(...)
Tegen:
-Patiënt en persoonsinformatie (adresgegevens zonder naam) inzichteljk door derden
Dus we gaan achteraf ook geen persberichten meer uitgeven? Foto's maken van incidenten wordt ook verboden?
-ramptoerisme
Dus tegenwoordig zijn er bij plaats incident alleen maar HV'ers en slachtoffers
-veiligheid hulpverleners
Kan je deze eens uitleggen?
-reageren op meldingen door de criminele elementen in de samenleving
Waar, maar dit geld alleen voor de blauwe tak en voor de straat criminaliteit. Ik denk dat de echt zware jongens echt wel andere info nodig hebben (en krijgen...) dan de berichten die door de lucht gaan...
-Een aantal minder overduidelijke tegens
Zo zijn er nog een aantal onduidelijke voors...
Wanneer je hier zonder emotie tegen aan kijkt, kan je toch niet anders dan tot de conclusie komen dat er helemaal niets te zien of te horen zou moeten zijn? Ik kreeg eigenlijk meteen al een reactie over waarschuwen van de bevolking.....Ik zal 2 zaken noemen: SMS-alert en WAS. Indien je niet weet wat deze zaken zijn, mag je niet eens réageren op de laatste zin.
Ze hebben gewoon gelijk in België, belachelijk dat het mag in ons kikkerlandje.....
Met de gespreksgroepen van tegenwoordig kan je zeer specifiek, via het www, een stream op zetten die mee te luisteren is. Mochten er zaken gebeuren die niet in de ether mogen dan is het met een druk op de knop af te sluiten. Je kan ook het berichten verkeer met een zekere vertraging (1 uur - 2 uur) uitzenden.