Zoals al eerder aangegeven ben ik, net als meerdere forumgangers, "het half bakken" en "je eigenstraatje schoonvegen" van reddingsbrigade bestuurders meer dan zat. Is het geen gedoog-regeling hiervoor, dan wel een "pardon"-regeling daarvoor. Leef eens de regeltjes na. Wees blij dat men strandwacht/ binnenwater B heeft genomen, want stel dat men een AED-certificaat als richtlijn had, dan viel de ander kant van RN KNBRD er over. Terwijl ik van mening ben dat in alle hulpverleningsvoertuigen een AED behoort te zitten. En er waarschijnlijk ook in zit!
Nu moet ik toegeven dat mijn strandwacht B dateert van 5 september 1982. Dat is een heel ander reddingsbrigade gebeuren dan nu. Maar die stomme grepen waren wel de zogenaamde drie-punters. Mis je die dan kan je het schudden. Of dat bij de heden ten daagse reddingsbrigade ook van toepassing is, is idd een geheel andere discussie, maar totdat men komt met een chauffeurs opleiding RB, zal je toch ergens je basis vandaan moeten halen. En als je kijkt bij de praktijk toetsing van strandwacht B, staat daar wel op dat je kennis moet hebben van communicatie, zowel portofoon als mobilofoon. Dat is in elk geval een begin.
Rob,
waarom niet ff een kleine inspanning om naast je brandweer chauffeurs diploma ook je "toekomstige" reddingsbrigade chauffeur halen? Onder het motto, kennis is macht ga ik morgen, woensdag ook naar de theorie avond voor braqncherichtlijnen OGS Reddingsbrigade. En dat terwijl ik net ook weer mijn SOSA brancherichtlijn bijgeschaaft is en mijn Brandweer chauffeurs zwaar diploma nog steeds geldig zijn.
RR (ben nieuwsgierig naar de opkomst)