Wie heeft een oplossing : "status" doorgeven na alarmering personen...

Auteur Topic: Wie heeft een oplossing : "status" doorgeven na alarmering personen...  (gelezen 4128 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
klinkt misschien ouderwets, maar bij ons sms't iedereen naar 1 coordinator, die eventueel extra mensen alarmeert, mensen afbelt etc.

Wat wij niet doen, maar hierbij nog zou kunnen met de nieuwste mobieltjes: groeps-sms'en. Als hij het overzicht heeft, sms't hij de hele groep terug wie er komt, wie niet en eventueel extra info.
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Zo erg moeilijk kan het niet zijn..

Je neemt een abbonnement sms to mail -->
via de mail-applicatie laat je een bestandje aanmaken op basis van de afzender via FTP op je webserver en en je maakt een  http: pagina die check of het bestandje van die afzender er is of niet...

Een ander manier is te werken met SMS to SNMP traps dienst.. waarbij een SNMP trap verstuurd word naar een server en dit leid tot aan status verandering op een html pagina..

Je moet ergens een SMS berichtje op een map laten uitkomen die weer word uitgelezen door een HTML pagina..
En daar zijn meerdere wegen naar rome voor..


Medical-S

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 15
  • Jou kennis is het hart van de hulpverlening!
    • www.medical-s.nl
we hebben wat gevonden we hebben er reeds mee getest, En werkt perfect voor jullie situatie
kijk op de deze link voor meer informatie: http://www.semafonieshop.nl/index.php/semafonie/callmax/alfanumeriek/swissphone-de955.html


Responder

  • Gast
Als medewerker van Respond (leverancier van Communicator) zag ik dit topic staan op het forum. Wellicht is de module Webclient Advanced iets voor jullie.

Hieronder wat algemene (marketing) informatie over Webclient Advanced:

Webclient Advanced
Wie:   
Communicator Webclient Advanced is bedoeld voor organisaties die alarmeringsgegevens willen kunnen (laten) beheren vanaf elke werkplek met internetaansluiting en die bovendien een gedeelte van de functionaliteit van het Communicator systeem op afstand willen kunnen gebruiken.
   
Wat:   
  • Personen toevoegen aan de alarmeringsdatabase,
    NAW gegevens van op te roepen personen beheren,
    Persoonsrapporten per organisatie inzien,
    Bereikbaarheidsgegevens van personen terugvinden middels een handige zoekfunctie. Zoeken is mogelijk op achternaam, functie of woonplaats,
    Logging van alle gedane acties,
    Personen toegang verlenen en rechten toekennen voor het systeem op basis van rollen.
Én:
  • Scenario’s starten, stoppen en volgen,
    Activeringsrapporten inzien en uitdraaien.
   
Voordelen:   
  • Via enkele klikken met uw muis is een scenario geactiveerd of gestopt,
    Het verloop van een scenario kan op afstand gevolgd worden,
    Installatie van specifieke software op werkplekniveau is niet nodig,
    Communicator Webclient Advanced is in te zetten in combinatie met elk Communicator systeem.


Meer info: Pieter Vermeer, Accountmanager, Respond
013-5321001 of pvermeer@respond.nl