Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009

Auteur Topic: Agent verlamd geraakt bij het voorkomen van suïcide - Driebergen 25-01-2009  (gelezen 22711 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Ik kan de frustratie zeker begrijpen, maar voor dit soort oog-om-oog-tand-om-tandmaatregelen zal je toch echt een enkeltje Iran of iets in die richting moeten boeken.

geloof me in sommige staten van amerika.... is de doodstraf nog steeds van toepassing, en geloof me een politieagent zo toetakelen...ik denk dat het die kant op gaat
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/457044/2010/01/16/Fiscus-plukt-verlamde-agent.dhtml

Fiscus plukt verlamde agent
Agent Rob Oostrom raakte verlamd bij een reddingspoging.

UTRECHT - De politieman die een jaar geleden op het station van Driebergen-Zeist verlamd raakte, terwijl hij een man met zelfmoordneigingen het leven redde, dreigt de helft van zijn uitkering kwijt te raken.
De verlamde man krijgt geld uit het politiefonds maar de belastingdienst wil de helft inpikken. De politievakbond ACP vindt dit te gek voor woorden, meldt het AD in de krant van zaterdag.

Politieagent Rob Oostrom liep een hoge dwarslaesie op toen de suïcidale man hem in de hals, borst en gezicht stak. De voorzitter van de politiebond, Gerrit van der Kamp vindt het "te gek voor woorden dat de minster van financiën met zijn blauwe vingers aan de uitkering moet komen van een tijdens zijn werk invalide geraakte politieman. Dat gaat wat ons betreft alle fatsoensnormen en morele normen te buiten."

De politievakbond voert nog onderhandelingen met het ministerie van Binnenlandse Zaken, maar heeft weinig vertrouwen in een goede afloop.

Zaterdag 23 januari en maandag 25 januari worden er benefietfietstochten gehouden voor Oostrom. (AHA)


Waag je in dienst van de overheid je leven.. kom je verlamd thuis.. komt diezelfde overheid ff vragen of je centen wil afdragen... heb hier eigenlijk geen woorden voor


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Waag je in dienst van de overheid je leven.. kom je verlamd thuis.. komt diezelfde overheid ff vragen of je centen wil afdragen... heb hier eigenlijk geen woorden voor

ik wel, twee zelfs

ronduit schandalig
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
We moeten het wel realistisch blijven zien

Iedereen die een schenking, een gift of loon krijgt betaald hierover belasting (vanaf een bepaald bedrag) een burger een diender  
er is maar 1 familie die nergens belasting over betaald.......

Ik begrijp dat het frustrerend is maar dat komt ook hoe het in de krant geschreven is, het lijkt net alsof hij gepakt gaat worden door de fiscus.

Als er had gestaan dat hij belasting moet betalen over de schenking, gift of loon dan was het misschien anders overgekomen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
We moeten het wel realistisch blijven zien

Iedereen die een schenking, een gift of loon krijgt betaald hierover belasting (vanaf een bepaald bedrag) een burger een diender  
er is maar 1 familie die nergens belasting over betaald.......

Ik begrijp dat het frustrerend is maar dat komt ook hoe het in de krant geschreven is, het lijkt net alsof hij gepakt gaat worden door de fiscus.

Als er had gestaan dat hij belasting moet betalen over de schenking, gift of loon dan was het misschien anders overgekomen


Dan nog is het toch belachelijk ... Omdat de overheid dingen niet goed geregeld heeft en er (prive) personen dingen gaan regelen moet er opeens belasting over betaald worden.

Als je als Amerikaanse soldaat een ledemaat verliest tijdens je werk hoef je jezelf nooit meer ergens druk om te maken ....... ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Maar ook Amerikaanse soldaten worden in de kou gezet hoor.
Ooit een documentaire gezien daarover, net zo schandalig als dit.
Je vraagt je af waarom je nog agent wordt, laag salaris, geen geschikte kleding, geen steun als het nodig is, respect is er bijna niet meer en als je iemand pakt, dan is die zo weer op vrije voeten.
Dit alles is zoals Grizz zegt: '' ronduit schandalig".


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
dit is niet alleen een probleem  van deze politie-agent, alleen hij komt er mee naar buiten.

zelf denk ik dat er een andere regeling moet gaan komen voor alle mensen die een bedrijfsongeval (zo zie ik dit ook) hebben gehad, want die zijn finacieel ook behoorlijk achteruit gegaan.


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Het punt is dat in dit geval de oorzaak van de betaling niets te maken heeft met de vraag of over de uitkering belasting verschuldigd is. Het gaat hier - waarschijnlijk - om "periodieke uitkeringen die niet in rechte vorderbaar zijn en worden ontvangen van een rechtspersoon". Daarover is altijd belasting verschuldigd. Zou het hier om een schadevergoeding zijn gegaan, dan was het heel goed mogelijk geweest dat deze onbelast was gebleven.


VpkAgz

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 403
Ik kan de frustratie zeker begrijpen, maar voor dit soort oog-om-oog-tand-om-tandmaatregelen zal je toch echt een enkeltje Iran of iets in die richting moeten boeken.

Dan sturen we dat beest naar Iran, dan kunnen ze hem daar stenigen, 1000 stokslagen geven, ophangen midden op de markt, enz.
Van mij mogen ze met die gast doen wat ze willen.
Die man heeft al z'n rechten gewoon verspeeld.

Nederland is gewoon te tolerant en te soft richting tuig.
Alles moet zogenaamd sociaal opgelost worden. Dit helpt gewoon niet. Goed voorbeeld is de TBS... Die resultaten zijn ook niet een staande ovatie waard.

Als een hond iemand een keer bijt, maken we hem af.
Als zo'n beest (die man is gewoon een beest, niet meer en niet minder) iemand voor het leven verminkt en invalide maakt, dan heeft hij recht op van alles en nog wat.
Echt, soms is het recht in Nederland gewoon heeeeeeel dom en onbegrijpelijk.

Overigens, als zo'n mafketel één van mijn dierbaren een soortgelijk iets zou aandoen, dan is die gast zijn leven niet meer zeker als hij uit de bak komt.
Want wraak is en blijft in sommige gevallen zoet.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Als een hond iemand een keer bijt, maken we hem af.
Als zo'n beest (die man is gewoon een beest, niet meer en niet minder) iemand voor het leven verminkt en invalide maakt, dan heeft hij recht op van alles en nog wat.
Echt, soms is het recht in Nederland gewoon heeeeeeel dom en onbegrijpelijk.

Overigens, als zo'n mafketel één van mijn dierbaren een soortgelijk iets zou aandoen, dan is die gast zijn leven niet meer zeker als hij uit de bak komt.
Want wraak is en blijft in sommige gevallen zoet.

wie het beest is is mij anders wel duidelijk...  :-X