BZK-striping op buitenlandse HV voertuigen

Auteur Topic: BZK-striping op buitenlandse HV voertuigen  (gelezen 52916 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

TAS-716

• Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
Reactie #80 Gepost op: 11 augustus 2013, 17:34:11
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/109640/Florian_Schleswig_3311-01 Een ex-Flevolander, vermoedelijk de oude 25-992 of 994 volgens BOS-Fahrzeuge. Nu in dienst bij de Freiwillige Feuerwehr Glücksburg.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #81 Gepost op: 11 augustus 2013, 20:44:05
Citaat van: TAS-716 link=msg=1190913 date=1376235251
http://bos-fahrzeuge.info/einsatzfahrzeuge/109640/Florian_Schleswig_3311-01 Een ex-Flevolander, vermoedelijk de oude 25-992 of 994 volgens BOS-Fahrzeuge. Nu in dienst bij de Freiwillige Feuerwehr Glücksburg.

Na zes jaar al weer uit dienst gesteld in NL. Ik hoop dat er een goede reden voor was, anders riekt het voor mij naar kapitaalvernietiging.

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #82 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:01:43
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1190987 date=1376246645
Na zes jaar al weer uit dienst gesteld in NL. Ik hoop dat er een goede reden voor was, anders riekt het voor mij naar kapitaalvernietiging.
Zes jaar is een normale termijn om er weer uit te gaan, is ook zo bij de ambulances en politie.
Een tankautospuit heeft een langere afschrijvingstermijn, busjes niet.
En kapitaalvernietiging?? Hij heeft zoals ik al schreef zijn werk gedaan binnen een normaal termijn, daarbij zal hij daarna verkocht zijn en niet weggegeven. Niets van kapitaalvernietiging bij dus.................
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

Gast

• Gast
Reactie #83 Gepost op: 11 augustus 2013, 21:32:26
25-994 als dat de 79-RV-KT was dan zou die volgens het RDW nog moeten bestaan in den lande.
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-03-2012

mario m

• Senior gebruiker
  • Bezoek mijn website!
    • Hulpdiensten modelbouwforum
Reactie #84 Gepost op: 11 augustus 2013, 23:29:40
Citaat van: Pleegkundige link=msg=1190998 date=1376247703
Zes jaar is een normale termijn om er weer uit te gaan, is ook zo bij de ambulances en politie.
Een tankautospuit heeft een langere afschrijvingstermijn, busjes niet.
En kapitaalvernietiging?? Hij heeft zoals ik al schreef zijn werk gedaan binnen een normaal termijn, daarbij zal hij daarna verkocht zijn en niet weggegeven. Niets van kapitaalvernietiging bij dus.................

Voor het bedrag dat je krijgt bij verkoop, koop je amper de helft voor zo'n nieuws 'busje'.
Ik dacht dat er al jarenlang bezuinigingen waren bij de Nederlandse brandweer?

Mvg,

erres

• Vrijwilliger Brandweermuseum Wassenaar
  • Forum gebruiker
    • Database voor Luxemburgse brandweervoertuigen
Reactie #85 Gepost op: 12 augustus 2013, 13:45:55
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1191007 date=1376249546
25-994 als dat de 79-RV-KT was dan zou die volgens het RDW nog moeten bestaan in den lande.
Datum aanvang laatste tenaamstelling 14-03-2012

Beide busjes (25-992 en 25-994) zijn volgens de site van VWE geëxporteerd en niet meer in den lande aanwezig.
http://www.pompjeenbase.eu  Databank voor Luxemburgse brandweervoertuigen.

erres

• Forum gebruiker
Reactie #86 Gepost op: 15 augustus 2013, 22:59:50
De brandweer van de Argentijnse stad Salto heeft de smaak goed te pakken van onze striping.
Men had de Woudrichem 874 (Volvo) aangekocht en raakte zo verknocht aan de BiZa striping, dat met het maar op alle voertuigen is gaan toepassen,
zij het met een variatie. Aan beide zijkanten het zelfde patroon en niet de gedraaide kleuren zoals hier in den lande.

Ook de eerder aangeschafte Nibra 971 (DAF FAV1800) moest er aan geloven en kreeg onder zijn witte streep ook wat blauw-witte strepen.
Als je héél vlug kijkt lijkt de MB op de foto een beetje op de Bussumse Mercedes met BiZa striping, maar het is toch echt een Duitse TLF.

erres

• Forum gebruiker
Reactie #87 Gepost op: 16 augustus 2013, 14:19:57
Nog een voorbeeld:
Op de Noorse eilanden Lofoten in de plaats Reine rijdt een Mercedes Benz 1222AF met BiZa striping.
Ik heb het voertuig niet kunnen traceren als ex Nederlander, maar als een oud voertuig van de
Frankfurter Berufsfeuerwehr (vermoedelijk de 09/44-01),
dus ik ga er vanuit dat men het voertuig zelf heeft versiert.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #88 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:08:28
Citaat van: erres link=msg=1192386 date=1376600390
De brandweer van de Argentijnse stad Salto heeft de smaak goed te pakken van onze striping.
Men had de Woudrichem 874 (Volvo) aangekocht en raakte zo verknocht aan de BiZa striping, dat met het maar op alle voertuigen is gaan toepassen,
zij het met een variatie. Aan beide zijkanten het zelfde patroon en niet de gedraaide kleuren zoals hier in den lande.

Ook de eerder aangeschafte Nibra 971 (DAF FAV1800) moest er aan geloven en kreeg onder zijn witte streep ook wat blauw-witte strepen.
Als je héél vlug kijkt lijkt de MB op de foto een beetje op de Bussumse Mercedes met BiZa striping, maar het is toch echt een Duitse TLF.

Tja zelfs in NL snapt nog niet iedereen de BIZA-striping. Zo hadden wij een plaatsvervangend commandant die zei toen wij een boot ging stripen "dat we eerst de keuze moeten maken of we de witte of de blauwe strepen boven deden" want hij zag beide uitvoeringen op brandweervoertuigen........  Jammer dat ze in Argentinié niet even op www.brandweerstriping.nl hebben gekeken.  ;)

Citaat van: erres link=msg=1192526 date=1376655597
Nog een voorbeeld:
Op de Noorse eilanden Lofoten in de plaats Reine rijdt een Mercedes Benz 1222AF met BiZa striping.
Ik heb het voertuig niet kunnen traceren als ex Nederlander, maar als een oud voertuig van de
Frankfurter Berufsfeuerwehr (vermoedelijk de 09/44-01),
dus ik ga er vanuit dat men het voertuig zelf heeft versiert.

Das wel een heel bijzonder voertuig met NL striping.

erres

• Forum gebruiker
Reactie #89 Gepost op: 16 augustus 2013, 21:21:13
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1192639 date=1376676508
Jammer dat ze in Argentinié niet even op www.brandweerstriping.nl hebben gekeken.  ;)

Dat was niet nodig, ze hadden -ja hadden want het voertuig is inmiddels weer verkocht- een voorbeeld in het korps in de vorm van de Volvo.
In middels hebben ze 3 Nederlandse voertuigen in dienst met die striping.