Scheepvaart en strand gerelateerd HV nieuws - 2009

Auteur Topic: Scheepvaart en strand gerelateerd HV nieuws - 2009  (gelezen 68074 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #60 Gepost op: 2 juli 2009, 00:13:57
01-07-2009 - Reddingsbrigade rukt uit voor verkeersongeval (IJmuiden)



Voor een verkeersongeval op de hoek van de Kromhoutstraat en de Strandweg
in IJmuiden is woensdagmiddag de IJmuider Reddingsbrigade gealarmeerd.
Omdat men op de post aanwezig was en de ongevalslocatie zeer dichtbij is
werd op verzoek van de CPA met sirene en zwaailicht uitgerukt. Een tweede
wagen kwam met prioriteit 2 ter plaatse. Kort daarna arriveerde ook de ambulance.

Een automobilist had bij het afslaan een fiets over het hoofd gezien. De fietser is
ten val gekomen en heeft aangezichts- en beenletsel. In verband met mogelijk
rugletsel is hij op een wervelplank vast gezet voordat hij naar het ziekenhuis
werd vervoerd.



En de rest op: www.incidentnet.nl


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #61 Gepost op: 2 juli 2009, 01:10:55
p2kflex
18:16:40 01-07-09GROUP-1PRIO 1 MELKBRUG MELKBRUG HAARLEM AANVARING (HERBEZETTING: haarlem west) [ ]
0107041BRW Haarlem (West) (Vrijwilligers ploeg 3)
0107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
0107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
p2kflex
18:15:39 01-07-09GROUP-1PRIO 1 MELKBRUG MELKBRUG HAARLEM AANVARING [ 595 568 570 752 744 ]
0106525BRW Kennemerland (OvD Midden)
0107011BRW Haarlem (West) (Beroeps)
0107081BRW Haarlem (West) (Lichtkrant)
0107084BRW Haarlem (West) (Besturing Kazerne)
0107086BRW Haarlem (West) (Intern Alarm)
0107087BRW Haarlem (West) (Duikers - WO 568 regio)
0107111BRW Haarlem (Oost) (Beroeps)
0107181BRW Haarlem (Oost) (Lichtkrant)
0107186BRW Haarlem (Oost) (Intern Alarm)


ReinvL.nl:



Twee mannen in motorboot overboord geslagen op Spaarne in Haarlem

HAARLEM – Woensdagavond heeft er omstreeks 18:10 uur een incident plaatsgevonden tussen een binnenvaartschip en een motorbootje op het Spaarne in Haarlem. De kapitein van een binnenvaartschip moest in een bocht vlak voor de op dat moment geopende Melkbrug gas bijgeven om een afgemeerd bootje te omzeilen. Een motorbootje met daarin twee mannen kreeg van de brugwachter de instructie om te wachten tot het binnenvaartschip de bocht had gemaakt. De mannen uit de motorboot besloten echter om het schip te passeren.

De kapitein van het schip gaf de heren van de motorboot een stopteken maar hier werd geen gehoor aan gegeven. Door de motorkracht welke het schip nodig had om de afgemeerde boot te omzeilen ontstond er een hevige golfslag rondom het schip. Het motorbootje kwam vol in de golven terrecht waarop de twee mannen overboord sloegen. Hun bootje bleef vervolgens in volle vaart rondjes draaien in het water.

De mannen wisten op eigen kracht uit het water te komen. Andere plezierboten moesten uitwijken voor het op hol geslagen motorbootje waarna deze uiteindelijk tegen een kademuur knalde en tot stilstand kwam. De hulpdiensten rukten met groot materieel uit waarop de twee mannen van de motorboot zijn nagekeken door ambulancepersoneel. De mannen bleken geen verwondingen te hebben opgelopen. De geschrokken kapitein van het binnenvaartschip heeft na het incident zo snel mogelijk zijn boot aangemeerd en is naar het hoofdbureau van de politie aan de Koudenhorn gegaan.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #62 Gepost op: 2 juli 2009, 11:54:28
18:16:40   01-07-09      GROUP-1   PRIO 1 MELKBRUG MELKBRUG HAARLEM AANVARING
Twee mannen in motorboot overboord geslagen op Spaarne in Haarlem

Je bent weer aardig aan het editten geweest. Gisteren stond hier een heel ander verhaal  >:(


Rein

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 894
Reactie #63 Gepost op: 2 juli 2009, 12:18:58
Je bent weer aardig aan het editten geweest. Gisteren stond hier een heel ander verhaal  >:(

Het bericht op mijn website heb ik aangevuld met nieuwe informatie welke ik van de schipper heb gekregen. Kon ik ook in een nieuwe post op het forum zetten, maar aangezien de bestaande post verder niet gequote was zou dat zinloos zijn en dus heb ik het bericht aangepast. :|

Laten we terug ontopic gaan.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #64 Gepost op: 2 juli 2009, 13:54:43
Het bericht op mijn website heb ik aangevuld met nieuwe informatie welke ik van de schipper heb gekregen. Kon ik ook in een nieuwe post op het forum zetten, maar aangezien de bestaande post verder niet gequote was zou dat zinloos zijn en dus heb ik het bericht aangepast. :|

Je hebt je bericht niet aangevuld maar maar volledig veranderd. Eerst stond er o.a.:

De kapitein van het binnenvaartschip is na de aanvaring verder gevaren in Noordelijke
richting zonder zich te bekommeren over de overboord geslagen mannen.


Dat was dus een ongefundeerde beschuldiging getuige je latere bericht.

Kijk nog even in de forumregels:

- Meld je hier een incident,waar je de ware toedracht en omstandigheden niet van kent, ga dan niet lopen gissen, of de beroemde "maar hij zei dat" verhalen hier plaatsen. Zet het bericht dan liever bij: "112 berichten: Wie weet er meer van.....? "
Het gebeurt nu te vaak dat er onnodig felle discussies ontstaan,doordat personen de ware toedracht niet of onvoldoende kennen van een incident. En er hier complete indianenverhalen door ontstaan.


Laten we terug ontopic gaan.
He ja, laten we dat maar doen.....


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #65 Gepost op: 2 juli 2009, 13:57:45
Het bericht op mijn website heb ik aangevuld met nieuwe informatie welke ik van de schipper heb gekregen. Kon ik ook in een nieuwe post op het forum zetten, maar aangezien de bestaande post verder niet gequote was zou dat zinloos zijn en dus heb ik het bericht aangepast. :|

Laten we terug ontopic gaan.
Ik zal er nog even op terug komen als laatste: graag in zo'n voorkomend geval toch een nieuw bericht, om inderdaad dit soort onzuiverheden te voorkomen... foutje maken mag, foutje maken kan, maar ik denk dat we het wel zuiver moeten houden :)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #66 Gepost op: 2 juli 2009, 14:04:18
Jongen verdraait knie op waterspringkussen

HAVENKOM - Een 13-jarige jongen is woensdag licht gewond geraakt op een springkussen in het water.

De jongen verdraaide tijdens het springen zijn knieschijf en kon op eigen kracht niet meer naar de kant toe zwemmen. De reddingsbrigade uit Almere kwam meteen in actie.

De reddingsbrigade heeft de been van de tiener gespalkt en hem hierna naar de kant gebracht. Het slachtoffertje is met een ambulance naar het Flevoziekenhuis gebracht.



Meer op 112-Almere.nl


Jommie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 70
Reactie #67 Gepost op: 3 juli 2009, 01:40:28
waarom moet het slachtoffer zo in beeld gebracht worden? Heeft hij daarom gevraagd?

Ron
Het is beter te zwijgen en men te laten denken dat je een idioot bent. Dan te spreken en alle twijfel weg te nemen!


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #68 Gepost op: 4 juli 2009, 20:06:18
waarom moet het slachtoffer zo in beeld gebracht worden? Heeft hij daarom gevraagd?

Ron

Daar ben ik het mee eens, ik vind het (als 112-hobbyfotograaf) niet meer dan logisch geen slachtoffers op de foto te zetten.
En ook al bestaat er een foto van de gebeurtenis mét het slachtoffer, heb dan de moed deze niet verder te verspreiden.

Anne Jan
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #69 Gepost op: 4 juli 2009, 20:08:39
Jacht in problemen bij Schiermonnikoog
zaterdag 04 juli 2009 Schiermonnikoog

Vrijdagmiddag is het huurjacht 'Bonny' in problemen geraakt ten zuidwesten van Schiermonnikoog. Terwijl in de verte zware wolken met buien en onweer dichter bij kwamen, knapte het schip los van het anker, waarna het schip aan hoger wal dreigde te geraken.

Er werd besloten de reddingboten Koning Willem I van het KNRM-station Schiermonnikoog en de Annie Jacoba Visser van het KNRM-station Lauwersoog er heen te sturen. Ondertussen had de bemanning van de Bonny het schip weten vrij te houden. Toen de Koning Willem I arriveerde was men erg blij dat men begeleid kon worden naar de jachthaven.

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/25528/Jacht_in_problemen_bij_Schiermonnikoog.html

Huurjacht in moeilijkheden bij Schier
LC | Gepubliceerd op 04 juli 2009, 12:19

Een zeilschip met twee opvarenden uit Dokkum aan boord is vrijdagmiddag bij Schiermonnikoog in de problemen geraakt. Zij lagen met hun huurboot Bonny ten zuidwesten van het eiland in het Gat van Schiermonnikoog toen het anker knapte. (...)

http://www.leeuwardercourant.nl/nieuws/regio/article4895303.ece/Huurjacht_in_moeilijkheden_bij_Schier
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.