leuk om even terug te lezen al is het een tjdje geleden.
(...)Beetje jammer dat ik er verder nix meer overgehoord heb ook al had ik mijn gegevens doorgegeven!een bedankie zou wel op zijn plaats geweest zijn maar helaas.......Maar de volgende keer zou ik zeker weer niet gaan twijfelen!!
Goede actie van je!
Het gebeurt inderdaad niet altijd dat spontane hulpverleners achteraf nog benaderd worden voor een bedankje o.i.d.
Bij de Poldercrash is daar wel erg veel aandacht voor geweest, maar was het moeilijk om iedereen te achterhalen.
Dat is eigenlijk ook zo bij kleinere incidenten. Gegevens worden ook niet altijd tussen de diensten uitgewisseld; iedereen heeft een eigen taak ter plaatse en gaat daarna weer op pad voor de volgende klus. Feitelijk worden NAW-gegevens vooral door de politie geregistreerd voor hun proces verbaal e.d. De ambulancedienst gaat het alleen om gegevens van de patiënt en de brandweer registreert niets. Is voor hun verder ook niet nodig.
Zo heb ik zelf afgelopen zondag bij een reanimatie/beroerte geholpen. Was "in burger" en heb me wel als brandweercollega-met-EHBO gemeld en geholpen, maar zodra er naast 2 politie-auto's 2 ambu's ter plaatse erbij waren gekomen heb ik mij terug getrokken en gewoon verder gegaan. Omdat het een andere regio was ook niet kunnen achterhalen hoe het afgelopen is. Dat is jammer, maar je gaat er vanuit dat je je best gedaan hebt en de ervaring helpt weer voor een eventuele volgende keer.
Jouw klant zal wel raar opgekeken hebben zeker?