Verbijstering bij Rob Oostrom en zijn gezin
Dader neersteken politieman nu al op verlof door John van den Heuvel en Bert Huisjes
AMSTERDAM - Het is pas anderhalf jaar geleden dat politieman Rob Oostrom werd neergestoken, maar de dader van het misdrijf, mag als het aan justitie ligt vanaf vandaag alweer genieten van een vrij pinksterweekeinde.
Na zijn wandaad op het station Driebergen-Zeist werd de 28-jarige Cees van H. tot 15 jaar gevangenisstraf veroordeeld, maar hij kreeg gisteren van justitie toestemming om vanaf vandaag tot en met maandagavond het huis van bewaring te verlaten. Het verlof zou hem zijn toegekend door de gevangenisdirecteur.
Rob Oostrom, die door de messteken verlamd raakte, belde gisteren zelf verontwaardigd en aangeslagen met deze krant. "Mijn advocaat is zojuist door justitie op de hoogte gesteld dat de dader morgenmiddag (vandaag, red.) naar huis mag. Ik ben totaal verbijsterd. Hij woont hier 5 kilometer vandaan, dus we kunnen hem zelfs op straat tegenkomen. Mijn hele gezin is shock, mijn vrouw Esther staat trillend in de keuken", aldus Oostrom, voor wie deze week nog een grote benefietactie werd gehouden in het Gelderse Lienden.
Bron:
www.telegraaf.nl