Vreemd verhaal:
Bij ons in de wijk staat al maanden een hele grote auto (Saab) geparkeerd op de parkeerplaats hier in de wijk. Hij staat geparkeerd voor een stoep die daar vrij smal is. De Saab is heel groot en staat met zijn voorkant helemaal over de stoep geparkeerd, waardoor er bijna niemand meer langs kan. Je kunt er lopend nog net tussendoor wurmen. Nu zag ik dat er ook een raam in was geslagen, en was ik er eigenlijk wel zeker van dat er iets met die auto aan de hand moest zijn.
Nu was me dat al tijden opgevallen omdat ik er altijd langs moet met de kinderwagen om het winkelcentrum te bereiken, zo ook het consultatiebureau en de huisartsenpraktijk, en ik niet alleen. Ook ouderen (het bejaardentehuis ligt vlakbij) met rollator en rolstoel kunnen er niet meer langs. Het alternatief is over de parkeerplaats lopen, tussen de auto's door. Dit is levensgevaarlijk omdat het ook een doorgaande hele drukke route is naar de huizen in de wijk. Ook auto's komen links en rechts van en naar de parkeerplaatsen gereden.
Maar goed, ik vandaag maar eens even gebeld: Bleken meerdere mutaties van bekend te zijn, maar werd mij verteld: "helaas" is de auto niet gestolen en mag de politie hem niet zomaar weg laten slepen. Ze zijn er mee bezig, maar meneer moet eerst aangeschreven worden waarom ie daar staat, daar mag hij dan weer op reageren, bla bla bla..........
Dus ik zei: Het belang van de meneer (die dus formeel eigenaar is) die zijn wrak daar maandenlang parkeert gaat voor de veiligheid van alle mensen uit de wijk?
Antwoord: Ja, wij kunnen er helaas niets aan doen momenteel.
Ik vind dit onbegrijpelijk. Ook de plaatselijke chinees heeft er veel hinder van, hij staat bijna bij hem in de voordeur geparkeerd.
Is hier nou echt niets aan te doen? Ik vind dit eigenlijk te bizar voor woorden........