aanpassing sigma aanhanger

Auteur Topic: aanpassing sigma aanhanger  (gelezen 15720 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ThomasW

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #10 Gepost op: 22 april 2009, 20:53:35

We hebben aangegeven als groep(sigma-groep)  dat we een aantal zaken gemist hebben tijdens inzetten in het verleden.
Met name het verzorgingsmateriaal hebben we gemist.

Zo heeft Utrecht een koffiezetautomaat aan de uitrusting toegevoegd...


1964Frank

  • particulier beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
  • 1 dag niet gelachen is 1 dag niet geleefd.
Reactie #11 Gepost op: 23 april 2009, 06:12:35
Is toch hopelijk GEEN Senseo :)
Zo heeft Utrecht een koffiezetautomaat aan de uitrusting toegevoegd...


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #12 Gepost op: 3 september 2010, 20:57:01
Er is weer nieuw nieuws rondom de modificatie van de aanhangers.

Tijdens de afgelopen zomerstop zijn de bakken uit de aanhangers aangepast.
Er zat een inhoudssticker van de aanwezig materialen in de koffers, die voorzien was van tekst.
Dit is nu veranderd naar een inhoudssticker met tekst en een foto van de materialen in de bak.

Verder zijn de zuurstofflessen vervangen.
Er is een ander model in de aanhanger geplaatst en zijn er 10 losse zuurstofklokken bij de 20 flessen geleverd.

Verder is er nog het een en ander aan de indelingen van de voertuigen en aanhangers veranderd.

Tot slot ook nog ander nieuws.
Gisteren kregen we mondeling te horen, dat BZK alle HAB's uit heel Nederland op non-actief heeft gezet.
Alle HAB's zijn niet meer inzetbaar en vallen niet meer onder de verantwoordelijkheid van BZK.

Er zijn onderhandelingen bezig wat er met de HAB's gaat gebeuren.
In Hollands Midden is bijv. de RAD in onderhandeling om de lokale HAB's over te nemen van BZK.


peter h

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 353
  • instructeur EH/BHV/(P)BLS, AED, WO, verder Sigma
Reactie #13 Gepost op: 4 september 2010, 14:55:24


Tot slot ook nog ander nieuws.
Gisteren kregen we mondeling te horen, dat BZK alle HAB's uit heel Nederland op non-actief heeft gezet.
Alle HAB's zijn niet meer inzetbaar en vallen niet meer onder de verantwoordelijkheid van BZK.

Er zijn onderhandelingen bezig wat er met de HAB's gaat gebeuren.
In Hollands Midden is bijv. de RAD in onderhandeling om de lokale HAB's over te nemen van BZK.

wij kregen te horen dat het aantal HAB drastisch wordt verminderd. de HAB in Alkmaar bijvoorbeeld, zal voor een straal van 100 km inzetbaar zijn. hierdoor zullen in die straal een flink aantal HAB's verdwijnen, maar de bakken die blijven, vallen nog wel onder BZK


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #14 Gepost op: 5 september 2010, 18:22:02
De haakarmbakken worden inderdaad drastisch verminderd maar die blijven zijn niet op non actief.
wel is er bekend dat er in noord nederland nog 2 haakarmbakken over blijven ( friesland en drenthe) en dat de ghor gaat proberen die andere ( groningen) over te nemen om als oefen bak te dienen.
De overgebleven haakarmbakken mogen door het grotere inzet gebied niet meer bij 112 dagen gebruikt worden.


Bianca


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #15 Gepost op: 5 september 2010, 19:46:43
De overgebleven haakarmbakken mogen door het grotere inzet gebied niet meer bij 112 dagen gebruikt worden.
Bianca

Er wordt dus weer lekker bezuigd heb ik de indruk. Jammer dat de demo's zo wegvallen, lijkt me een goede manier van promotie voor nieuwe SIGMA leden en kenbaar maken van wat er aan hulpverlening mogelijk is.

Wellicht zou 1 van de overgebleven haakarmbakken juist voor demo's, 112 dagen etc dienst kunnen doen.
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #16 Gepost op: 6 september 2010, 13:29:19
Er wordt dus weer lekker bezuigd heb ik de indruk. Jammer dat de demo's zo wegvallen, lijkt me een goede manier van promotie voor nieuwe SIGMA leden en kenbaar maken van wat er aan hulpverlening mogelijk is.

Je kunt toch prima demo's geven zónder de haakarmbak? Ik kan me niet herinneren dat wij bij een demo ooit de bak mee hadden, ook bijvoorbeeld afgelopen weekend niet tijdens de wereldhavendagen.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #17 Gepost op: 7 september 2010, 10:59:08
Je kan ook goed aan 112 dagen mee werken zonder de haakarmbak. ja hebt de tent en zo toch bij je en de AMBU bus waarschijnlijk ook en daar staat alles in wat je nodig hebt om de tent in te richten.
erbij vertellen dat er nog een haakarmbak is waar ook nog materiaal in zit om te bevooraden is een eitje dat doen wij al jaren.
 O0

Bianca


Theo

  • Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
    • EHBO Service Nederland
Reactie #18 Gepost op: 7 september 2010, 18:13:33

Verder is er nog het een en ander aan de indelingen van de voertuigen en aanhangers veranderd.

Tot slot ook nog ander nieuws.
Gisteren kregen we mondeling te horen, dat BZK alle HAB's uit heel Nederland op non-actief heeft gezet.
Alle HAB's zijn niet meer inzetbaar en vallen niet meer onder de verantwoordelijkheid van BZK.

Er zijn onderhandelingen bezig wat er met de HAB's gaat gebeuren.
In Hollands Midden is bijv. de RAD in onderhandeling om de lokale HAB's over te nemen van BZK.

Volgens mij is het verhaal niet helemaal compleet. Zie onderstaande link.

http://www.lfr.nl/projecten-producten/ghor/reductie-gnk/buiten-gebruik

Groet, Theo.
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.


NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #19 Gepost op: 7 september 2010, 19:07:39
Als ik het goed begrepen heb, kan bestaat er voor een regio de mogelijkheid om de (verlopen) Haakarmbak te houden voor scholing en oefening. Dit moet dan wel op de bak kenbaar gemaakt worden. Wellicht kan je zo'n oefenbak ook mooi meenemen naar een demonstratiedag ;)
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening