mini-choppers met kenteken op de weg?

Auteur Topic: mini-choppers met kenteken op de weg?  (gelezen 7897 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marijn12

  • Gast
Gepost op: 10 februari 2009, 21:39:48
hallo iedereen.
ik had een vraagje:
mag je met een mini-chopper (met kenteken) als je brommercerfiticaat hebt, op de weg ermee?
want ik zie af en toe wel dat men minichoppers met kenteken verkoopt, maar mag ik er dan ook mee op de weg?
mvb. Marijn  8)




Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2009, 22:05:39
Volgens mij zijn mini-choppers nooit WA verzekerd en met een onverzekerd voertuig mag je de weg niet op.
Het antwoord is dus nee.

Politie Drenthe heeft hier nog een interessant stukje over geschreven: http://www.politie.nl/Drenthe/Verkeer/Minibikes.asp
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2009, 22:19:30
De topicstarter spreekt over een mini-chopper met kenteken. En voor het verkrijgen van een kenteken moet deze dan bij de RDW zijn aangeboden voor een keuring. Of bedoeld de topicstarter dat hij een mini-chopper wil aankopen en die dan wil voorzien van een kenteken?


marijn12

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2009, 22:27:39
nee, je kunt er zo kopen MET kenteken.
via e-bay en marktplaats staan er regelmatig te koop.
verlichting, snelheidsmeters en alles aanwezig, maar dan nog niet?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2009, 22:49:07
Caveat emptor!

Als in: Weet wat je koopt!

Minibikes mogen in Nederland de openbare weg niet op. Je krijgt ze niet verzekerd. Kenteken of niet.
Vind ik trouwens knap, zo'n kenteken op een voertuig wat niet eens op de openbare weg mag komen. Voor dat je een kenteken krijgt, moet het motorvoertuig geschouwd worden. En correct me if I'm wrong, maar als het goedkeuringsmerk ontbreekt, kan zo'n bromvlieg niet eens goed gekeurd worden.

DB zegt: met een grote boog om heen lopen!


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #5 Gepost op: 11 februari 2009, 10:51:16
Als een voertuig door de RDW is goed-gekeurd en voorzien van een kenteken, kan je het verzekeren en dan mag je er mee de openbareweg op.
Het is een van de taken van de RDW om voertuigen te keuren voor gebruik op de openbareweg.
Als het niet op de weg mag krijgt ook geen kenteken.
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #6 Gepost op: 11 februari 2009, 17:55:09
Zoals Tosa zegt, indien het en kenteken heeft is het goedgekeurd door de RDW en dus gewoon te verzekeren.
Moet je natuurlijk wel even nagaan of het allemaal klopt wat er op het kentekenbewijs staat ( checken of het kentekenbewijs en de plaat wel horen bij de mini-chopper)

En, als je alleen een bromfiets certificaat/ bromfiets rijbewijs hebt, kijken naar wat het is gekeurd, bromfiets (onder 50CC) of motor.

Edit, ff gespeurd, zie http://link.marktplaats.nl/218816329