http://www.hln.be/hln/nl/929/TV-Gids/article/detail/760662/2009/03/11/Temptation-deelnemer-sloeg-ambulancier-in-coma.dhtmlTemptation-deelnemer sloeg ambulancier in coma
http://www.hln.be/static/FOTO/pe/14/16/6/large_854691.jpgSlachtoffer Ulrik Boon is na 8 jaar nog steeds aan het revalideren.
Opschudding in Temptation Island. Gisteren lekte uit dat één van de kandidaten, Jürgen De Gelaen, in 2001 een ambulancier in coma heeft geslagen op een chirofuif. Jürgen en Nathalie vormen één van de vier koppels in het VT4-programma. Slachtoffer Ulrik Boon kan niet geloven dat zijn aanvaller nu het mooie weer maakt op televisie en vertelt zijn verhaal in de krant Het Laatste Nieuws.
Dubbele hersenbloeding
"Sorry als ik wat moeilijk verstaanbaar ben" begint Ulrik. "Maar sinds het voorval praat ik traag en vervormd. In de nacht van 22 op 23 september 2001 werkte ik als security-vrijwilliger op een fuif in Sint-Ulriks-Kapelle. Tijdens een gevecht tussen twee bendes kwam ik tussenbeide, toen ik plots een vuistslag op mijn oog kreeg van een derde persoon." Door de slag kreeg hij een dubbele hersenbloeding waardoor hij drie maanden in coma lag.
Schadevergoeding
"Ik moest opnieuw van nul beginnen: stappen, eten, praten, niets kon ik nog. Ik werkte als ambulancier en vrijwilliger bij de brandweer, dat gaat nu niet meer. Allemaal de schuld van dat 'crapuul'. Daarmee bedoelt Ulrik Jürgen De Gelaen, de jongen die nu te zien is in Temptation Island. De Gelaen kreeg twee jaar voorwaardelijk voor de feiten en moet een fikse schadevergoeding betalen. "Sinds mei vorig jaar heb ik daar geen cent meer van gezien", aldus Ulrik. Het slachtoffer is een petitie begonnen op zijn blog waarin hij oproept om zoveel mogelijk mails naar VT 4 te sturen. "Het is niet mijn bedoeling dat het programma afgevoerd wordt, ik wil gewoon dat iedereen de waarheid kent."
Straf aanvaard
Jürgen De Gelaen bevestigt de feiten en heeft naar eigen zeggen veel spijt. "Ik was jong en had die avond veel te veel gedronken. Ik wil helemaal niets goedpraten, ik heb mijn straf gekregen en heb die ook aanvaard. Ik moet de rest van mijn leven miljoenen afbetalen en zal dat ook doen. Ik steun Ulrik volledig in zijn initiatief als hem dit kan helpen om alles te verwerken", aldus Jürgen.
Reeks niet afgevoerd
Bij productiehuis Kanakna, dat Temptation Island maakt, waren ze op de hoogte van het verleden van De Gelaen. Ze hebben begrip voor de situatie van Ulrik, maar zien geen reden om de reeks te schorsen. (adv)