gaan we hier kijken, wie de langste heeft, of gaan jullie samenwerken...
REDNED en NRK kunnen lokaal al gebruik maken van elkaars frequenties, waarom DARES niet meenemen of in ieder geval een koppelvlak te organiseren..
Juist het bundelen van krachten is belangrijk..
Ik wil wel, een hoop anderen willen wel. Er is iets met band-indeling en machtigings voorwaarden. ( Leuk detail, we delen her en der frequenties met Defensie )
De apparatuur is allemaal gelijk te noemen, daar maakte ik eerder al een opmerking over, die wellicht van een smiley voorzien had moeten zijn.
De inzet wellicht per regio verschillend, maar het zijn dan ook allemaal mensen die hun eigen spullen meenemen.
Discussies over point to point gebruik, dan wel of het alleen spraak of alleen tekst (mail/sms) berichten moeten zijn, ga ik uit de weg, laat staan de berichtgevings methoden die nu worden gebruikt. Dat heeft natuurlijk zijn achtergrond. En staat ook binnen Dares ter discussie, logischerwijs.
DARES is een alternatief, met eigen regels/voorzieningen. Geen kwestie van competentie strijd of wat dan ook. Het is onze hobby, waar we allerlei experimenten mogen uitvoeren die in een professionele setting wellicht meer moeite kost om op te bouwen. Los van welke kosten daarvoor staan.
DARES biedt zich aan, de 'klant' bepaald wat ie wil of nodig heeft.
We hopen nooit nodig te zijn, maar we zijn er als het nodig is. Hoe beter dat aansluit op wat nodig is, des te mooier. Ik denk dat die aansluiting op de behoeftes de komende paar jaar goed zal uit-kristalliseren.
(mijn mening overigens, ik ben geen woordvoerder van Dares)