aanpassing sigma aanhanger

Auteur Topic: aanpassing sigma aanhanger  (gelezen 15727 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #20 Gepost op: 7 september 2010, 19:44:34
wij kregen te horen dat het aantal HAB drastisch wordt verminderd. de HAB in Alkmaar bijvoorbeeld, zal voor een straal van 100 km inzetbaar zijn. hierdoor zullen in die straal een flink aantal HAB's verdwijnen, maar de bakken die blijven, vallen nog wel onder BZK
Er wordt dus weer lekker bezuigd heb ik de indruk. Jammer dat de demo's zo wegvallen, lijkt me een goede manier van promotie voor nieuwe SIGMA leden en kenbaar maken van wat er aan hulpverlening mogelijk is.

Wellicht zou 1 van de overgebleven haakarmbakken juist voor demo's, 112 dagen etc dienst kunnen doen.

Er was toen ik afgelopen jaar de sigma opleiding deed sprake van dat er van de 46 bakken in nederland er  maar 13 over zouden blijven voor de rest van nederland! (verdeelt over verschillende regio´s')
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #21 Gepost op: 10 september 2010, 02:12:20
De haakarmbakken worden inderdaad drastisch verminderd maar die blijven zijn niet op non actief.
wel is er bekend dat er in noord nederland nog 2 haakarmbakken over blijven ( friesland en drenthe) en dat de ghor gaat proberen die andere ( groningen) over te nemen om als oefen bak te dienen.
De overgebleven haakarmbakken mogen door het grotere inzet gebied niet meer bij 112 dagen gebruikt worden.


Bianca

klopt...wij raken onze HAB kwijt..
we moeten samen doen met drenthe of friesland..
wat ik heb begrepen wordt de hab omgebouwd in groningen als kleding magazijn.
onze uniformen komen er in te hangen.
dit omdat wij al jaren met onze kleding loopt te zeulen omdat de brandweer geen ruimte heeft voor ons.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #22 Gepost op: 10 september 2010, 19:45:35
klopt...wij raken onze HAB kwijt..
we moeten samen doen met drenthe of friesland..
wat ik heb begrepen wordt de hab omgebouwd in groningen als kleding magazijn.
onze uniformen komen er in te hangen.
dit omdat wij al jaren met onze kleding loopt te zeulen omdat de brandweer geen ruimte heeft voor ons.


jullie hebben tenminste eigen kleding ^-^


camende

  • Reddingsbrigade & LOTUS & Sigma
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 36
Reactie #23 Gepost op: 10 september 2010, 20:14:54
De meesten hebben bij ons eigen oefenkleding, maar de leden die de profcheck vorig jaar gedaan hebben nog steeds niet... :o, jammer had van een dergelijke organisatie wel meer verwacht...


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #24 Gepost op: 11 september 2010, 21:09:19
De haakarmbakken worden inderdaad drastisch verminderd maar die blijven zijn niet op non actief.
wel is er bekend dat er in noord nederland nog 2 haakarmbakken over blijven ( friesland en drenthe) en dat de ghor gaat proberen die andere ( groningen) over te nemen om als oefen bak te dienen.
De overgebleven haakarmbakken mogen door het grotere inzet gebied niet meer bij 112 dagen gebruikt worden.


Bianca
Oh dat zou dus betekennen dat Friesland ook één van de twee haakarmbakken kwijt raakt. Er was ook  slechts één van de twee die een up-date had ondergaan.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #25 Gepost op: 12 september 2010, 18:32:50
jullie hebben tenminste eigen kleding ^-^

onze kleding op maat gaat er uit...
we krijgen nu nieuwe overallen op maat.
beetje het idee zoals bij jullie in drenthe..

het pakket bestaat uit 1 overal, 1 jas, en mischien met de tijd een t-shirt


GHD

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 485
Reactie #26 Gepost op: 12 september 2010, 18:34:51
Oh dat zou dus betekennen dat Friesland ook één van de twee haakarmbakken kwijt raakt. Er was ook  slechts één van de twee die een up-date had ondergaan.

klopt ook.
ik geloof dat die van Drachten blijft staan, en die van Leeuwarden (louwerd) weg gaat.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #27 Gepost op: 12 september 2010, 21:59:12
onze kleding op maat gaat er uit...
we krijgen nu nieuwe overallen op maat.
beetje het idee zoals bij jullie in drenthe..

het pakket bestaat uit 1 overal, 1 jas, en mischien met de tijd een t-shirt

Oww wat zonde die overals zijn echt maar niks als je een vrouw bent. :-X :o
gelukkig is het bij jullie dan wel OP MAAT
dat is hier ook niet.
Alleen als je echt niet past in een bestaande krijg je een "ëigen"


Bianca  sinds gisteren SIGMA LID AF.


Eric

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 144
Reactie #28 Gepost op: 15 september 2010, 20:56:15
klopt ook.
ik geloof dat die van Drachten blijft staan, en die van Leeuwarden (louwerd) weg gaat.

Dan zal de haakarmbak die nu in Ljouwerd staat doorschuiven naar Drachten, aangezien de haakarmbak van Drachten nog niet aangepast is. Lijkt mij geografisch gezien ook beter, aangezien ( een gedeelte van ) Groningen dan ook tot het verzorgingsgebied gaat horen.
Brandwacht BHV 'er Eerste hulpverlener Medewerker verbindingsdienst rode kruis Lid geneeskundige eenheid (sigmalid)