AED kast met een codeslot

Auteur Topic: AED kast met een codeslot  (gelezen 25316 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 22 mei 2009, 22:01:26
Da's toekomstmuziek!

Een vraag die veel gesteld word door personeel is, of de AED ook in een rijdende trein te gebruiken is. Dat kan. Als de AED bv. over een wissel rijdt als de AED net in een analysefase zit, dan zou het lichaam van het slachtoffer bewegingen kunnen maken en kan de AED niet analyseren. Hij zal dan aangeven 'beweging waargenomen, stop beweging'.  Als de trein door de wissels ( wat vaak maar kort duurt) is zal de AED de analysefase hervatten.

Er is geen AED die daarop beweging waargenomen geeft..    Daarvoor moet je de persoon toch flink door elkaar schudden...

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 23 mei 2009, 08:51:40
Maar een liggende patient  op de grond, zal nauwelijks bewegen. Zwaarte punt ligt laag..

Ook bij ons op de boot, bij stevige golven, geeft de AED nog niet eens een keer beweging waargenomen..

De NRR en de KNRM en reddingsbrigades hebben daar eens een onderzoek naar gedaan.. En tot hun schrik blijken geen van geteste AED echt beweging waargenomen te signaleren....  Dit zogenaamde beveiligingsmechanisme werkt nauwelijk in alle geteste gevallen..

Willem D.

• Kritisch forumlid
  • Senior gebruiker
  • EHV-er / BHV-er
Reactie #32 Gepost op: 23 mei 2009, 16:34:41
Even voor de duidelijkheid.
Heeft iemand ooit bewegingsdetectoren op de pads gezien ?
Nee ik ook niet, zelfs niet op de AED zelf.

De AED bekijkt de "ontvangen" electrische signalen of deze aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Is er (te) veel "ruis", "stoorsignalen" of "electrische afleidingen"  dan kan de voice prompt "beweging waargenomen" te horen zijn.
Kan worden veroorzaakt door ...
1) externe oorzaken, storende electromagnetische signalen in de onmiddelijke nabijheid (GSM, porto, C2000 ?) of afleiding van de "meetstroom" van de AED (hulpverlener)
2) daadwerkelijke bewegingen (spieractiviteit) door het slachtoffer zelf

Aanvulling :
Een AED "bekijkt en beoordeeld" dus de electrische activiteit en dus niet de mechanische!

OPROEP : Als iemand een foto van de bewegingsdetector heeft, graag een fotootje  op dit forum. ???
Ik heb een eigen mening, geen groepsmening. Elke toevallige overeenkomst is mooi meegenomen. Loopt mijn mening parallel met die van jouw, dan zijn we

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #33 Gepost op: 23 juli 2009, 17:16:05
Aanvulling :
Een AED "bekijkt en beoordeeld" dus de electrische activiteit en dus niet de mechanische!
OPROEP : Als iemand een foto van de bewegingsdetector heeft, graag een fotootje  op dit forum. ???

De spiercellen van het so zijn de bewegingssensoren, een spier die aanspant of ontspant veroorzaakt potentiaalverschillen die aan de buitenzijde gemeten kunnen worden (het hart is ook een spier) Met de precordiale klap wordt het hart mechanisch geprikkelt. Ik kan me dan ook voorstellen dat andere uitwendige trillingen en bewegingen spiercellen prikkelen welke de AED registreert. Als het so op zijn rug ligt, zal de onderste laag het meest geprikkeld worden. De pads zitten op de borst en de zijde van de borst. Het hart ligt tussen de pads en de electrische energie zal veel sterker zijn, dan de lectrische energie van signaalbronnen die niet tussen de pads liggen.

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 19 februari 2011, 19:23:30
Op elk (grote) station hangt of hangen een of meerdere AED's. Dit is natuurlijk super, hoe sneller zon ding bij een reanimatie ter plaatse is hoe beter!

Nu komt echter de keer zijde. Bij de "tickets & service" hangt een AED die voor een ieder te pakken c.q. te gebruiken is.
Om 22:00 uur gaat "tickets & service" dicht en dan ben je "aangewezen" op de AED's die achter slot en grendel hangen.
Elke NS medewerker/SpoPo kent hier de code van maar deze zijn ook na 22:00 uur niet meer aanwezig, in ieder geval niet in grote getallen.

Nu ben je in burger op een station in de avonduren (als brandweerman, politieagent, verpleegkundige, ehbo'er enz.) en stort er iemand voor je neus in elkaar. Zoals opgeleid ga je proberen te achterhalen wat er aan de hand is met die persoon nadat je gealarmeerd hebt. Nu constateer je een hartstilstand, jij wilt alvast aan de slag met die AED die toevallig net naast je hangt maar, wat is de code???

Is de meldkamer op de hoogte van deze code/is deze bekend bij de verschillende disciplines?
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #35 Gepost op: 19 februari 2011, 19:36:53
Ik heb al even weer gezocht maar het niet weer kunnen vinden

er staat ergens op het wereld wijde web de code van die kastjes..
die is voor alle stations gelijk.

edit gevonden:

Op NS stations zit de AED achter een cijferslot - code ****.
Dit, om misbruik te voorkomen; zorg dat ú de AED wel kunt pakken!

(via :http://www.************)
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 19 februari 2011, 19:37:19
In Loon op Zand zend AED-Alert de code mee van de AED kasten, werkt top O0

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 19 februari 2011, 19:38:14
Ik heb al even weer gezocht maar het niet weer kunnen vinden

er staat ergens op het wereld wijde web de code van die kastjes..
die is voor alle stations gelijk.

Als je hem gevonden hebt, plaats hem dan a.j.b. niet (PM mag altijd   ;))

Dan hangen er binnenkort namelijk een stuk minder van die apparaten...  :-X

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #38 Gepost op: 19 februari 2011, 19:46:12
Als je hem gevonden hebt, plaats hem dan a.j.b. niet (PM mag altijd   ;))

Dan hangen er binnenkort namelijk een stuk minder van die apparaten...  :-X

zoals ik al zei staat de code al op internet ;)

ik heb de mods gevraagd uit mijn post de code zelf te verwijderen
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

Bengi

• P-GLM
  • Forum gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2011, 20:52:37
De NS heeft mede door opmerkingen van politie besloten alle kasten te bestickeren met de tekst (gelijkend)

Nood? geen ns-medewerker? bel voor code 0900-*****

-
Is al mee begonnen tussen haakjes  e050
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"