Nieuwe brancherichtlijn Reddingsbrigade / Strandwacht B eis

Auteur Topic: Nieuwe brancherichtlijn Reddingsbrigade / Strandwacht B eis  (gelezen 19675 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #60 Gepost op: 23 februari 2009, 14:59:35
Ik verwacht eigenlijk dat wij binnenkort een tafel in het MICK krijgen... :D 8)

Ik zal eens kijken of het rooster van Fly en ondergetekende aangepast kan worden!!! Maar dan wel een tafel on-site en niet drie hoog achter op de Zijlweg!

;D  ;D

RR (ik heb 4 weken vrij in juli en augustus)
Elke hulpverlening start met communicatie.

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 23 februari 2009, 15:11:14
Hebben jullie alle posten nog zelfstandig? Wat hier in de buurt zie je steeds meer dat gewoon alles door één CP wordt geregeld...die van Den Haag is al zowat een meldkamer opzich :D

En de prioriteiten krijgen wij altijd van of de CP(waar dus een centralist of bevelvoerder zit) of het AC(met de p2000 melding of bij inmelden)...je moet dus ook toestemming hebben van minimaal een.  

Joost (hier ook binnenkort een nieuwe regionale meldkamer...dus wie weet ;D)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 23 februari 2009, 18:32:16
Ik verwacht eigenlijk dat wij binnenkort een tafel in het MICK krijgen... :D 8)
Maar je raakt hier een goed punt RR, zeker iets om met de ploegleiders e.d. is door te spreken. Het belang van de centralist, of diegene die de telefoon aanneemt wordt steeds groter en zaken als uitvragen e.d. belangrijker, maar wat dacht je van de registratie, dat is het laatste punt dat we nu snel voortvarend moeten aanpakken want zeker in combinatie met OGS is een gedegen registratie van groot belang!!

Ja, zelfs met een oefening zie ik kans om de meest ervaren centralist in de stress te laten schieten. Zeer ervaren krachten vragen onder tijdsdruk niet voldoende door, wat weer veel meer tijd kost dan even doorvragen. Daarbij rijst steeds de vraag, hoever rijkt de bevoegdheid van de centralist. Waar houdt die op en waar begint die van de schipper/chauffeur. Waar zet je de postcommandant, achter de mic of achter de tafel. Zeker is dat een inzet valt of staat met de centralist

Henk

Fly

• Forum gebruiker
  • piepen is een vak
    • Stichting de Waecker
Reactie #63 Gepost op: 23 februari 2009, 19:30:35
Afgelopen zondag aardig mijn best gedaan, KLPD heli, Noodhulp Politie Kennemerland, KNRM Zandvoort en RB zandvoort aan elkaar gekoppeld ivm een zoekaktie.  :)
ps. RR in dacht dat je ziek was  8)

Fly
aan het strand is iedereen directeur

Nachtbroeder

• Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 23 februari 2009, 19:33:56
Afgelopen zondag aardig mijn best gedaan, KLPD heli, Noodhulp Politie Kennemerland, KNRM Zandvoort en RB zandvoort aan elkaar gekoppeld ivm een zoekaktie.  :)
ps. RR in dacht dat je ziek was  8)

Fly

En werkte het een beetje?? :)

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #65 Gepost op: 23 februari 2009, 20:07:55
Ik vond het perfect werken... Lekkere korte communicatie lijnen zo.
Jij had het makkelijk, alles liep via het HB Kennemerland nu... ;)

Goed geregeld Ron...

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 23 februari 2009, 20:21:01
Ik vond het perfect werken... Lekkere korte communicatie lijnen zo.

Goed geregeld Ron...
Ik vond m ook top Fly!..wij zaten met 3 man in de CP RB Zandvoort, op het strand, en konden ons door jullie prettige koppelwerk bezig houden met andere belangrijke zaken: Koffie, roddel en achterklap en een beetje internetten..
[img]/img]

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #67 Gepost op: 23 februari 2009, 21:23:57
Ja, zelfs met een oefening zie ik kans om de meest ervaren centralist in de stress te laten schieten. Zeer ervaren krachten vragen onder tijdsdruk niet voldoende door, wat weer veel meer tijd kost dan even doorvragen. Daarbij rijst steeds de vraag, hoever rijkt de bevoegdheid van de centralist. Waar houdt die op en waar begint die van de schipper/chauffeur. Waar zet je de postcommandant, achter de mic of achter de tafel. Zeker is dat een inzet valt of staat met de centralist

Henk

Fly

Hieruit blijkt maar weer dat een centralist, BRW/ Politie of ambu, de hulpverlening organiseert. En het maakt dus niet uit of er een post commandant is. Een goede centralist heb je veel meer aan.

Tot waar rijken de bevoegdheden van een centralist? Heel simpel, een ieder is verantwoordelijk voor zijn doen en laten. Dus ook de chauffeur van een hulpverleningsvoertuig, zo ook de schipper van een hulpverleningsvaartuig. Met een dergelijke multi-disciplinaire zoekactie als gister heb je helemaal geen post-commandant nodig. Een goede centralist doet wonderen, want wat is de meerwaarde van de post-commandant in deze???

RR (als een spin in het web)
Elke hulpverlening start met communicatie.

donblondie

• Forum gebruiker
Reactie #68 Gepost op: 24 februari 2009, 15:33:57
Hieruit blijkt maar weer dat een centralist, BRW/ Politie of ambu, de hulpverlening organiseert. En het maakt dus niet uit of er een post commandant is. Een goede centralist heb je veel meer aan.

Tot waar rijken de bevoegdheden van een centralist? Heel simpel, een ieder is verantwoordelijk voor zijn doen en laten. Dus ook de chauffeur van een hulpverleningsvoertuig, zo ook de schipper van een hulpverleningsvaartuig. Met een dergelijke multi-disciplinaire zoekactie als gister heb je helemaal geen post-commandant nodig. Een goede centralist doet wonderen, want wat is de meerwaarde van de post-commandant in deze???

RR (als een spin in het web)
Ik ben volgendeweek zondag weer postcommandant dus maak me gek RR of FLY  ;)

Jort

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #69 Gepost op: 24 februari 2009, 21:17:03
Ik ben volgendeweek zondag weer postcommandant dus maak me gek RR of FLY  ;)

Maby ga ik je ook wel weer gek maken, pas maar op!!!:)
Doe jij maar normaal, ik doe al gek genoeg!!!