Verschil tussen ambulance en solo-lance?

Auteur Topic: Verschil tussen ambulance en solo-lance?  (gelezen 18414 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw.mam

• Gast
Gepost op: 10 februari 2009, 15:45:27
Hallo..........wie kan mij het verschil uitleggen tussen een gewone ambulance en een solo-lance of een Acute Zorgeenheid Auto zoals die op www.112meldingen wordt genoemd?
Alvast bedankt voor degene die het laat weten!

Groetjes Olga  :)

Saskia1990

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2009, 17:00:45
Hallo Olga,

Een solo-lance is een ambulance zonder brancard, vervoert geen patienten maar heeft wel, net als een gewone ambulance alle bijzondere apparatuur aan boord om acute aandoeningen te kunnen behandelen.
De solo-lance wordt bemand door een ambulanceverpleegkundige en worden o.a. ingezet wanneer er niet direkt een gewone ambulance nodig is.
Misschien heeft iemand anders hier nog een aanvulling op.

Saskia

RuudF

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2009, 17:10:46
Hallo Olga,

Een solo-lance is een ambulance zonder brancard, vervoert geen patienten maar heeft wel, net als een gewone ambulance alle bijzondere apparatuur aan boord om acute aandoeningen te kunnen behandelen.
De solo-lance wordt bemand door een ambulanceverpleegkundige en worden o.a. ingezet wanneer er niet direkt een gewone ambulance nodig is.
Misschien heeft iemand anders hier nog een aanvulling op.

Saskia

Klinkt mij naar een ambulance-motor?

Ruud

NF

• Senior gebruiker
    • www.112ijmond.nl
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2009, 17:14:17
Klinkt mij naar een ambulance-motor?

Ruud

Is de term 'solo-lance' een synoniem voor 'rapid responder' zoals die bij een aantal ambulancediensten rijdt?
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2009, 17:19:25
Is de term 'solo-lance' een synoniem voor 'rapid responder' zoals die bij een aantal ambulancediensten rijdt?
Inderdaad! Sommige diensten maken gebruik van een motorrijder, anderen van een auto.

brw.mam

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2009, 18:54:33
Hallo Saskia......en de andere natuurlijk........bedankt voor jullie reactie, het is me helemaal duidelijk!!!

Thx!  O0