Van mij mogen ze C2000 vandaag nog invoeren!
Als je bedenkt dat zowel C2000 als ook GMS onwikkeld is met techniek die nog niet eens bestond toen men eraan begon, is het niet meer dan logisch dat een en ander qua kosten en tijdsbestek uit de hand loopt.
(als je zelf 10 jaar doet over het bouwen van een huis waarvan je vantevoren alleen vastgelegd hebt dat het je supermoderne droomhuis moet worden ben je voor die tijd al 3 x failliet gegaan omdat je niet overal rekening mee gehouden bleek te hebben).
Bovendien moest er, speciaal voor ons kleine Nederlandje, software en apparatuur ontwikkeld worden die vervolgens niet in massaproductie gemaakt gaat worden (en dus extra duur wordt; Sinterklaas bestaat tenslotte niet in BIG-BUSINESS land).
Voeg je hier nog een paar blikken ambtelijke bureaucratie aan toe, dan begrijp je niet eens hoe ze het voor dit bedrag kunnen doen!
,
Kijk je naar het bereik; Tel het aantal nieuwe masten eens en daarna het aantal huidige masten voor de verschillende hulpverleningsnetten dan denk ik dat er een flinke berg oud ijzer overblijft.
Momenteel is het ook al zo dat in een flink aantal tunnels en gebouwen geen ontvangst is (mijn eigen alarmontvanger doet het ook niet op de meldkamer).
Het bijplaatsen van (steun) zenders in grijze vlekken doet ongetwijfeld wonderen!
Verder bespeur ik een flinke dosis koudwatervrees (wat de boer niet kent dat vreet 'ie niet)
Over 5 jaar zijn we vast vergeten dat om de haverklap door de AC gevraagd werd om het bericht te herhalen omdat er weer een andere regio doorheen praatte of omdat de ontvanger versprong naar een andere mast.
Kortom, gauw invoeren en dan, zoals het een goed hulpverlener betaamt, alle problemen snel oplossen.
Dan zul je zien hoe snel de persmuskieten een ander onderwerp opzoeken.
The Chief
centralist Hulpverlening Gelderland Midden