sigma

Auteur Topic: sigma  (gelezen 3556 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #10 Gepost op: 3 januari 2004, 19:28:52
Citaat
Ik ben best wel dom ( ) dus heb ik een boekje gekocht waar ik alle afkortingen inschrijf. Dus als ik iets ff niet weet, spiek ik in dat boekje en weet ik het. Natuurlijk kan ik het ook vragen aan de opdrachtgever, maar dat wil je niet altijd.
En is het een schande om even iets op te zoeken?
het is geen schande als je iets niet weet.....
dan kan je het altijd wel vragen...
maar iets opzoeken in een boekje???
tijdens rampomstandigheden?????
ik denk niet dat je daar de tijd voor hebt.....
ik denk dat het makkelijker is om dat boekje uit je kop te leren....
iedergeval...de woorden die het meeste wordt gebruikt.....


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #11 Gepost op: 3 januari 2004, 20:56:47
Tuurlijk Gerrie! Maar je hebt ook nog wel eens les of iemand wil iets weten, nou, je kijkt het zo na...
Als er een ramp gebeurt ga ik heus niet iedere keer in dat boekje kijken hoor. Maar wat denk je, hoevel ambulanceverpleegkundigen hebben dat boekje van hun (zeker in het begin) nog wel eens nodig? Een schande? Nee hoor, een kwestie van het zo goed mogelijk willen doen.

Christian


Michel

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 januari 2004, 22:12:52
Ik denk dat de belangrijkste reden van het goed beheersen van de theorie al door Muisstroom is gezegd. Wanneer je iets doet, moet je ook de consequenties kennen, en weten welke complicaties er kunnen optreden. Met die kennis kun je beter handelen bij veranderde omstandigheden.
Maar goed, wanneer je een paar vragen over het humanitair oorlogsrecht teveel fout hebt... Er zijn dagen dat je die kennis niet benut. Ik zou zeggen, gewoon er even voor gaan zitten, en lekker stampen. En natuurlijk wel graag zó, dat je het over een jaar nog weet! Succes met de her!

Groeten van Michel


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #13 Gepost op: 3 januari 2004, 22:42:47
Hallo,

Ik merk zelf dat als je een tijdje geen les hebt gehad of de boeken niet geregeld inkijkt dat je weleens wat langer loopt te denken wat een bepaalde term ook alweer betekende.
Gemak dient de mens, dus heb ik een paar sites opgezocht waar het één en ander aan kretologie opstaat.
http://www.bbzfnv.nl/medterm.html
http://www.ziekenhuis.nl/cgi/woordenboek?action=lijst&letter=A
Zijn er meer mensen die bepaalde interessante sites hebben om het één en ander op te zoeken.

Eric
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)