek ze aan haar zware verwondingen. De hond overleefde het avontuur. (BELGA)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1826 Gepost op: 13 september 2009, 13:30:52
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/article/detail/429724/2009/09/13/Circa-40-doden-door-brand-in-Kazachstan.dhtml

Circa 40 doden door brand in Kazachstan

ASTANA (ANP) - Door een brand in een ontwenningskliniek voor drugsverslaafden in Zuid-Kazachstan zijn zondagmorgen ten minste 38 mensen omgekomen. Dat heeft het ministerie van Noodsituaties bekendgemaakt.

De reddingsdiensten hebben veertig patiënten en personeelsleden uit de vlammenzee kunnen redden in de stad Taldykorgan bij het financiële zakencentrum Alma-Ata. Het is onduidelijk waardoor de brand is ontstaan en waarom zoveel mensen niet konden ontsnappen aan het vuur. Uren na het uitbreken van de brand waren brandweerlieden nog bezig met bluswerkzaamheden.

De Kazachstaanse overheid zwaait de scepter over een groot aantal ontwenningsklinieken voor drugsverslaafden Kazachstan ligt op een belangrijke doorvoerroute voor drugs van Afghanistan naar West-Europa.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1827 Gepost op: 13 september 2009, 14:41:15
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=GFB2F45UV

'Man die in maïs woonde' overreden door pikdorser

LAUWE - Een onbekende man die wellicht al een hele tijd ondergedoken leefde op een maïsveld in Lauwe, is gisteren door een pikdorser overreden. Hij verloor ter plaatse een been en vocht gisterenavond nog voor zijn leven. Boer André Vanfleteren (65) is er niet goed van. 'Plots zag ik die man zijn hoofd boven de pin uitsteken.'
'Hoe is dat toch mogelijk?' zegt André Vanfleteren (65) hoofdschuddend. De West-Vlaamse boer zegt dat hij niet goed is van wat hij gisteren omstreeks 16 uur meemaakte op zijn veld toen hij met loonwerker Vanneste de maïs binnenhaalde. 'We waren eigenlijk nog maar pas begonnen. Plots stremde de machine. We begrepen het niet, want het is een gloednieuw spel . (blaast) En toen zagen we die man zijn hoofd boven de eerste pin uitsteken.'

Volgens André Vanfleteren was bij de man al meteen een been afgerukt. 'Het verwonderde mij dat hij bij bewustzijn bleef. Hij bloedde fel en probeerde met zijn broek zijn wonde af te binden. Instinctief, denk ik. Wij probeerden hem te helpen, maar hij wilde wegvluchten. Ongelofelijk eigenlijk. Ik denk dat het een illegaal was.'

André Vanfleteren zegt dat het slachtoffer al bij al heel koelbloedig bleef. 'Volgens mij sprak hij Duits. Kalm, maar ik snapte er geen woord van.'

Vanfleteren ging hulp halen op de boerderij. 'Ik ben tot thuis gelopen om hulp te halen, dat is zeker 600 meter. Het was al lang geleden dat ik nog zo had gelopen. Ik had het gevoel dat ik zelf elk moment kon doodvallen.'

De hulpdiensten waren snel ter plaatse. Het slachtoffer werd met een helikopter overgebracht naar het ziekenhuis. Boer Vanfleteren werd ook onderzocht. 'Ze hebben me wat pilletjes meegegeven. Voor mijn bloeddruk. Het was nodig.' Vanfleteren heeft ook medelijden met de loonwerker die de machine bestuurde. 'Hij was in shock. En dat is te begrijpen hé. Maar hij kon daar ook niets aan doen.'

André Vanfleteren zegt dat de man maar net geraakt werd door de pikdorser. 'Ik denk dat hij niets had gehad indien hij één rij verder had gelegen. Maar ja, hij lag daar hé.' Het parket van Kortrijk probeerde gisteren de identiteit van het slachtoffer te achterhalen. Hij had geen identiteitspapieren op zak. Het gaat om een blanke man, vermoedelijk tussen de 40 en 60 jaar. Gisteren vreesden de dokters dat ze ook zijn tweede been niet zouden kunnen redden. Bij het ter perse gaan vocht hij voor zijn leven.

André Vanfleteren zegt dat hij nu pas beseft dat de zwerver zich vermoedelijk al langer schuil hield in zijn maïs. 'Onze hond doet al enkele maanden raar. Vooral 's nachts. Ik heb al enkele keren de schijnwerpers aangezet. Maar ik heb nooit iets gezien.'

Vanfleteren denkt nu dat de man er vermoedelijk niet alleen leefde. 'Rond die vent lag er een hele kleerkast met kleren. Ik heb ook boterhammen gezien. En een groot pak frieten. Zeker voor meer dan één persoon. Zelfs zoveel dat ik denk dat ze daar met meer mensen moeten hebben gezeten. Maar we hebben niemand zien weglopen.'

De brandweer zocht gisteravond nog een groot stuk van het maïsveld af. Nadien mochten Vanfleteren en de loonwerker de rest van de drie hectare maïs binnenhalen. 'Je moet voortdoen, hé. Hoe erg het ook is.'


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732
Reactie #1828 Gepost op: 13 september 2009, 15:06:33
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/355101/Weer-hommeles-in-wijk-Culemborg.htm

Weer hommeles in wijk Culemborg
CULEMBORG - Afgelopen nacht was het weer onrustig in de Culemborgse probleemwijk Terweijde. Er stonden tientallen mensen in groepjes op straat en een auto van de ME werd bekogeld met vuurwerk.

Uit voorzorg werden enkele straten afgesloten voor verkeer en werden inwoners verzocht binnen te blijven. Naast de Mobiele Eenheid werd ook een politiehelikopter ingezet.

In Terweijde hangt al de hele week een grimmige sfeer door een ruzie tussen Molukkers en Marokkanen. De afgelopen dagen was het weer enigszins rustig.


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #1829 Gepost op: 13 september 2009, 17:58:45
Weer auto in brand in Roosendaal

zondag 13 september 2009 | 17:21

Tekstgrootte  

ROOSENDAAL - Het was even geleden dat Roosendaal opgeschrikt werd door een reeks autobranden, maar afgelopen weekend was het weer eens raak. Ditmaal ging het om een auto in de Van Goghlaan van het type VW Golf.


De brand werd om kwart voor vier bij de brandweer gemeld. Die was snel ter plaatse, vanwege het feit dat ze kort tevoren uitgerukt was voor een beknelling op de A58. De oorzaak van de autobrand is nog onduidelijk. De politie onderzoekt nog of de brand iets te maken heeft met een burenruzie die eerder in de nacht de gemoederen in de Van Goghlaan behoorlijk bezig heeft gehouden.

http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/5507765/Weer-auto-in-brand-in-Roosendaal.ece


Wordt er nu bij elke autobrand gedacht aan een pyromaan?