Hai,
gister 4-1-03 ben ik wezen kijken bij een dodelijk ongeval (auto te water) ik zag het ambu personeel, welke met 5 ambulance's te plaatse waren, is m'n eerste vraag: waarom komen er 5 ambu's ter plaatse met 1 slachtoffer, toen het slachtoffer uit het water was gehaald begon men met reanimeren, daarbij viel het mij op dat het ambu team anders reanimeerde dan wat ik tijdens mijn ehbo cursus heb geleerd.
Ik heb geleerd 15:2, en hun deden 5:1 volgens mij heeft dat te maken met het aantal hulpverleners, maar dat weet ik niet.
Is dat zo, of heeft dat een andere reden? Zo als het er naar uitzag zou het slachtoffer overlijden, maar op een gegeven moment ging men toch rijden, na 3 x een nieuwe serie borstcompressie (het was een spoedtransport) maar dan geleid door een andere ambu. Sinds wanneer doet de ambu dienst dat zelf, en waarom doet de politie het niet meer?
later hoorde ik dat het slachtoffer helaas ter plekke was overleden (terwijl ze toch gingen rijden met het slachtoffer is het niet zo dat er niet met een overleden iemand gereden mag worden behalve de uitvaart diensten of is dat ook al veranderd?
ik hoop op een antwoord
mvg firefighter708