Geweldsmonopolie politie? (afgesplitst van geweld tegen hulpdiensten)

Auteur Topic: Geweldsmonopolie politie? (afgesplitst van geweld tegen hulpdiensten)  (gelezen 8956 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Gast48368

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 8 januari 2009, 00:16:42


Ik vond een filmpje, eigenlijk wou je hierboven al zeggen dat een wapenstok overbodig is? Na het filmpje gezien te hebben snap ik je beweegredenen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #11 Gepost op: 8 januari 2009, 00:17:48
En waarvoor denk je dan dat iedere agent een korte wapenstok in zijn bezit heeft? Om het verkeer te regelen?  ???


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #12 Gepost op: 8 januari 2009, 00:22:23


Ik vond een filmpje, eigenlijk wou je hierboven al zeggen dat een wapenstok overbodig is? Na het filmpje gezien te hebben snap ik je beweegredenen.

Geen agent kan meer zijn korte wapenstok in zijn hand houden.... Ze raken ze allemaal kwijt in een gevecht..  :D ;)


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #13 Gepost op: 8 januari 2009, 12:14:20
Kijk om even wat duidelijk te maken, ik sport al vier keer in de week om mijn conditie en kracht op peil te houden, echter zou dit betekenen dat ik nog meer zou moeten gaan sporten om een martial art te leren.

Ik heb ong. 8 jaar aan kickboksen gedaan en daar wel wat van opgestoken. De ibt trainingen zijn handreikingen om technieken kenbaar te maken. Om die technieken volledig te beheersen zou je die 2 a 3 keer in de week moeten doen. Mijn vrouw ziet me aankomen...Ik heb buiten de politie nl ook nog een sociaal leven. Met hetgeen wat ik nu weet, heb ik me de afgelopen 9 jaar op straat prima weten te redden, ja je krijgt gerust wel eens een klap, denk je dat dat met een echt gevecht niet gebeurd ?

Elk gevecht is anders, en je komt echt wel een keer iemand tegen die veel groter, sterker of zwaarder is dan dat jij bent en in een een op een gevecht leg je het dan af...

vechtsporten zijn leuk maar je moet ze al langere tijd beoefenen wil je er wat aan hebben.
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 8 januari 2009, 17:24:49
Ik krijg toch stellig de indruk dat dhr.Kurodaiya bezig is met een soort van spam op het forum om een "sport"ergens door iedereen z'n strot heen te drukken. De stelling dat dienders niets kunnen cq mogen met een korte wapenstok geeft me toch het idee dat iemand ergens de bel heeft horen luiden maar alleen niet weet waar de klepel hangt. Of zie ik het verkeerd?


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2009, 17:31:43
Mee eens, geen enkele post heeft iets anders gedaan dan ofwel reclame maken zonder uit te leggen wat de sport inhoudt, ofwel de plank van de discussie compleet mis te slaan (maar goed, als we planken doormidden willen slaan zijn daar zat andere sporten voor).
Arts  www.alphalog.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2009, 17:32:55
Mee eens, geen enkele post heeft iets anders gedaan dan ofwel reclame maken zonder uit te leggen wat de sport inhoudt, ofwel de plank van de discussie compleet mis te slaan (maar goed, als we planken doormidden willen slaan zijn daar zat andere sporten voor).

Misschien te veel klappen gehad zodat hij in een loop terecht is gekomen?  ;) :D


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2009, 17:34:45
Het is een vooroordeel te denken dat er klappen geoefend worden bij kurodaiya... want daar is ons na 5 pagina's discussie in 2 lopende threads nog niets over verteld!
Arts  www.alphalog.nl


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2009, 17:36:11
Je kan met een stok jezelf heel goed verdedigen zonder ermee te slaan. En hoe dit in zijn werk gaat..dan moet je toch een keer Kurodaiya beoefend hebben of op z'n minst een keer geproefd hebben.

Heb ik al bij IBT gehad. Geen proefles nodig dus.  O0


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2009, 17:48:00
Questio conclusio, we hebben allemaal een klap van de malle molen gehad ;D en knokken kunnen we ook niet. :(