Dat jullie dat daar in Huizen niet weten ?
Kijk ik woon op de Veluwe en daar weten ze zelfs dat de PZC staat voor de provenciale Zeeuwse Courant..
En het artikel staat onder deze link
http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,3112,1617-SchouwenDuiv__1949281_,00.htmlIk heb het artikel hieronder gekopieerd
Jan B reddingboot van het jaar
door Piet Kleemans
OUWERKERK - De ’Jan B’ van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland is verkozen tot reddingboot van het jaar 2003.
Het vorig jaar in gebruik genomen schip sleepte 669 stemmen in de wacht en liet daarmee de Koningin Beatrix van KNRM Urk en de Jan van Speijk van de Egmondse Reddingsbrigade ver achter zich. De vierde plek was voor de 6929 van de Domburgse Reddingsbrigade. De Reddingboot van het jaar-verkiezing is een initiatief van reddingsbrigadeleden Frank en Vincent Stoit uit Almere. Frank en Stoit hebben voor de verkiezing een de speciale internetsite. www.reddingsboten.com opgezet en bezoekers van die site konden aangeven welke reddingboot zij de beste vonden. November vorig jaar werd bekend gemaakt dat twee Zeeuwse reddingboten waren genomineerd voor de titel Reddingboot van het jaar. Ook genomineerd werden schepen uit Urk, Katwijk, Egmond aan Zee, IJmuiden, Warder, Naarden, Dordrecht en Sint Maartenszee. In de stemronde die volgde op de nominatie konden bezoekers van de website hun stem uitbrengen, wat uiteindelijk de klinkende overwinning voor de Jan B tot gevolg had.
Voorzitter van de reddingsbrigade Zierikzee-Duiveland D.Meeles is trots op de uitverkiezing van de vorig jaar door de brigade in gebruik genomen Jan B. „De laatste jaren timmeren wij als brigade erg hard aan de weg en er is ook heel veel werk gestoken in de keuze van een nieuwe boot. De verkiezing tot reddingboot van het jaar is het bewijs dat onze keuze een goede is geweest.“
De Jan B - vernoemd naar de in augustus 1998 overleden redder Jan Berrevoets - is een 5,40 meter lange rubberboot met een Yamaha-buitenboordmotor. Het schip is uitgerust met onder meer een 125 liter grote brandstoftank, GPS-systeem, kaartplotter, dieptemeter, mobilofoon, sleepogen, lenspomp en verbandtrommel. De Jan B wordt ingezet voor de bewaking van het strandje bij Ouwerkerk en bij evenementen.
De altijd gewaardeerde en zeer kritische zeeuwse reporter heeft het niet helemaal begrepen..
Ach en doen ze alle deelnemers, en alle boten die mee hadden willen doen, te kort.
Want ik heb net begrepen dat het populairste boot is en niet de beste boot..
Maar staan ze voor hun sponsers toch maar mooi weer in de krant.. gefeliciteerd.. En ik hoop dat de fondsenwerving voor jullie goed gaat..
Voor dat iemand mij verkeerd begrijpt. Het is verdomde knap als je meer dan 600 punten op je boot weet te krijgen. Want dan moet je meer dan 100 mensen mobiliseren om te winnen.. 669 punten toch geen stemmen... Of begrijp ik het verkeerd..?
Dus wat mij betreft oprecht gefeliciteerd.. Met recht de populairste reddingsboot van het jaar en ik hoop dat je er veel publiciteit van mag krijgen.