Dit is nog steeds niet uniform geregeld.
Een aantal vervoerders hebben gekozen voor een tenue dat aansluit bij de ambulancesector.
Andere gaan meer richting MMT, waarschijnlijk omdat ze werken als MMA
Medi Expresse heeft jaren het rood/geel/wit tenue gehad (en dat was het reddingsbrigade tenue
. Tegenwoordig zijn ze allang overgestapt naar de ambulancekleuren.....
(Ik vraag mij trouwens af wie er eerder het rood/geel had, het MMT of Medi-Expresse (waar ze in ieder geval al in 2000 er zo bij liepen).
Niets mis verder met een hapchauffeur/mobiel medisch assistent in ambulancekleuren.
Ik heb al heel wat keren op de afdeling staan overdragen aan de chauffeur tot hij/zij mij vriendelijk verwees naar de collega die achter me stond!
Gebeurt ons hier op de wagen ook nog wel eens. Wij maken ons er niet druk om, de AVP luistert toch wel mee en anders draagt de ACH nog wel een keer over aan de AVP.
Mijn ervaring is juist andersom. Als ik samen met de arts naar binnen ga in me kloffie merk je vaak dat mensen daar blij mee zijn. Ze krijgen het gevoel dat ze serieus genomen worden met hun klachten. Het oogt ook professioneler. Hetzelfde geldt voor op straat. Als het voorkomt dat wij hulpverlening kunnen bieden bij ongelukken oid merk je gauw dat mensen gerustgesteld worden met het idee dat er herkenbare/zichtbare hulpverleners aanwezig zijn.
EENS
De enige die van mij wel eens een jasje met opschrift zouden mogen gaan dragen zijn de huisartsen zelf. In een ruimte vol mensen zijn ze niet altijd direct herkenbaar