In het convenant dat tussen de diverse partijen is afgesproken, is geregeld dat EHBO'ers door het Rode Kruis als EHBO'er binnen de geneeskundige hulpverlening staan geregistreerd. Zij zijn dus geen vrijwilligers van het Rode Kruis.
Daardoor is het ook mogelijk dat de verzekeringen van het Rode Kruis ook op deze groep van toepassing is.
Ik kan alleen voor mijn regio praten, maar het verschil tussen EHBO'ers en Rode Kruizers kun je beste zien op hun EHBO diploma's. Dat is bij wel lastiger omdat om mijn diploma het kaderrayon waartoe ik behoor staat.
Helaas maken flexwet en andere arbeidsrechtelijke ongein het bedenken van simpele oplossingen onmogelijk.
Maar kunnen wij, de mensen op de werkvloer onze energie niet beter steken in het verstevigen van de onderlinge band tussen SIGMA en AMBU teams zodat we onder het genot van een passende consumptie kunnen vaststellen dat het lekker loopt ondanks de inspanningen van de bedenkers van vage drogredenen om opeenvolgende reorganisaties te verkopen als het middel om efficiente hulpverlening te waarborgen ?
En ook tijd hebben voor een cursus "korte heldere zinnen vormen"te volgen