Scholing rode kruis Medische-Sociale hulp

Auteur Topic: Scholing rode kruis Medische-Sociale hulp  (gelezen 2777 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 7 januari 2004, 21:47:19
Veel afdelingen van het NRK hebben moeite om de vrijwilligers op te leiden en bij te scholen voor het medisch-sociale werk zoals hulpverlening bij evenementen. Oude opleidingen zoals kennismaking met het NRK, basisopleiding voor de eerste hulpverlener, GOR, verzorging, zijn weggesaneerd en hiervoor is niet in de plaats gekomen. Behalve de SIGMA-opleiding (die ook niet alle benodigde vaardigheden en kennis dekt) is er niets landelijks geregeld. Regionaal wordt er soms wat aan gedaan door een aantal locale afdelingen, het is hoog tijd om hierin verandering en uniformering in aan te brengen!

HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2004, 00:30:38
Ik heb voor ja gestemd omdat ik de combinatie van vaardigheden erg belangrijk vind. Ik weet uit ervaring dat vaardigheden uit andere vakgebieden waardevolle aanvullingen kunnen zijn.

Chopsticks

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2004, 09:55:00
Offtopic
Het is MEDISCH-Sociale Hulp. Het taakveld is eerst MEDISCH voordat het sociaal wordt. In Den Haag hebben ze daar ook nogal moeite mee. Ik krijg regelmatig verschillende brieven. De een met NMSH en de ander met NSMH. Na verschillende telefoontjes met DH is mij gezegd dat het toch echt nMsh is en niet nSmh.

rzandstra

• Medisch Assisterend Technicus Interventiecardiologie
  • Forum gebruiker
  • I'll try to be nicer, if you try to be smarter.
Reactie #3 Gepost op: 8 januari 2004, 11:51:15
Zeker weten !

Mits (zoals ook in de poll vermeld) aangepast aan de eisen van deze tijd lijkt het mij een prima idee !

RobZ
Eerste Hulpverlener LOTUS

GerardG

• Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #4 Gepost op: 8 januari 2004, 11:53:14
Ik heb ook Ja gestemd omdat ik de oude opleidingen van het Rode Kruis erg waardevol vond. Wel dienen ze gemoderniseerd te worden.
Groet, Gerard  ;)

joost

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 8 januari 2004, 12:34:19
Ga ik helemaal in mee !

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 8 januari 2004, 21:32:22
Offtopic
Het is MEDISCH-Sociale Hulp. Het taakveld is eerst MEDISCH voordat het sociaal wordt. In Den Haag hebben ze daar ook nogal moeite mee. Ik krijg regelmatig verschillende brieven. De een met NMSH en de ander met NSMH. Na verschillende telefoontjes met DH is mij gezegd dat het toch echt nMsh is en niet nSmh.

Chopsticks, je hebt gelijk, helaas kan ik de titel van de poll niet meer veranderen.   ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod