Moet de HV foto van de maand/jaar 2009 blijven?

Auteur Topic: Moet de HV foto van de maand/jaar 2009 blijven?  (gelezen 12985 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kevin27

• Manschap A | Aspirant N4 Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 18 januari 2009, 00:39:09
Ik vindt een thema er aan geven wel een goede optie.
Het zal niet makkelijk zijn om dan juist die maand een mooi foto te maken met die thema. Maar laten wij eerlijk zijn, de brandweer foto's zijn nog altijd in de meerderheid, wat ik persoonlijk toch wel een beetje jammer vindt.
Dus een thema met geel, blauw, rood, water vindt ik een goede optie.

Mag een witte thema dan misschien ook een keertje in de winter periode ? Ben net terug van wintersport en ja heb wel een foto kunnen maken van een hulpverlening in de .........................sneeuw  ;D

Daar ben ik het helemaal mee eens dat is wat uitgebreider dan mijn oplossing O0
Sollicitatie Hoofdagent Amsterdam

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #31 Gepost op: 18 januari 2009, 11:10:37
zou een motiveringspremie helpen? Elke maand een thema, geel, blauw, rood en water en een foto uit dit thema een premie te geven van bijv twee stemmen? Met een super mooie foto die toevallig niet in het thema past of als je geen foto gemaakt heb in het thema kan dan alsnog winnen.

Ik vind dit eigenlijk een heel goed idee. Zo wordt er toch voor 80% aan het thema gehouden maar stel dat je zo'n mooie foto hebt buiten het thema kun je hem alsnog opsturen maar moet de foto wel erg mooi zijn om alsnog te winnen.

Jordi

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #32 Gepost op: 18 januari 2009, 11:15:01
Ik vind dit eigenlijk een heel goed idee. Zo wordt er toch voor 80% aan het thema gehouden maar stel dat je zo'n mooie foto hebt buiten het thema kun je hem alsnog opsturen maar moet de foto wel erg mooi zijn om alsnog te winnen.

Jordi
En vervolgens stemmen die mensen juist die ene mooie foto en is het idee achter het thema fotograferen weg.... ::)
Weer of geen weer... altijd brandweer

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 18 januari 2009, 18:24:15

Jordi

En vervolgens stemmen die mensen juist die ene mooie foto en is het idee achter het thema fotograferen weg.... ::)

Mijn idee was niet om een foto in het thema ineens 10 extra stemmen te geven maar een beperkte hoeveelheid zoals 2 extra stemmen. :) We moeten denk ik niet geforceerd iets gaan proberen als daarmee ineens het aantal ingezonden foto's gaat terug lopen.  Als bijvoorbeeld in december het thema blauw geweest was had Ger@rd gewonnen.  :)

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #34 Gepost op: 18 januari 2009, 21:57:05
Dat thema is dus gewoon een ''bonus'' .. Schiet je een mooie plaat in dat thema krijg je er 2 stemmen bij.. Extra reden om erop te letten en om erop te jagen

Zo dus als ik het goed begrijp :)?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 18 januari 2009, 21:58:20
Dat thema is dus gewoon een ''bonus'' .. Schiet je een mooie plaat in dat thema krijg je er 2 stemmen bij.. Extra reden om erop te letten en om erop te jagen

Zo dus als ik het goed begrijp :)?

Idd, dat is mijn idee!  ;)

Brandweer-ZH18-402

• Senior gebruiker
  • Manschap
    • Brandweer Zwijndrechtse Waard
Reactie #36 Gepost op: 18 januari 2009, 22:16:14
Nou dan ben ik daar zeker voorstander van. Zo krijg je (althans dat hoop je dan) een beetje variatie, want foto's met vlammen erop vind ik persoonlijk wel leuk en mooi om te zien, maar op een gegeven moment ben je daar ook op uitgekeken. + Krijg je niet geval als vorig jaar dat 9 van de 12 foto's vuur gerelateerd is.
Weer of geen weer... altijd brandweer

Koos Grandioos

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 24 januari 2009, 14:10:34
Ik zou toch met thema's willen gaan werken, en dan wel op de volgende manier:

Het thema van januari is "water en ijs".

Kun jij een foto insturen over het thema, dan verdien je na de POLL 2 punten extra op de reguliere uitslag. Dus eerst wordt de uitslag bekend, en daarna plak ik er nog 2 punten bij op. Ik zie het voor deze en volgende maand voorlopig als test.  :)

Even een reactie op het besluit om een thema in te voeren.

Om extra punten (stemmen) toe te kennen aan een foto met een bepaald thema resulteert in mijn ogen tot oneerlijke wedstrijd. Je moet toevallig maar een foto hebben in dat thema. Daarnaast kunnen de fotografen maar 1 foto inzenden. Ik vind dat de fotograaf de keuze moet hebben over het onderwerp van die foto.

Door een thema aan de wedstrijd te verbinden, denk ik dat jullie veel fotografen te kort doen.
Verbeter de wereld, begin bij je zelf!

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #38 Gepost op: 24 januari 2009, 14:36:52
Even een reactie op het besluit om een thema in te voeren.

Om extra punten (stemmen) toe te kennen aan een foto met een bepaald thema resulteert in mijn ogen tot oneerlijke wedstrijd. Je moet toevallig maar een foto hebben in dat thema. Daarnaast kunnen de fotografen maar 1 foto inzenden. Ik vind dat de fotograaf de keuze moet hebben over het onderwerp van die foto.

Door een thema aan de wedstrijd te verbinden, denk ik dat jullie veel fotografen te kort doen.

Neehoor, je mag elke foto inzenden die je wilt.. Echter krijg je 2 punten meer als je foto in het thema valt.. En toevallig toevallig.. Je kan er ook altijd een beetje op jagen he ;).. Houdt het leuk vind ik..

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #39 Gepost op: 24 januari 2009, 14:44:31
En toevallig toevallig.. Je kan er ook altijd een beetje op jagen he ;)

Jagen op foto's van hulpverleningen..... ???

Krijg ik nu effe een hele nare smaak in mijn mond....