Geweldsmonopolie politie? (afgesplitst van geweld tegen hulpdiensten)

Auteur Topic: Geweldsmonopolie politie? (afgesplitst van geweld tegen hulpdiensten)  (gelezen 8952 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2009, 18:48:27
Questio conclusio, we hebben allemaal een klap van de malle molen gehad ;D en knokken kunnen we ook niet. :(

wat moet je nu met de korte stok
daar hebben we toch een pak bonnenboekjes voor gekregen  :D :D :D
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2009, 22:54:00
.......... maar je kan ermee ook verdedigen en goed ook.

Kurodaiya, wat is het nu eigenlijk? Is het een hypnoseact, een gesprekstechniek of een verdedigingssport...?
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #22 Gepost op: 8 januari 2009, 22:56:39
En als het al een verdedigingssport is, waarin onderscheid die zich dan van andere verdedigingssporten?
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


kurodaiya

  • Gast
Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2009, 23:07:31
Ik zou het wel zo prettig vinden als er wat meer met respect wordt gereageerd en niet zo spottend. Want ik heb toch met volwassenen te maken.?
 Lees even goed  wat er allemaal geschreven heb , dan weet je wat kurodaiya is.
Kijk anders even op de site www.kurodaiya.org .


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #24 Gepost op: 8 januari 2009, 23:11:17
Ik zou het wel zo prettig vinden als er wat meer met respect wordt gereageerd en niet zo spottend. Want ik heb toch met volwassenen te maken.?
 Lees even goed  wat er allemaal geschreven heb , dan weet je wat kurodaiya is.
Kijk anders even op de site www.kurodaiya.org .

Ik dacht dat de politie een heel ander afdeling is dan de ME.


Misschien zou het helpen als je een beetje weet waar je het over hebt, als je wél uitlatingen doet over de politie  ???
Krijg meer het idee dat ik een reclamefolder van kurodaiya zit te lezen dan een boeiende discussie  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #25 Gepost op: 9 januari 2009, 00:04:04
Ik zou het wel zo prettig vinden als er wat meer met respect wordt gereageerd en niet zo spottend. Want ik heb toch met volwassenen te maken.?
 Lees even goed  wat er allemaal geschreven heb , dan weet je wat kurodaiya is.
Kijk anders even op de site www.kurodaiya.org .

Tot nu toe heb ik geen enkele opmerking van je gelezen die aangeeft WAT kurodaiya is.
Wel bijv. dat je er een grote vent mee onder controle kan houden. Maar dat kun je ook doen door snel een traliehek om iemand heen te zetten, volkomen geweldloos, geen contact met de tegenstander. HOE je dat dan moet doen vertel ik niet want jij vertelt ook niet HOE je met kuradaiya personen onder controle houd en hoe het zich onderscheid van andere verdedigingssporten.
Wat doen die sporten anders? Wat maakt Kurodaiya zó bijzonder dat de nederlandse politie zich hier massaal op zou moeten richten?

Maar ik wil hier niet de hele discussie overnieuw doen.
Voor mij als leek op dit gebied zijnde is dit, ondanks vele reacties en vragen en veel te weinig concrete antwoorden één van de vele sportvarianten. Niks meer en niks minder.
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 9 januari 2009, 00:45:53
Ik zou het wel zo prettig vinden als er wat meer met respect wordt gereageerd en niet zo spottend.

Maak wat minder typvauten en reageer inhoudelijk op (al dan niet kritische) vragen. Anders moet je maar een manager aanstellen, om jouw tak van ''sport'' te promoten. Maar wat je hier allemaal laat zien, raakt kant noch wal. Of dat nou een slechte voorbereiding is, of wat voor reden dan ook, dat laat ik in het midden.

Daarbij: Respect moet je verdienen. Anno 2008/2009 is het erg hip om ''RESPECT'' te roepen, maar pas op, hier op het forum zal je het echt moeten verdienen!  ;)  (en daarbuiten toch wel)


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 9 januari 2009, 23:36:23
Citaat
Er wordt getraind om jezelf te leren verdedigen tegen meerdere aanvallers zowel gewapend als ongewapend. Daarom trainen wij ook om je te leren verdedigigen tegen alle mogelijke wapens die je op straat kan tegenkomen.

Dit lees ik dus op die genoemde site. Laat dat nou precies hetzelfde zijn als bij Krav maga, dus voegt het niets nieuws toe.


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #28 Gepost op: 10 januari 2009, 18:13:25
En echt waar: een site met zulke spelfouten is voor mij onbetrouwbaar totdat het tegendeel is bewezen!


Oh, en respect is iets wat iedereen hier gewoon krijgt, maar beste kurodaiya, je bent het kwijt geraakt door geen antwoord te geven op de vraag wat die sport van jou nou is, het maken van opmerkingen waaruit blijkt dat je geen flauw idee hebt wat de politie is/doet etc. etc. etc.
Arts  www.alphalog.nl


kurodaiya

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 12 januari 2009, 14:11:47
Ik heb al aangegeven dat de filosofie anders is dan andere sporten/stijlen: minimaal gebruik maken van kracht contact en beweging.], waarbij de juiste spieren worden gebruikt vor de juiste beweging, waardoor je minder kracht nodig hebt.
 Hoe dit in z'n werk gaat , kan ik alleen maar laten zien en voelen, want alles en iedereen beweert dit maar toch vergt alles heel veel kracht.

Mocht je dan toch nog willen weten hoe het bij Kurodaiya aan toegaat, dan zal je toch een keer kennis moeten maken.

Wij zullen heel blij zijn als er een keer iemand kan komen om het te ervaren, dan kunnen we verder discusseren. Anders heeft deze discussie geen zin. Ik kan je alles lopen vertellen hoe we dat doen, maar eerlijk gezegd in alle stijlen worden klemmen gebruikt, stoten uit gedeeld, getrapt enz... want een mens heeft nu eenmaal 2 armen 2 benen en een hoof. Het verschil zit het hem juist in ..hoe gebruik je het.!!
 En dat kan je alleen maar uitvinden door het te ervaren.
 Jullie zijn altijd van harte welkom op de training om kennis te maken. Tenminste als je openminded bent.