Vraag nav dodelijk ongeval auto te water

Auteur Topic: Vraag nav dodelijk ongeval auto te water  (gelezen 7471 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #10 Gepost op: 6 januari 2004, 20:10:10
soms neemt een ambulance een overleden persoon wel mee,over het hoe en waarom weet ik ook niet.Maar er zullen vast wel mensen hier meer over weten

Paul

• Forum gebruiker
  • www.ambupleeg.web-log.nl
    • ambupleeg
Reactie #11 Gepost op: 6 januari 2004, 20:30:55
"aha maar wrm werken alle ambu diensten dan anders??? "

Ambulancediensten werken i.p. allemaal volgens hetzelfde protocol, echter zitten we nu in een overgangsfase van oude protocol naar het nieuwe, m.a.g. dat de ene regio eerder is met de implemantatie dan de andere.
"....5:1 en daarbij blijft dit zo als de patient aan de beademingsautomaat is aangesloten en dus niet met een ballon wordt beademt."

In principe is het zo dat je ook als de patient beademd wordt via de beademingsmachine, continue mag masseren, men duwt dan wel af en toe precies de lucht weg die op dat moment ingeblazen wordt maar dit heeft blijkbaar geen negatief effect op de oxygenatie.

"soms neemt een ambulance een overleden persoon wel mee,over het hoe en waarom weet ik ook niet.Maar er zullen vast wel mensen hier meer over weten

In principe is er geen reden waarom men een overleden persoon niet mag vervoeren, enigzins afhankelijk van de regionale afspraken kan de ambulance een overleden persoon vervoeren of anders de begrafenisondernemer.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan

Robert

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 januari 2004, 23:32:21
Ambulancediensten zijn niet voor lijken vervoer. Echter de vraag bij dit slachtoffer was of de persoon in kwestie niet onderkoeld was; wat een drenkeling altijd is. Dus dient men door te gaan met de reanimatie tot in de kliniek alwaar men kan vaststellen of behandeling met extracorporele opwarming zinvol zou zijn. Een drenkeling is pas dood als hij warm en dood is en niet later.
Dat je een overleden persoon meeneemt is soms ook uit pieteit met de omgeving en nabestaanden.
Als er sprake is van een misdrijf zal de ambulance nooit een slachtoffer vervoeren.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 7 januari 2004, 21:09:22
Ambulancediensten zijn niet voor lijken vervoer. Echter de vraag bij dit slachtoffer was of de persoon in kwestie niet onderkoeld was; wat een drenkeling altijd is. Dus dient men door te gaan met de reanimatie tot in de kliniek alwaar men kan vaststellen of behandeling met extracorporele opwarming zinvol zou zijn. Een drenkeling is pas dood als hij warm en dood is en niet later.
Dat je een overleden persoon meeneemt is soms ook uit pieteit met de omgeving en nabestaanden.
Als er sprake is van een misdrijf zal de ambulance nooit een slachtoffer vervoeren.

Extracorporele opwarming kan je wel vergeten in de regio Zeeland( en trouwens ook in groot deel van de rest van NL) want daarvoor heb je thoraxchirurgie nodig met een hartlong-machine en dat is bij mijn weten niet mogelijk in de ziekenhuizen in Zeeland.

In de regel worden personen die in openbare gelegenheden en op straat zijn overleden alleen door de ambulance vervoert indien er te lang op een lijkwagen moet worden gewacht en het dus niet sociaal aanvaardbaar is om een overledene in het openbaar te laten liggen. De sociale omstandigheden zijn dus bijna altijd het hoofdmotief. Van een verbod tot vervoer van overleden is dus geen sprake, dit is een wijdverbried fabeltje dat men vaak op ehbo-verenigingen hoort. Men probeert het vervoer van overledenen echter zoveel mogelijk te voorkomen omdat de ambu dan niet inzetbaar is voor spoedeisende taken.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

rick

• Senior gebruiker
  • ambu
Reactie #14 Gepost op: 7 januari 2004, 22:01:00
In principe is het zo dat je ook als de patient beademd wordt via de beademingsmachine, continue mag masseren, men duwt dan wel af en toe precies de lucht weg die op dat moment ingeblazen wordt maar dit heeft blijkbaar geen negatief effect op de oxygenatie.
einde citaat

binnen het overleg van de mma's is hierover toch geen eenduidende overeenstemming. vandaar dat er in een aantal regio's in geval van automaat gewoon 5:1 gewerkt wordt. Kortom mma is eindverantwoordelijke en beslist dus.

firefighter708

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 8 januari 2004, 17:17:02
hoi rick wat betekend mma??

firemanr

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 8 januari 2004, 17:59:45
MMA = Medisch Manager Ambulancedienst

Te vinden bij de Algemene Vragen.... ;)
 Ter vinden : http://www.hulpverlening.net/forum/index.php?board=16;action=display;threadid=1159

jeroen

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2004, 19:28:03
Ik kan me niet aan de mening onttrekken dat de plaatselijke ambulancedienst te kak wordt gezet.

Als je dan al zo nodig bij een dodelijk ongeval moet gaan KIJKEN, is het niet erg gepast om dan ook nog de ambulancedienst te gaan bekritiseren.

Deze collega's hebben ongetwijfeld hun uiterste best gedaan het leven van de persoon te redden.
Heb hier respect voor!!!!!

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2004, 21:25:45
einde citaat

binnen het overleg van de mma's is hierover toch geen eenduidende overeenstemming. vandaar dat er in een aantal regio's in geval van automaat gewoon 5:1 gewerkt wordt. Kortom mma is eindverantwoordelijke en beslist dus.

Rick, is in Flevoland hierover door de MMA over nagedacht, of een officieel schrijven ervan beschikbaar? In Haaglanden regio is mij er nl niets van bekend, de aanwezige AVP beslist of beademing adequaat gebeurt en kan dan verder aanpassing aan de beademingsmodus verrichten.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

firefighter708

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2004, 22:28:24
hoi jeroen,
ten eerste wil ik ff zeggen dat ik het ambu personeel zeker niet wil bekritiseren, omdat ik weet dat ze zeker hun best hebben gedaan om deze man te redden wat helaas niet gelukt is, ten tweede wist ik niet dat het een dodelijk ongeval was toen ik hoorde van de melding als ik wist dat het een dodelijk ongeval was was ik er niet eens naar toe gereden maar omdat ik d8 dat het een "gewoon" ongeval was ben ik er naar toe gereden, al weet ik dat het bij deze ongevallen ook verkeerd af kan lopen.
verder heb ik nog een vraag aan jou jeroen wat deed jij vroeger als er een ongeval was ben jij nooit 8er ambu of brandweer aan gereden?? om te kijken wat het is/was? mvg firefighter