Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009

Auteur Topic: Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009  (gelezen 23396 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

grizz

• Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • Niets is onmogelijk
helemaal met je eens.... alleen als je gaat kijken naar de huidige rechtspraak is het een forse straf.... m.i. mag zo iemand gewoon niet meer op straat rondlopen... maar ja... thats me...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....

Dinges

• Senior gebruiker
Levenslang invalide blijven is zwaarder dan 15 jaar cel. Of het helpt ? Denk het niet. Deze man is een gevaar voor zichzelf en anderen, hij zou beter op zijn plaats zijn in een psychiatrische inrichting. Laten ze hem na aftrek van een aantal jaartjes bij goed gedrag weer vrij dan vervallen dit soort mensen weer in hun oude patroon.

Citaat
De verdachte deed er verder, ook tijdens de rechtszitting twee weken geleden, het zwijgen toe. Daarom konden deskundigen geen uitspraken doen over de eventuele noodzaak van een tbs-behandeling.

Ik vermoed dat dat er echt wel van komt, een TBS behandeling. Suïcidaal, insteken op de eerste de beste agent, deze verdachte heeft duidelijk hulp nodig. TBS kan levenslang zijn en dan ook echt levenslang.
Om de paar jaar kan het weer met een paar jaar worden verlengd. Als de artsen na iedere behandelperiode zeggen; ''Meneer is nog niet klaar voor de maatschappij, we zijn bang voor recidive'', dan blijf je gewoon zitten / in behandeling.

SRich

• Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
Ten eerste veel sterkte aan de politieman.

ff hoe oud was de agent in kwestie....beetje voor me beeld vorming
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P

Rein

• Senior gebruiker
Ten eerste veel sterkte aan de politieman.

ff hoe oud was de agent in kwestie....beetje voor me beeld vorming

Volgens de nieuwsberichten ten tijde van het incident 47 jaar.

JarnoF

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Een lage straf voor zo'n gruwelijke daad.

De agent zit in een rolstoel en kan niet eens zelfstandig ademen..
Ik hoop dat hij in de toekomst geholpen kan worden, want de beste man heeft het niet verdiend.

De dader mag van mij wegrotten

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Eens kijken of het OM hiermee accoord gaat. Zeker met de discussie over het weigeren van een psychiatrisch onderzoek door verdachten wat momenteel actueel is.

voske83

• Senior gebruiker
Het openbaar ministerie had enkel 18 jaar gevangenisstraf geëist en geen TBS. Dat geen TBS is opgelegd zal daarom voor de officier denk ik geen aanleiding vormen om hoger beroep in te stellen.

Gast48368

• Gast
Dat geen TBS snap ik niet.

His Royal Dudeness Mr Pirovano

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
Bij mijn weten betekent 'gek zijn' voor een jurist iets anders dan voor een psycholoog.

Gast48368

• Gast
Dat geen TBS snap ik niet.

Ehhhhhmmmmm...........nu wel dus................. ::) ::) ::) :-X :-\

Advocaten raden cliënten tbs af
Uitgegeven: 31 juli 2009 21:29
Laatst gewijzigd: 31 juli 2009 21:29

HILVERSUM - Advocaten raden hun cliënten af mee te werken aan psychiatrisch onderzoek in het Pieter Baan Centrum. Volgens de advocaten is bij tbs-instellingen sprake van personeelstekorten, willekeur bij beoordelingen, lange wachtlijsten voor behandelingen en is vooral niet duidelijk wanneer iemand is uitbehandeld.
 © ANPDat bleek uit een vrijdag gepresenteerd onderzoek van NCRV Netwerk.

Het actualiteitenprogramma ondervroeg acht advocatenkantoren, die samen meer dan zevenhonderd tbs'ers vertegenwoordigen.

Yusel B.

Het programma illustreerde de problematiek met het geval van tbs'er Yusel B., die inmiddels twaalf jaar in een tbs-kliniek zit.

Als twintigjarige werd hij veroordeeld tot drie jaar cel en tbs wegens afpersing en diefstal. Keer op keer werd zijn tbs verlengd en inmiddels zit hij langer vast dan de gemiddelde moordenaar.

Het OM

Eerder deze week had het Openbaar Ministerie kritiek op de houding van de advocaten. Het OM vindt dat advocaten met een negatief advies het tbs-systeem ondermijnen, met als resultaat dat het aantal verdachten dat medewerking aan psychiatrisch onderzoek weigert, toeneemt.

Bij tbs is de kans dat een verdachte eerder op vrije voeten komt volgens het OM door de behandeling groter dan bij alleen gevangenisstraf.

© ANP