Bevroren blusleiding?

Auteur Topic: Bevroren blusleiding?  (gelezen 5403 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2009, 00:54:18
Dus jij maakt voor de grap schaatsbanen in parkeergarages met water uit brandkranen, om vervolgens nog even gratis je handen te wassen.... nee logisch! Ik begrijp je helemaal ;D ;D ;D ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2009, 00:56:17
Jij snapt 'um  ;D

Maar even sirieus, het is me duidelijk, bedankt voor uw inbreng mijne heren


Max4711

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 65
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2009, 21:14:59
De kans dat dat gebeurt is wel erg groot,ook dat de deksels vast gereden zijn als ze midden in de weg zitten.Maar als ze echt vast zitten,is er maar 1 oplossing....De moker.  8)

Met een aantal flinke klappen sla je de deksels dan in stukken,en dan kun je alsnog nij de kraan komen.De kans dat de waterleiding dichtgevroren zit is 0,0,omdat de waterleiding vrijwel altijd stroomt door waterafname.

Wanneer je op de TS'en (evt alleen bij de winterdag) in het pomphuis een gasbrander legt, kun je dit soort zaken tot een minimum beperken, ook preparatie zeg maar. En eh altijd handig bij aanleggen van tegenvuur bij bos en heide brand :)


Max


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #13 Gepost op: 3 januari 2009, 23:09:50
Wanneer je op de TS'en (evt alleen bij de winterdag) in het pomphuis een gasbrander legt, kun je dit soort zaken tot een minimum beperken, ook preparatie zeg maar. En eh altijd handig bij aanleggen van tegenvuur bij bos en heide brand :)


Max

Ter illustratie:


Bron: kazernedirk.web-log.nl


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2009, 23:58:23
Ter illustratie:


Bron: kazernedirk.web-log.nl

Je was me net voor, wilde hem net zelf plaatsen. Inderdaad, gewoon een gasfles van 27 lieter, vonkenmaker erbij, dat allemaal achterin leggen en zo hoef je geen deksels stuk te slaan. De nacht van die foto moesten ze wel allemaal losgebrand worden, en laat dat nou net de containernacht van het jaar zijn: Oud en Nieuw :P

Sam