Jullie mening over nieuwe SIGMA autobordjes!

Auteur Topic: Jullie mening over nieuwe SIGMA autobordjes!  (gelezen 14463 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #60 Gepost op: 11 oktober 2004, 09:15:09
Ziet er mooi uit. Lijkt veel op mijn bordje, zie page 1 van dit topic.


Marc S

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Reactie #61 Gepost op: 11 oktober 2004, 12:19:23
Hebben jullie die gele bordjes zelf gemaakt of gekocht.


Michel

  • Gast
Reactie #62 Gepost op: 11 oktober 2004, 12:25:08
Nee, niet zelf gemaakt. Ik heb hem gekocht bij de brandweerwinkel.

Groeten van Michel


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #63 Gepost op: 11 oktober 2004, 13:08:14
Hebben jullie die gele bordjes zelf gemaakt of gekocht.

Self made


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #64 Gepost op: 11 oktober 2004, 16:53:05
ik heb hem ook besteld bij de brandweerwinkel.


Ambu.952

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 12 november 2004, 20:21:52
Sinds kort heb ik hem nu dus ook  ;D gebruik hem nog niet omdat ik nog niet de opleiding volg maar dan heb ik hem al tenminste  ;).

Groeten,
Rolf


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #66 Gepost op: 13 november 2004, 14:50:54
Sinds kort heb ik hem nu dus ook  ;D gebruik hem nog niet omdat ik nog niet de opleiding volg maar dan heb ik hem al tenminste  ;).

Groeten,
Rolf

Dan heb je wel een goede reden om door je opleiding te komen :-)
Nurse powerrrrr


logistiek

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 14 december 2004, 18:06:43
ziet er allemaal fraai uit, mijn bezwaar is wel dat de star of life en het rode kruis embleem beschermde logo's zijn, deze mag je dus niet splitsen en of bewerken hier zou je zelfs problemen kunnen krijgen, en deze nieuwe logo's hebben geen officiele status, het is idd voor insiders leuk om te kunnen laten zien dat je bij het sigma zit, maar geeft geen recht om bij evenementen door te kunnen rijden laat staan bij incidenten.

met vriendelijke groet logistiek.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #68 Gepost op: 15 december 2004, 16:27:49
Het is idd voor insiders leuk om te kunnen laten zien dat je bij het sigma zit, maar geeft geen recht om bij evenementen door te kunnen rijden laat staan bij incidenten.

Daar zijn de bordjes ook niet voor bedoeld.  ;)

Bovendien als je bij een incident een functie hebt te vervullen mag je met en zonder bordje doorrijden.  ;)


sigmash

  • Gast
Reactie #69 Gepost op: 15 december 2004, 19:39:36
Nee ze zijn zeker niet voor stunts uit te halen in het verkeer ! Wel handig om herkenbaar te zijn als vrijwillig medisch hulpverlener en niet ingeparkeerd te raken of zoals ik persoonlijk heb mogen ervaren als je stopt bij een ongeval om EH te verlenen. Dan is het dus wel een voorwaarde dat "het grootte publiek" snapt wat het inhoud. Bij een bordje waarvan je de afkorting moet gaan uitleggen gaat die vogel dus niet op. Dus dan kom je toch al gauw bij de serie gele bordjes van de brandweerwinkel uit. Die zijn super ik heb hem ook in bestelling !

Wat betreft gebruik van logo's mij is ooit verteld dat de SOL niet (meer) beschermd is en vrij te gebruiken. Ik zag het laatst zelfs het deksel van een EHBO-tommel in de ANWB winkel. Wat betreft het RK, het NRK mag wat mij betreft in haar handjes klappen dat haar logo zo'n enorme bekendheid geniet. Als je een kind een ambulance laat tekenen, komt er een rood kruis op geen SOL ! Wat mij betreft mag er minder moeilijk worden gedaan om dit te gebruiken als symbool voor medische hulp.

m.v.g.

Robin