Uit de media 2009

Auteur Topic: Uit de media 2009  (gelezen 546564 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2470 Gepost op: 15 december 2009, 19:23:02
Bom ontploft aan Kotterkade IJmuiden

http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/ijmond/article5561358.ece/Bom-ontploft-aan-Kotterkade-IJmuiden

Foto Ko van Leeuwen  :)
Mag ik u hartelijk danken voor deze zeer correcte vermelding ;-)

IJMUIDEN – Rond twaalf uur is er een explosie geweest op een braakliggend terrein tussen de Kotterkade en de Strandweg in IJmuiden. Op het terrein worden op dit moment de funderingen van een Duitse snelbootbunker bloot gelegd. De bedoeling is dat op deze funderingen een loods wordt gebouwd voor rederij en visverwerkingsbedrijf Parlevliet & Van der Plas. Op het moment van de ontploffing werd er niet gewerkt. Volgens getuigen spoot het zand acht meter de lucht in en werd de doffe klap op ruime afstand gehoord. Brandweer en Politie kwamen ter plaatse en besloten op het Explosieven Opruimingscommando te wachten. Deze hebben met een graaf machine en geul gegraven. Aangezien er geen direct gevaar dreigt heeft men besloten om morgen met daglicht verder te gaan met het onderzoek. Het vermoeden bestaat dat het gaat om een explosief uit de Tweede Wereldoorlog. De omliggende wegen zijn weer vrijgeven





En de rest op: www.incidentnet.nl


mvb

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,349
Reactie #2471 Gepost op: 15 december 2009, 22:46:14
Bom ontploft aan Kotterkade IJmuiden

====================
p2kflex
12:21:27 15-12-09GROUP-2PRIO 1 PARLEVLIET EN VAN DER PLAS KOTTERKADE 4 IJMUIDEN [ 595 646 ]
0106525BRW Veiligheidsregio Kennemerland (OvD Midden)
0107211BRW Velsen (Zuid) (Beroeps)
0107281BRW Velsen (Zuid) (Lichtkrant)
0107286BRW Velsen (Zuid) (Intern Alarm)

Nog wat foto's mijn kant:



en meer op: http://www.michelvanbergen.nl/2009/12/15/foto-bom-ontploft-aan-de-kotterkade-in-ijmuiden/


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2472 Gepost op: 15 december 2009, 23:39:43
Als beide heren de nieuwe OvD-P bus nog mooi op de foto hebben weten te zetten houd ik van harte me aanbevolen! :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2473 Gepost op: 15 december 2009, 23:42:39
Als beide heren de nieuwe OvD-P bus nog mooi op de foto hebben weten te zetten houd ik van harte me aanbevolen! :)

Is dat die nieuwe VWbus, rechts? Ik zat namelijk ook al met m'n neus in het scherm om deze goed te kunnen bekijken. Mooi voertuig.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2474 Gepost op: 15 december 2009, 23:51:58
Is dat die nieuwe VWbus, rechts? Ik zat namelijk ook al met m'n neus in het scherm om deze goed te kunnen bekijken. Mooi voertuig.
Yep. Sinds een aantal weken hebben ze twee van deze bussen. In Vakblad Incident van januari komt een klein fotoverslag te staan.



Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #2475 Gepost op: 15 december 2009, 23:54:23
Yep. Sinds een aantal weken hebben ze twee van deze bussen.

Thanks, Ko!  ;)


V16.01

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #2476 Gepost op: 16 december 2009, 00:54:46
Het is dan wel niet echt 'media' maar dit bericht ging rond op hyves, en dan vooral bij mensen uit de regio Veendam.


oproep!!!

mensen luister

de man die Arenda Aanreed is alweer lekker aan het rond rijden  Zonder rijbewijs lijkt mij dus hij heeft totaal geen medelijden en het intereseert hem dus helemaal niet  wat hij heeft gedaan daarom wil ik graag het volgende mededelen morgen om 11 uur bij de politie bureau te veendam verzamelen bij de ingang die man moet volgens mij paar klappen hebben  daarom will ik ervoor zorgen samen met de hele buurt en de rest dat hij weer vast komt te zitten door middel van zen eigen gedrag hij rijd zonder rijbewijs en heeft iemand van het leven geholpen en dan laate ze hem gaan en dan doet hij hetzelfde weer serieus kom met zen alle morgen 11 uur voor de politie bureau te veendam dankje wel !!!

willen julie misschien ook weer reageren voor de mensen die willen komen is wel noodzakelijk alleen kunne we niks doen maar met zen allen maken we un kans !! &mensen neem alsjeblieft die werkdag vrij want mogelijk kunnen we ook gaan staken maar dat overleggen we daar dan wel oke neem vrij en kom alvast bedankt !!! Stuur dit naar iedereen door !!

Morgen 11 Uur Politie Bureau Te Veendam !

Tot Morgen


Bij het lezen van zulke berichten krullen mij de tenen in de kisten, word ik spontaangrijs en sla ik rood/paars uit.
In mijn optiek is dit echt te BELACHELIJK voor woorden. Was echter wel benieuwd wat de mede hv-ers er van vinden.

Groet.
Voormalig lid SIGMA Twente Rode Kruis Haaksbergen EHBO-er Fc Twente Plv. Coördinator EHBO Fc Twente


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #2477 Gepost op: 16 december 2009, 15:20:35
Bom ontploft aan Kotterkade IJmuiden
En om het incident maar even netjes af te ronden:

UPDATE: 16-12-2009 14:00

De volgende even na negen uur is men opnieuw begonnen met graven. Hiervoor werden minder straten afgesloten als op de eerste dag. Het wijkteam van de gemeente had alleen het stuk Strandweg afgesloten wat direct grenst aan het terrein. Rond kwart over elf werd geconstateerd dat er geen restanten van het explosief aanwezig waren waarna de kuil weer werd dicht gegooid. De Strandweg werd toen ook weer vrij gegeven. Wel is ondertussen duidelijk dat het gaat om een redelijk zwaar explosief wat enkele meters onder grond is geëxplodeerd. In een circel van 15 meter zijn scheuren in de bovenlaag zichtbaar.



En de rest op www.incidentnet.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2478 Gepost op: 16 december 2009, 16:22:47
Nog veel vragen over dood van Tano Jansen
Tano (16) moest boeten voor klikken

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5958479/Tano-16-moest-boeten-voor-klikken.ece
woensdag 16 december 2009 | 12:31 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 16 december 2009 | 16:07

APELDOORN - Tano Jansen, de 16-jarige Apeldoornse jongen die een verstikkingsdood stierf in de container waarin hij was opgesloten, moest boeten voor het feit dat hij de toen 18-jarige hoofdverdachte R. G. had verlinkt. G. is als gevolg daarvan voor enkele dagen in de cel beland.

Dat is vanochtend duidelijk geworden bij de start van het proces tegen vier van de vijf verdachten voor de rechtbank in Zutphen.

Officier van Justitie mr. C. Krol legde de verdachten dood door schuld ten laste en eiste tegen G. vijf jaar onvoorwaardelijk cel met aftrek van voorarrest. De 19-jarige medeverdachten J.C. en W.T. hoorden vier jaar cel met aftrek van voorarrest tegen zich eisen.

De daders hadden afgelopen zomer verschillende scenario's uitgedacht om Tano een lesje te leren. Eerste keus was hem eenzaam in een bos achter te laten. Maar dat mislukte omdat Tano de auto niet uit wilde. Uiteindelijk lukte het wel om hem een zeecontainer in te lokken en op te sluiten. Vermoedelijk heeft Tano daarin zelf een vuurtje gestookt en is hij vervolgens gestikt. Pas enkele dagen na zijn dood werd hij gevonden.

Aanklager Krol zei geen woorden te hebben voor 'zoveel gebrek aan gevoel' aan de zijde van de daders. Toen de jongeren Tano ogenschijnlijk levenloos aantroffen in de container, twee uur nadat ze hem hadden opgesloten, hebben ze niet gecontroleerd of hij nog leefde. Evenmin riepen ze hulp in, zelfs niet anoniem.

De rechters begonnen het proces vanochtend met het integraal voorlezen van een verklaring van Tano's moeder. Zij zegt nog steeds niet te kunnen begrijpen hoe dit heeft kunnen gebeuren. 'Het is stil in huis', schrijft ze in haar verklaring. 'Ik mis Tano en praat nog dagelijks tegen zijn foto.' Verder bleek dat ze nog vol boosheid zit over het politie-optreden. Lange tijd kreeg ze niet te horen wat er aan de hand was. Tano's moeder is nog zo van de kaart van het gebeurde, dat ze niet in staat is te werken.

Het proces tegen drie van de vier verdachten die vandaag terecht staan speelt zich af in de openbaarheid. Aansluitend wordt in de loop van de dag het proces tegen een 17-jarige verdachte achter gesloten deuren voortgezet. Volgend jaar staat de vijfde verdachte, een 15-jarig meisje, terecht.

==============================
Groepje wilde Tano lesje leren

http://www.destentor.nl/regio/apeldoorn/5955590/Groepje-wilde-Tano-lesje-leren.ece
dinsdag 15 december 2009 | 22:15 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 16 december 2009 | 15:11

APELDOORN – Tano Jansen was zestien jaar toen hij op 21 juni stierf in een zeecontainer op een desolaat industrieterrein in Apeldoorn. Hij was opgesloten door jongeren die hem een lesje wilden leren. Morgen komen vier van de vijf verdachten in Zutphen voor de rechter.

Hadden ze kunnen voorzien dat hun daad Tano het leven zou kunnen kosten? Dat is een van de belangrijkste vragen van het strafproces dat morgen begint tegen vier van de vijf jongeren die worden verdacht van betrokkenheid bij de dood van Tano Jansen.

De rechtbank denkt de zaak in een dag te kunnen afhandelen. Drie jongens - 18 en 19 jaar oud - verschijnen gelijktijdig voor de meervoudige kamer. De zaak tegen een 17-jarige verdachte wordt aansluitend vanwege zijn leeftijd achter gesloten deuren behandeld. De vijfde verdachte, het 15-jarig meisje dat na een paar dagen het schokkende verhaal naar buiten bracht, moet in de loop van 2010 voorkomen. Alle verdachten komen evenals het slachtoffer uit Apeldoorn.

Tano stief op 21 juni een gruwelijke dood. Hij werd opgesloten in een zeecontainer en kwam door verstikking om het leven, nadat hij een vuurtje had gemaakt in de donkere ruimte. Aanvankelijk hield het openbaar ministerie (OM) de verdachten ook verantwoordelijk voor de brandstichting.

De dood van Tano zorgde voor veel ophef in het land. Niet alleen vanwege de jonge leeftijd van het slachtoffer en verdachten, maar ook door de manier waarop Tano stierf, dat hij pas enkele dagen na zijn dood werd gevonden en het feit dat hij slechthorend was en daardoor mogelijk een doelwit.

Vandaag moet duidelijk worden hoe het zo vreselijk mis kon gaan, wie de initiatiefnemers waren en wie de volgers. Alles lijkt er op dat de groep Tano een lesje wilde leren. De belangrijkste aanklacht tegen de verdachten is dat ze Tano hebben opgesloten in een container en hem daar hebben achtergelaten. ‘Wederrechtelijke vrijheidsberoving met de dood ten gevolge.’ In strafrechtelijke zin is dat dood door schuld. Daarnaast rekent het OM de verdachten aan dat ze hebben nagelaten Tano te helpen of hulp in te roepen toen ze voor de tweede keer bij de container kwamen, rook naar buiten zagen komen en ontdekten dat hij levenloos op de grond lag.

In opdracht van de rechtbank is onderzocht of Tano op het moment dat de groep terugkeerde bij de container nog te redden was geweest. Ze dachten dat hij dood was, maar was dat ook daadwerkelijk zo? De uitslag van dat onderzoek wordt op de zitting bekend gemaakt en is medebepalend voor de strafmaat.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2479 Gepost op: 16 december 2009, 16:40:42
Scholier (14) aangehouden op verdenking brandstichting

http://www.politie-gelderlandmidden.nl/persberichten/perslijst.asp
Publicatiedatum: 16-12-2009 16:04:26
 
ARNHEM – Een veertienjarige scholier uit Arnhem is dinsdag 15 december aangehouden op verdenking van brandstichting in zijn school in Arnhem-Noord. De jongen kwam na intern onderzoek als verdachte in beeld, nadat er tot drie keer toe brandjes waren ontdekt in het schoolgebouw.

Bij de brandjes raakte verder niemand gewond. Dinsdag werd tot drie keer toe brand ontdekt in de toiletten in het school gebouw. In twee gevallen bleef de schade beperkt tot smeulende toiletrolhouders. Bij de derde keer ontstond er flinke brand met aanzienlijke rookontwikkeling. De brandjes konden steeds zelf door personeel van de school worden geblust. Bij de laatste brand is nog wel door de brandweer nacontrole gedaan. Bij intern onderzoek door de school kwam de 14-jarige Arnhemmer als verdachte in beeld. Hij is later thuis aangehouden en voor onderzoek in verzekering gesteld.
Samen sterk in de hulpverlening!