Alvast een eerste berichtje voor "Oud en nieuw incidenten 2009-2010"....
(is overigens wel leuk vliegen met het vuurwerk om 1200 uur... )
Inzet vliegtuigje bij jaarwisseling
donderdag 19 november 2009 | 18:44 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 19 november 2009 | 19:06
http://www.omroepgelderland.nl/web/Nieuws/nieuwsartikel/426231/Inzet-vliegtuigje-bij-jaarwisseling.htm
BARNEVELD - Tijdens de komende jaarwisseling speurt de politie in Barneveld vanuit de lucht naar vreugdevuren en brandjes die niet gemeld zijn. Daarvoor wordt een speciaal vliegtuigje ingezet. Dat meldt de gemeente.
De politie wil tijdens oud en nieuw extra letten op dit soort brandjes. Bovendien wordt de schade aan gemeentelijke eigendommen verhaald op de daders.
Tot 1 december kunnen nog plannen voor vreugdevuren aangemeld worden bij de milieu-afdeling van de gemeente Barneveld.
roep dit maar niet teveel,
ik ken al zat mensen die hier flink driftig over worden, ik hoor hier van verschillende mensen dat ze er niet zo blij mee zijn (ook de brandweer zelf niet)
dit kunnnen ze best doen maar zet het dan niet op pagina 1 van de krant, mensen kunnen daar niet tegen.
(even voor de duidelijkheid regel 3 van het verhaal is: ,,Bij overtredingen wordt proces-verbaal opgemaakt )
tja ik moet toegeven dat ik van verschilllende mensen hoor dat er waarschijnlijk op het toestel zullen worden geschoten.
en is het in de nacht wel te zien door de rook heen? (ik dat trouwens veilig in de rook van het vuurwerk etc. ik kan me een incident herrinderen waarbij een vliegtuig neerstorte omdat hij door rook heen vloog, maar dat terzijde)
reactie's op de krant:
De vaarst op 19-11-09 17:46
zielig
Misbruik John C op 19-11-09 18:23
Ach... politie wekt dan maar tot een uur of 1 in de middag
En daarna kan je aangifte doen via Ede
Misbruik vliegtuigfanaat op 19-11-09 21:15
Zeker met de Heli van die betonkerel uit Kootwijkerbroek.In ruil voor de benodigde vergunningen of zo? Of hebben ze die straal-jager gehuurd van van Harten en co? Zoniet vraag ik me af wat dit wel niet allemaal gaat kosten.Ach de Gemeente Barneveld heeft toch geld zat.Komt allemaal wel goed.Ik vind dat onze Boa`s deze zaak eens moeten onderzoeken dit stinkt duidelijk naar de misdaad.Met dank voor plaatsing.
Misbruik jeah op 20-11-09 10:06
ja wij werken maar tot 1 uur helemaal goed je hebt gelijk ook overtuigend geloven want wij zijn er echt niet, nee geloof me nu maar wij controleren echt niet, totdat oom agent voor je staat. Ik weet niet of je echt naief bent maar er word meer dan 70 procent meer personeel ingezet.
Misbruik Arjan op 20-11-09 11:30
Als je belt naar het nummer, is er niemand aanwezig, toestel is niet op een voicemailbox aangesloten en je wordt ook niet naar een telefoniste geschakeld.
Gewoon de fik erin dus
Misbruik jeah op 20-11-09 13:31
misschien moet je je beltegoed opwaarderen kneus, of met een telefoon gaan bellen en niet met je steunzool. Arjen!!!!!