Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009

Auteur Topic: Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009  (gelezen 23206 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6743701/__Rob_Oostrom_voelt_geen_Rancune__.html?p=24,1

wo 19 mei 2010, 14:07  | 30 reacties
Video Binnenland Stelling van de Dag Examens
Twingly logoTwingly blog zoeken
Jouw blog hier

| lees voor
Rob Oostrom voelt geen Rancune

AMSTERDAM -  VIDEO In een exclusief interview met de Telegraaf vertelt de neergestoken politieagent Rob Oostrom openlijk over zijn toekomstplannen en de benefietwedstrijd voor zijn gezin.

Rob Oostrom voelt geen rancune jegens de dader.

Oostrom werd in januari 2009 op station Driebergen-Zeist neergestoken door een man die hij even daarvoor had weerhouden van een zelfmoordpoging. Hij raakte door het incident vrijwel geheel verlamd vanaf zijn nek.

Oostrom zit nu met hoge extra kosten en daarom besloot zijn oud-mentor Jan Pater geld in te zamelen met een sponsoracties. In totaal werd meer dan 40.000 euro bijeengebracht, waarvan een belangrijk deel door Telegraaflezers.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Rob Oostrom voelt geen rancune jegens de dader.

En zo hoort het, stukje vergeving...

Er is een onderzoek geweest, neem ik aan. Is de dader nou psychisch wel of niet in orde verklaard?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
En zo hoort het, stukje vergeving...

Dan nog kan ik me niet voorstellen dat je het iemand vergeeft. Begrijp wel dat je op een gegeven moment verder moet, maar ik vind het ''vergeven'' wel de andere kant van het verhaal.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Dan nog kan ik me niet voorstellen dat je het iemand vergeeft. Begrijp wel dat je op een gegeven moment verder moet, maar ik vind het ''vergeven'' wel de andere kant van het verhaal.

Is eigenlijk een indiscutabel iets, dat ligt helemaal aan je eigen persoonlijkheid. Wel kan ik zeggen dat ik zo iemand gauw zou vergeven. Tenslotte: wat kun je er nog aan doen? Als je weet dat die persoon psychisch niet in orde is, zal het voor de familie van de dader misschien wel net zo veel pijn hebben gedaan dan voor jou en je familie. Vandaar mijn vraag: is de dader nu wel of niet toerekeningsvatbaar cq. psychisch in orde?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Wel kan ik zeggen dat ik zo iemand gauw zou vergeven.

En zo hoort het, stukje vergeving...

Vanaf je nek verlamd, je schouders ophalen en zeggen; 't is je vergeven.  Ik denk dat Jerommeke dichter bij de realiteit zit... :-X


Gast

  • Gast
Ieder heeft zijn eigen realiteit. Zo ook heeft ieder zijn eigen visie op het leven. Vergeving is iets heel persoonlijks en kan nooit in een algemeen potje gegoten worden.


Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Verbijstering bij Rob Oostrom en zijn gezin

Dader neersteken politieman nu al op verlof

door John van den Heuvel en Bert Huisjes

AMSTERDAM -  Het is pas anderhalf jaar geleden dat politieman Rob Oostrom werd neergestoken, maar de dader van het misdrijf, mag als het aan justitie ligt vanaf vandaag alweer genieten van een vrij pinksterweekeinde.

Na zijn wandaad op het station Driebergen-Zeist werd de 28-jarige Cees van H. tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld, maar hij kreeg gisteren van justitie toestemming om vanaf vandaag tot en met maandagavond het huis van bewaring te verlaten. Het verlof zou hem zijn toegekend door de gevangenisdirecteur.

Rob Oostrom, die door de messteken verlamd raakte, belde gisteren zelf verontwaardigd en aangeslagen met deze krant. "Mijn advocaat is zojuist door justitie op de hoogte gesteld dat de dader morgenmiddag (vandaag, red.) naar huis mag. Ik ben totaal verbijsterd. Hij woont hier 5 kilometer vandaan, dus we kunnen hem zelfs op straat tegenkomen. Mijn hele gezin is shock, mijn vrouw Esther staat trillend in de keuken", aldus Oostrom, voor wie deze week nog een grote benefietactie werd gehouden in het Gelderse Lienden.

Bron: www.telegraaf.nl


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Verbijstering bij Rob Oostrom en zijn gezin

Dader neersteken politieman nu al op verlof

In dit land is men af en toe volslagen gek aan de kant van de autoriteiten.......
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


sylvester1986

  • Gast
Ik las inderdaad ook net het bericht dat de dader eerst al met verlof mocht >:(
Nederland is steeds zieker aan het worden en laat dus zien dat je als crimineel toch beter behandeld wordt dan als een agent die zijn leven op het spel zette om die idioot zijn leven te redden.
Bah je zou die gek maar tegenkomen met je gezin, als je het dan als crimineel toch goed voor elkaar hebt, dan wist ik in ieder geval wat ik zou doen >:( >:(


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Het verlof is inmiddels ingetrokken:

Citaat
Justitie trekt verlof dader politiedrama in
door John van den Heuvel en Bert Huisjes

AMSTERDAM -  De 28-jarige Cees van H., die vorig jaar politieman Rob Oostrom zwaar verwondde, komt vandaag toch niet vrij. Oostrom werd gisteren door zijn advocaat gebeld dat Van H., die na zijn wandaad op het station Driebergen-Zeist tot 15 jaar gevangenisstraf werd veroordeeld, een vrij pinksterweekend kreeg. De advocaat had dit gistermiddag van justitie vernomen. Vanmorgen heeft justitie laten weten dat deze mededeling op een misverstand berust. Cees van H. komt niet vrij.

Rob Oostrom, die door de messteken verlamd raakte, belde gisteren zelf verontwaardigd en aangeslagen met De Telegraaf. “Ik ben totaal verbijsterd. Hij woont hier 5 kilometer vandaan, dus we kunnen hem zelfs op straat tegenkomen. Mijn hele gezin is totaal in shock, mijn vrouw Esther staat trillend in de keuken” aldus Oostrom, voor wie deze week nog een grote benefietactie werd gehouden in Lienden.

De politieman probeerde in januari vorig jaar Cees van H. tegen te houden toen deze voor een trein wilde springen. Zonder iets te zeggen trok Van H. een groot mes en stak Oostrom in zijn borst en nek. De messtreken hadden een hoge dwarslaesie tot gevolg, waardoor Oostrom de rest van zijn leven vrijwel volledig verlamd is.

De mogelijke vrijlating leidde gisteren tot grote verontwaardiging bij de politie. Ook burgers reageerden vrijdagochtend woedend. Bij justitie was gisteravond niemand bereikbaar om het besluit toe te lichten. Na telefoontjes van De Telegraaf krant werd gisteravond op hoog niveau justitieel niveau spoedoverleg gevoerd.

De hoogste baas van het Openbaar Ministerie, procureur-generaal Harm Brouwer, zou zich gisteravond persoonlijk hebben ingespannen om het verlof tegen te houden. Vrijdagmorgen kwam het openbaar ministerie in Utrecht met een verklaring dat sprake is van een misverstand, die mogelijk verband houdt met een naamsverwisseling van de verdachte.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6756784/__Verlof_dader_politiedrama_ingetrokken__.html